hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Åssen sal har dere? Ris og ros til salmerket
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Åssen sal har dere? Ris og ros til salmerket
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  20:18:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!

Åssen sal har dere? evnt hatt?

*merke
*hvor gammel
*ris
*ros

Blir takknemlig for alle svar!:) Da jeg er på jakt etter ny sal og trenger litt tips;)

Opprinnelig postet av Hanne&Galie:)

Jeg har en Kieffer Wien dressursal. Simply the best

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  20:21:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Jeg har nettopp kjøpt meg en Stübben Siegfried II. Er ikke heeeelt sikker på hvor gammel den er, men den er nok noen år gammel.
Elsker den salen! Har alltid likt Stubben sine sprangsaler, og synes denne er utrolig god å sitte i. Synes den ligger helt perfekt på hesten min og får god støtte når vi trener intervaller i trav faktisk :)

Har ikke funnet noe negativt med den enda egentlig.

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

¤#¤Junior¤#¤

» VIP

Skrevet - 13/03/2006 :  20:26:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en Zaldi allroundsal i 15 år(solgt den grunnet bytte av hest, da passet den ikke). Den var kun litt slitt i fargen og litt slitt i sømmen på kappa. Ellers så var den god som ny. Etter 15 år med daglige rideturer i skogen, må vel det sies å være super kvalitet

Nå har jeg en Globus Loke allround, er kjempefornøyd med den også. Veldig god. Kan ikke si noe om kvalitet på den da jeg kun har hatt den i 5 mnd. den er jo endel rimeligere enn Zaldi da.
Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  20:29:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
har en sal jeg er kjempefornøyd med til hesten min =)

Trainer allround-sal mot dressur. Har sliti med å finne en sal som passer ryggen hennes,men etter ganske mye omstoppning o.l,så ligger denne salen perfekt på henne,og den er god å ri i. :)

ros: gir god støtte,er pen å se på,lett å holde rein,sitter godt i den.
ris: har litt for lange bein til den,men det er jo ikke salen sin skyld..

hatt denne salen i ca 1 år,og merker så utrolig forskjell på hesten min =)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  21:15:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har en JC Celebration :)
Kjempegod, ekstra myk... Kjøpte den ifjor høst, så den er vel et halvt år ca.

Eneste som er litt dumt, er jeg må ha dressurgjord til den, så jeg kan ikke bruke mine gamle gjorder...men pyttsann, da har jeg jo en god grunn til å kjøpe nye ;)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  08:43:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Wintec Cair (et eller annet) sprangsal. Veldig fornøyd.
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  11:27:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt Trainer, Mario Gusto (blir omdøpt til HL snart) og Withaker. Alle salene har vært etter min smak, og egentlig ganske like (med tanke på støtte og mykhet i setet).
Withaker hadde bedre lærkvlitet, og så mer delikat ut enn de andre, men så kostet den deretter også...! Tror jeg vil kjøpe en litt billigere sal nesten gang, for man betaler tross alt litt for merket. Trainer og Mariu Gusto (HL) ligger på rundt 7000-9000, mens Withaker ligger på 16000 og oppover.

Hege Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 14/03/2006 :  11:46:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har nå en Stübben Benny´s harmony elegant til min islandshest. Salen kjøpte jeg i fjor, og den er kjempegod å ri i. Den gir go støtte uten å ha for dypt sete, og jeg synes jeg får god kontakt gjennom setet. Jeg har hatt Stübben tre ganger før også, så jeg vet at dette er kvalitet som holder i det lengste. Tidligere var minuset at salene var harde i setet, men det problemet er ikke der nå lengre.

Jeg har også harr Trainer sprangsal, og den var god å ri i. Minuset var at det er skumstopping, også synes jeg de forandrer seg etterhvert. Vet om flere som har hatt samme problemet, og har måtte bytte sal fordi salen begynte å skli fram og tilbake.

Jeg har hatt en Cliff Barnsby Withaker sprangsal og det er den aller beste salen jeg noen gang har ridd i. Fantastisk myk og god, og skikkelig god lærkvalitet. Angrer som en hund på at jeg solgte den, men den ble solgt til den nye eieren av hesten min så jeg ser på det som en god gjerning:). Minuset var at det var skumstopping i denne også, men skummet kan jo byttes ut med ull hvis man er villig til å betale for det.
Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  13:36:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Har vel igrunn blitt Windsor-fan jeg

Har Windsor Elite dressursal, og Windsor Flatseat sprangsal. Kjøpte begge pent brukt, og er utrolig fornøyd!! Begge to gir god støtte, er god kvalitet og ligger bra på hesten.

Hadde en trainer flatseat til fjordingen jeg hadde før, men når jeg byttet ut den lille gule med en stor brun måtte salen også byttes ut. Traineren er grei den, har mykt sete, men lite støtte. Ikke er den så god til litt smalere hester med litt manke heller.

Jeg kommer nok til å ha Windsor fremover jeg

"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 14/03/2006 :  13:40:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også en wintec 500 allroundsal. Den er lett å holde ren, ligger godt på hesteryggen, og er veldig slitesterk. Jeg har brukt salen min på to hester i 5 år, enda er det nesten ikke en skrape på den. Det eneste som er slitt, er lærstroppene til salgjorden. Jeg er godt fornøyd med min wintec sal:) Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  17:28:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
For tiden har jeg ingen saler da jeg skal kjøpe nye. Jeg hadde derimot en Trainers Cross Country i fargen "oak bark". Hadde den i vel to år og var kjempefornøyd med den. Den gir god støtte for knærne, noe som er fint i ulendt terreng og for folk som ikke alltid har helt gode knær (som meg), og har kjempekomfortabelt sete.
Minuset er at den farget av når man pusset den eller den ble våt av regn eller svette. Trodde dette ville gå over når den ikke var helt ny mer, men det stemte jo ikke. Den har også de der ringene bak på ene siden. Har aldri forstått funksjonen med de, en eventuell saltaske ville da skeivbelastet både hest og sal?

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 14/03/2006 :  23:15:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en Wintec Cair allround (ett eller annet)
1\2 år gammel

Ros: veldig behagelig å sitte i, lett å holde ren, flyttbare kneputer, med utbyttbar bom, og luftputesystem

Ris: Gi deg ikke akkurat den beste sitsen, salen blir bare svaiere og svaiere til bredere bomhjern du har i...

Men skal snart over på sprangsal nå... Noen som skal selge??
Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  22:01:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Oiii...Skal vi se...

*Daw-Mag Sylwester(Dressursal)
*Daw-Mag Flex Holland(bomløs)
*Daw-Mag Cezar(bomløs)
*Daw-Mag Pony-allround
*Australian Stock-sadl
*Westernsal(ingen mrk.på den)
*Wintec Haflinger/Cob dressur
*"Merkeløs"Allround mot dressur

Ja,jeg HAR mange saler men så har jeg også 5 hester

Gå til toppen av siden

lykkeluna

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  22:28:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har en griffin alaround sal. syntet sal ,koster vel litt over 4 tusen , føler at man svever på toppen , liten kontakt med hesten, vipper liksom frem over.når det blir minusgrader ute er salen stiv,å stigbøyle reimene helt umulig å regulere, men den har et godt sete å sitte i ,det er vel det eneste brae med salen. kjøpte den fra hooks for et år siden.skal bytte den ut,men synnes det er vanskelig å finne sal som passer en fjording. å vil helst ha lær denne gangen. noen som har et sal tips til meg??
hanne Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  22:37:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg har en griffin alaround sal. syntet sal ,koster vel litt over 4 tusen , føler at man svever på toppen , liten kontakt med hesten, vipper liksom frem over.når det blir minusgrader ute er salen stiv,å stigbøyle reimene helt umulig å regulere, men den har et godt sete å sitte i ,det er vel det eneste brae med salen. kjøpte den fra hooks for et år siden.skal bytte den ut,men synnes det er vanskelig å finne sal som passer en fjording. å vil helst ha lær denne gangen. noen som har et sal tips til meg??

Opprinnelig postet av hannesoleng

Nå er ikke jeg noen ekspert på saler, men syns jeg har hørt anbefalinger om stübben saler til fjordinger (og andre brede/runde hester)...
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.