hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stygge bitt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Stygge bitt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Lopke

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  22:48:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde litt lyst å se hva som finnes på markedet av stygge bitt som desverre også novicer kan kjøpe til hestene sine.
Her er ett Cresendo bitt:

Vil ikke starte noen for/imot bitt diskusjon, men finne ut hva som folk egentlig får seg til å kjøpe..

tebj0

Skrevet - 10/03/2006 :  23:03:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så ikke noe hyggelig ut det bittet der nei
Jeg bruker kun tredelt eller todelt trinse.
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  23:13:52  Vis profil  Svar med kopi av melding

Mitt hat-bitt nr en... Skal innrømme at på noen hester er det det beste alternativet, men vil kun gå med på den etter at hesten har blitt prøvd med flere andre bitt som ikke fungerte (Picazzo sin vet jeg er en slik). Og det værste er at det ser så mye snillere ut enn det er, så folk velger heller et pessoa foran f.eks. pelham, som jeg mener er et snillere bitt.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  23:27:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kunne godt latt meg lure av det. Men nå har ikke jeg peiling på bitt da :P
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  00:08:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
For meg er det enkle ofte det beste. Kanskje disse bittene virker for visse hester, men jeg er ikke fan av dem.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  02:38:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
At noen mennesker mener noen bitt er stygge er en ting. Jeg for min del spør hesten hva den liker og foretrekker ved å prøve ut flere forskjellige. Trinsebitt eller tredelt er -ikke- en universalløsning som passer alle. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  09:13:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Dette ser ut som et nytt motbitt for de som synes masse dilldall er veldig kult. Det er så mye mikkmakk på det (uten at det er et mik-mak bitt) at jeg allerede har mistet oversikten over hvilken funksjon et slikt bitt kan ha.

Jeg har sett slemmere bitt, men synes liksom omfanget av dilldall var litt i overkant her. Det ser bare fullstendig teit ut å ri rundt med dette..

Jeg har sett kjettingvarianter som har vært verre. Og ikke minst varianter av slitte og ødelagte bitt, hvor folk fremdeles bruker dem, og ikke selv ser hvilket ubehag dette gir.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 11/03/2006 :  09:20:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og det værste er at det ser så mye snillere ut enn det er, så folk velger heller et pessoa foran f.eks. pelham, som jeg mener er et snillere bitt.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Opprinnelig postet av kristy

Jeg fikk med et slikt til Birk, men har aldri brukt det på ham. Han gikk fint på vanlig trinsebitt.
Jeg skjønte ikke poenget med det bittet, hva er hensikten med det? Skal tøylene i de store ringene?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  10:31:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
På pessoabittet kan du sette tøylene fast i nedre ring som skal fi en viss vektstangseffekt. Men det virker veldig vinglete.. Liker ikke!! Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  11:03:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Bruker helt vanlig trinsebitt jeg, men når jeg skal begynne å kjøre med garsy tror jeg at jeg skal investere i kansje et tredelt trinsebitt?? når jeg tømmekjører legger a seg på bittet og er sterk, hvordan virker et tredelt bitt?? er det slik at jo flere deler bittet er i jo sterkere blir det?? når jeg rir funker et trinsebitt helt ok, enkel å stoppe.... sjekker bittets kvalitet ofte når jeg pusser utstyr osv, sett mange som rir med slitte bitt, vil unødig skade hestemunnen..... Mange av bittene er jo helt bak mål... Synes at i stede for å velge bitt som ser ut som kniver så burde man grave dypere; finne ut hvofor hesten er så sterk::: kansje finne ut av hvordan få den smidigere i munnen uten å sette på bitt som et totur middel!!!

Noen som har forslag til hvilket bitt jeg kan prøve når jeg skal kjøre med gullet mitt??

mvh lillian

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  11:22:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hvilken ring du bruker i pessoa-bittet er det nå ikke noe standard svar ;-) Man kan bruke den "vanlige" bittringen, man kan bruke den midterste, den nederste.. Jeg for min del rir aldri med pessoa uten to tøyler; en i den "vanlige" bittringen og en i en av de nedreste.

Men; jeg holder fortsatt fast på mitt. Jeg ser ikke på bitt som torturmiddel uansett bitt, før noen faktisk bruker det helt feil. Jeg kan ha mye rart i munnen jeg også, men det blir ikke vondt og jævelig før noen gjør det vondt og jævelig.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  11:28:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
3delt er mildere enn todelt idet at den følger munnens form og ikke kan sette seg som en "spiss"s om slår opp i ganen. Finnes jo mange "stygge" kjørebitt og.. liker især ikke dem som er "vridde" i metallet. Får en veldig riflete overflate.

Men finnes og både 2 og 3delt som låser seg og gir annen effekt. Bruker selv 2 og 3 delt muffebitt.
Men som sakt, ville ikke ha en debatt om bitt eller ei, men vise STYGGE bitt som finnes på markedet hvor man burde tenke seg en ekstra gang før man investerer..

Garsy: se på kjørebitt, et som er mildt. Sikkert flere her inne som kjører og kan anbefale noe..
Men det er jo som regel hånden som styrer smerten fra bittet.. Ikke alltid bittet i seg selv.
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  11:45:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
eller så kan jeg anbefale håndboken bitt og hodelag fra landbruksforlaget..der forklarer de hva du skal se etter på hodelag, og hvorfor enkelte bitt ikke er bra..

Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  11:50:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
dette ser jo ikke særlig behagelig ut...

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 11/03/2006 :  12:52:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Dette bittet er visst så fantastisk at det legger press med en tynn tråd på nesa, kinnkjedet, nakken og i munnen, hvor en gedigen bue presser opp i ganen. Sjønner ikke at det er plass til det i en hestemunn engang,det ser jo gedigent ut!

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  12:58:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det et bitt? Det vakke småtteri!

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.