hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stygge bitt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Stygge bitt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

carambee

Skrevet - 11/03/2006 :  13:03:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Ja, gå inn på www.mikmar.com. Så kan du se reklame videoen og!
Det er det snilleste bittet du kan bruke,skulle nesten tro det var bedre enn å ri uten bitt. En som sikkert er berømt lar til og med nybegynnerne på rideskolen bruke det, for det er så snillt.
Det hjelper også å få hesten til å knekke i nakken, er det ikke suuupert?
Folk vil la seg lure....

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 11/03/2006 :  15:46:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av carambee

Hadde vært flau vist jeg skulle ridd rundt med en flere kilo stål i munnen på hesten min Ser jo helt forferdelig ut.
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  18:52:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Vi har to Crescendo bitt, som Lopke har funnet bilde av.
Vi bruker det på to av hingstene våre pga. at de er utrolig stri. Disse to er travere. Er veldig mange i travmiljøet som bruker sånt bitt på strie hester..

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  19:14:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, gå inn på www.mikmar.com. Så kan du se reklame videoen og!
Det er det snilleste bittet du kan bruke,skulle nesten tro det var bedre enn å ri uten bitt. En som sikkert er berømt lar til og med nybegynnerne på rideskolen bruke det, for det er så snillt.
Folk vil la seg lure....

hvor trykker man for å se reklamen... finner det ikke.

Fant den Så teit den var! Burde jo ikke behøvd et så avansert bitt for å få det mildt! Man kan jo likså godt kjøpe et muffe bitt!
LOL

Redigert av - MajaJ den 11/03/2006 19:24:44 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  19:58:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Folk vil la seg lure....

hvis det bittet kan få hesten til å knekke i nakken så mååå jeg jo bare ha det!
huff, og jeg som har lagt ned så mye arbeid med å få hesten til å jobbe og søke ned, også viser det seg at jeg bare har brukt feil bitt

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  20:28:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Folk vil la seg lure....

hvis det bittet kan få hesten til å knekke i nakken så mååå jeg jo bare ha det!
huff, og jeg som har lagt ned så mye arbeid med å få hesten til å jobbe og søke ned, også viser det seg at jeg bare har brukt feil bitt

Opprinnelig postet av lucky june

Å ikke nokk med det! Det er tre ulike varianter så det passer til ALLE hester! Er det ikke Faaaantastisk

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 11/03/2006 :  20:47:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Tror vi alle må løpe å kjøpe! Dette vil løse alle våre problemer...
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/03/2006 :  20:48:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Her er ett Cresendo bitt:

Opprinnelig postet av Lopke

Et slikt bitt har jeg brukt på den ene fòrhesten min. Også på en traver jeg har ridd. Men jeg ser ikke hva dette bittet skal hjelpe på? Hvilke funksjoner har det?

Det enkle er ofte det beste, sier nå jeg.

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  20:55:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror vi alle må løpe å kjøpe! Dette vil løse alle våre problemer...

er i farta

Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  21:29:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Jeg bruker et pessoa bitt på min kaldblods, men dette er ikke fordi han er spesiellt hard i munnen da, men fordi han er fæl til å løfte hodet i været, så på banen hjelper det han til å komme ned og søke. men på tur setter jeg det opp i vanlig ring og bruker det som et vanlig trinsebitt. Jeg syns det kommer veldig ann på hånden som holde tøylene ,om bittet er for hardt eller ikke. Det milde bittet der minner veldig om et western bitt som vi har til en av hestene (http://www.mikmar.com./bit-pages/show-bit.html) er nesten likt som dette :)

Men jeg har også brukt et tredelt D-ring bitt med kobberrull til fjordingen min, han var så seig i munnen og sugde seg fast ( kjentes sånn ut) men når han fikk dette ble han mye mer interessert i det som var i munn og mye mykere.

sooove ja takk Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  22:00:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Her er ett Cresendo bitt:

Opprinnelig postet av Lopke

Et slikt bitt har jeg brukt på den ene fòrhesten min. Også på en traver jeg har ridd. Men jeg ser ikke hva dette bittet skal hjelpe på? Hvilke funksjoner har det?

Det enkle er ofte det beste, sier nå jeg.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Dette bittet er for strie hester, og brukes mye i travmiljøet.

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  23:23:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg bruker et pessoa bitt på min kaldblods, men dette er ikke fordi han er spesiellt hard i munnen da, men fordi han er fæl til å løfte hodet i været, så på banen hjelper det han til å komme ned og søke

sikkert mange som er uenig med meg men jeg syns det blir litt feil å bruke skarpere bitt for å få hesten til å søke ned.
heller trening trening trening. hesten min var akkurat som din før, men med masse trening og div øvelser så har hun blitt veldig fin. med samme bittet hele veien.

Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  23:32:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
ja, jeg skjønner hva du mener. Men jeg bruker det ikke sånn at det er så skarpt at han må søke ned, hvis du skjønenr hva jeg mener. og jeg lover deg jeg bruker masse tid på å trene han. Jeg bruker vanlig trinsebitt også, men jeg syns han går bedre på bane med dette bittet. og jeg er ikke hard på hånden, jeg får vel kjeft får å være litt for løs. Og med hesten men kan det ikke tvinges noe, her må det komme når han er klar til å søke og jobbe selv. !! :)
sooove ja takk Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  14:02:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Mitt hat-bitt nr en... Skal innrømme at på noen hester er det det beste alternativet, men vil kun gå med på den etter at hesten har blitt prøvd med flere andre bitt som ikke fungerte (Picazzo sin vet jeg er en slik). Og det værste er at det ser så mye snillere ut enn det er, så folk velger heller et pessoa foran f.eks. pelham, som jeg mener er et snillere bitt.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Opprinnelig postet av kristy

Kjøpte et slikt bitt for å prøve på Brave Star og etter det var han 100% kontrolerbar. Så dette bittet funker godt! :) Iallefall for oss!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 12/03/2006 :  18:51:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Som flere sier her, Crescendo er for strie kjørehester som man ikke får bremset med "tilleggseffekter" som sete, sjenkler etc. Funker på den måten at de som har lett for å "legge seg på" og rett ut sagt "driter i" hva kusken mener, legger seg på mindre, og blir finere å kjøre.

Lite brukbart til ridning vil jeg tro.. ;)

Siste utvei for min del i alle fall, har prøvd mye før jeg tyr til dette. Men jeg HAR det, det henger på selebua...

Pessoa er jeg enig med de andre her- vinglete. Har det også, men har lagt det bort, får liksom ikke til å gi skikkelig myk støtte ved ridning på et slikt, det blir alltid et eller annet "mekanisk" metall som blir i vegen for ettergiften min...
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.09 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.