hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mystisk bitt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Mystisk bitt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 02/02/2006 :  01:39:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fant et merkelig bitt:

Noen som vet hvordan dette virker? Og hvordan det skal sitte på hesten?
Husker jeg så et sånt bitt i en stall da jeg var liten..

Det er forresten flere mystiske bitt her, enkelte ville jeg aldri finne på å putte i munnen på min hest, iallefall:

Leverage Bit

Wonder Bit "Tiny" Twisted Stainless Steel Snaffle

Quick Set Twisted Dogbone Snaffle Bit

Connie Combs Bits Combination Bit

Full Cheek Snaffle Bit (tenk om hesten skulle få tungen mellom disse...)

Training Bits

AUUU!

Alle bildene er hentet fra EnduranceRiders.com

Renate

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  09:04:34  Vis profil  Svar med kopi av melding

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 02/02/2006 :  10:55:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
eehm, altså jeg har jo ment at det er bedre med et for tynt bitt enn et for tykt. men det får da være grenser!!! To ståltråder som er snurra sammen???
Åsså det som har to kjettinger i munnen? Au det må klype!!!

Kan ikke folk lære seg å ri istedet? Okej at forskjellige hester funker på forskjellige bitt, men kan vel ikke være noen hester som foretrekker disse...

Og det første der... sjønte ikke helt det jeg heller..
Skal den ringen rundt mulen?? eller, nei det går vel ikke... hm mystisk

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  11:41:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det må jo være at den ringen skal rundt mulen? Det er jo ikke andre steder den kan være.

Edit for å legge til: Men hvorfor den skal være der må du ikke spørre meg om..

Redigert av - Ragnhild E den 02/02/2006 11:42:35 Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  11:50:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Eller man dytter rundingen litt ned, sånn at hesten har både den, og selve bittet i munnen.. Sånn at den trykker på ganen ellns..
Nesten som et hingstebitt (Bare at det ikke trykker opp i ganen)...?
Aner ikke jeg

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 02/02/2006 :  11:59:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Herregud for noen tortur-redskaper!!! Hvem rir med sånne bitt egentlig? Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  12:33:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
kanskje den ringen skal sitte i underkjeven?! vet ikke jeg, men på en annen debatt var det jo bilder av noen som hadde surra tau rundt underkjeve, mulig det er noe av det samme?!
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  14:02:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Både bittet og ringen skal i munnen.

Har kun sett det brukt på galoppbanen.

Det er mye rart som kan puttes i munnen på en hest...Distanseryttere har kanskje store kontrollproblemer? Siden det var på "enduranceriders.com"?
Neppe.

Et bitt er aldri sterkere enn rytterens hånd,men enkelte av disee er jo helt ville.
Den som har kostruert dem har nok ikke sett mye etter hvordan en hest egentlig ser ut bak leppene.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

abaco

Skrevet - 05/02/2006 :  20:48:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det øverste bittet er et ring bitt. Hesten har ringen i munnen også (som på et hingste bitt). Det er et utrolig skarpt bitt som desverre blir brukt på en del veddeløpshester. Også her i norge.
Treneren jeg hadde hesten min hos brukte noe lignende + tungestropp ( ei reim som binder tunga fast til underkjeven. Han var umulig å holde igjen. Er så utrolig mange som legger skylda på hesten når noe ikke går som de ønsker. Eller som gjemmer sin mangel på kunnskap bak skarpe bitt og andre remedier.......
En bekjent av meg så denne treneren inne på banen med hesten min. Han ringte meg å lurte på hva f** treneren holdt på med og ba meg flytte hesten til en annen trener omgående.
Tre dager etter at jeg flytta han, ringte den nye treneren meg å sa jeg kunne bare hente hesten hjem igjen.
Dyrlegen treneren brukte mente det var helt uforsvarlig å ha hesten i trening. Hesten var sår og øm i kjeften. 1-4 grader halt i de fleste ledd. Skeiv på beina, hadde fått skikkelig bukkehov på en fram hov. Høyre hasespiss var 3-4 cm lavere enn den vestre. Skeiv i musklaturen og øm i hele kroppen.
Joda jeg var forbannet på treneren, men mest sint var jeg på meg selv for ikke å ha fulgt bedre med. Men det er så lett å være etterpå klok....

For dere som lurer... joda jeg har hesten ennå. Han begynner faktisk å se bra ut igjen. Han har stått hjemme hos meg siden i fjor høst. Han har fått tilbake humøret og han gjør utrolig mye rart for å få oppmerksomhet, han holder til tider oppvisning i paddoccen sin for turgåerne som går forbi.
Har så vidt begynt å ri han til igjen ( begynner helt fra starten av igjen og tar det veldig rolig med han). Han er fremdeles veldig redd for munnen sin og blir veldig fort usikker og har hjertebank når gjorten strammes, men det går fremover sakte men sikkert.
Noen konkuranse hest blir han nok ikke, men han er bra nok for meg så han blir nok hos meg til han dør.

Mvh Abaco

Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  00:23:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Torturredskaper kaller jeg dette.... Det skulle aldri vært lov
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.