hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stygge bitt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Stygge bitt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  19:52:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm, synes egentlig at pessoa kan være ganske greit, jeg, men etter alle historiene om at det er vinglete, så tror jeg at jeg hekter på kjetting under haka sammen med bittet...
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  20:57:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trist.....
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 12/03/2006 :  22:35:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff da er det vel veldig synd på Bajass som har brukt pessoa i ca 3 år i trening og gått travløp med cressendo-bitt Nå bruker jeg 3-delt muffebitt(D-ringer)...

Ja det er mange stygge bitt....

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 12/03/2006 :  22:59:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, ja... Det finnes endel bitt som aldri skulle vært i nærheten av hestemunn!
Denne gamle læresetningen om at bittet ikke blir sterkere enn hånden stemmer ofte nok, men enkelte bitt MÅ gjøre vondt bare av å være i munnen til hesten..

Her finnes flere grusomme bitt, eller gå direkte inn på EnduranceRiders.com og let litt rundt. Tar ikke lange tiden før man finner til dels svært stygge bitt på den siden.
Desverre!

(reparert feil i link..)

Renate

Redigert av - Ildfuglen den 12/03/2006 23:23:06 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  23:12:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
på første linken så jeg at det var noen som fikk øl i vannkrana...
synd det er mye stygge bitt på markedet, at folk lar seg lure, kjøper det og putter det i munnen på hesten.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 12/03/2006 :  23:23:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, ups... Takk for at du sa ifra, nå er den reparert håper jeg...
Renate
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 13/03/2006 :  01:36:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Noen av disse stangbittene med høøøy tungefrihet... Altså, de må jo trykke noe forferdelig opp i ganen hvis noen tar for hardt i tøylen... Sjønner ikke jeg
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  01:47:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Den gamle læresetningen om at bittet ikke er sterkere enn hånden som holder tror jeg stemmer veldig bra; det finnes utrolig mange hender som ikke skulle fått kommet i nærheten av hestemunner. Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  09:39:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Crescendo bitt er for strie hester og har vel mest sett det på travhester. Jeg synes ikke noe spessielt om det. Spessielt ikke når det brukes av nybegynnere, jeg vet om ei som rir hesten sin med dette, hesten har fått stygge sår og har mistet alt hår der bittet "ligger". Nybegynnere er ofte harde og ikke fult så rolig med hendene. Jeg mener det går greit å bruke i noen tilfeller der rytteren/kusken ikke drar og drar i tømmene.

Jeg bruker pessoa bitt, ridelæreren min sa det gikk greit så lenge jeg var såpass myk i handen som jeg er, men skulle noen som var hardere i handen ri han, burde jeg bruke ett annet.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!
Redigert av - Torpedo den 13/03/2006 09:40:44 Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  13:33:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg bruker pessoa bitt, ridelæreren min sa det gikk greit så lenge jeg var såpass myk i handen som jeg er, men skulle noen som var hardere i handen ri han, burde jeg bruke ett annet.

Opprinnelig postet av Åssmo

Brukte ikke du hingstebitt da?

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 13/03/2006 :  14:13:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Man rir vel ikke med hingstebitt?????

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/03/2006 :  14:22:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Man rir vel ikke med hingstebitt?????

Opprinnelig postet av carambee

Nei, det skal man ikke gjøre!

Gå til toppen av siden

Lene&Dagmøy

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  19:51:01  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLene&Dagmøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene&Dagmøy  Svar med kopi av melding
holde meg til vanligt muffebitt eg.
masse stygge bitt på markede

Du kan ikkje trene en hest med høye rop og så forvente at den skal lyde når du kviskrer Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  20:34:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Åssmo

Brukte ikke du hingstebitt da?

Opprinnelig postet av Kristine&Tassen

Som de andre sier her, man rir ikke med hingstebitt

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

badminton
» VIP

Skrevet - 13/03/2006 :  22:42:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
har lært at pessoa bitt gir en slik effekt at hestene bare "knekker " nakken i stede for at energien kommer fra bakparten... det er jo kansje en grunn til at de ikke er tillat på dressur stevner da...
og at ryttere med pessoabitt får en falsk fakta om at hesten jobber riktig gjennom ryggen med et pessoa bitt...

liker ikke det bittet der nei

Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler... Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.