hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - uvedkommende i stallen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 uvedkommende i stallen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  14:34:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det unger dette her? Eller voksne? (de du har mistanke til). Er det unger, er det kanskje nok å forklare de konsekvensene av det de holder på med? Er det voksne, tviler jeg på de gjør det av mangel på noe bedre å gjøre...ingen voksne som jager hester rundt for gøy, vel?

Hørtes virkelig ikke ut som en kjekk situasjon du er kommet oppi. Tror det å få lånt seg et overvåkninskamere i ei ukes tid kunne vært en god løsning. Utfordringen er vel å finne et. Og få satt det opp ubemerket (hvis det er de som bor nærmest stallen som gjør det, er det kanskje litt vanskelig?).
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  15:49:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg trodde først det var en ungdomsgjeng som jeg har vært litt på kant med før. tok tak i de i fjor vinter da de kasta snøballer på hesten min, og prøver å skremme henne med bilene.

men de er ganske små, og for å få dekkenet over hodet skal du enten ha kjennskap til hesten eller være veldig høy.

men en ny mistenkt har dukket opp i mitt hode...
innbiller meg at det er noen som har god kjennskap til meg, for i det siste har de vært der de gangene jeg har lange jobbdager.

kamera hadde nok vært noe ja.

redigert for å legge til nok en klage.
veterinæren har vært og sett på hestene.
viser seg at hesten min sliter veldig med frambeina sine pga beinstillinga, og å presse henne til å løpe i full fart nedover skråningen på beite gjør ting mye verre.
hun har aldri slått seg vrang på bøyeprøve før, men nå hadde hun så vondt at hun bare steila.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~

Redigert av - lucky june den 21/03/2006 16:59:36 Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  20:50:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

redigert for å legge til nok en klage.
veterinæren har vært og sett på hestene.
viser seg at hesten min sliter veldig med frambeina sine pga beinstillinga, og å presse henne til å løpe i full fart nedover skråningen på beite gjør ting mye verre.
hun har aldri slått seg vrang på bøyeprøve før, men nå hadde hun så vondt at hun bare steila.

Opprinnelig postet av lucky june

Ikke bare stjeler de, men de ødelegger hesten din også! Nå kommer jeg gjerne opp for å jage dem vekk!!!

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

Redigert av - VictoriaTh den 21/03/2006 20:53:17 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  21:20:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ikke bare stjeler de, men de ødelegger hesten din også! Nå kommer jeg gjerne opp for å jage dem vekk!!!

Opprinnelig postet av oOVictoriaOo

di figurene var til å le av syns de var mer søte enn skumle jeg.

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  22:52:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
men en ny mistenkt har dukket opp i mitt hode...
innbiller meg at det er noen som har god kjennskap til meg, for i det siste har de vært der de gangene jeg har lange jobbdager.
Opprinnelig postet av lucky june

Så ekkelt. Har ei venninne som hadde problemer med noe lingnende for noen år siden. Dette var folk som luska rundt huset deres om kveldene, og til og med tok seg inn i kjelleren. Fulgte etter dem når de var ute og kjørte bil ol. (var selv med en gang vi ble forfulgt...). De anmeldte jo såklart forholdene, men det var ingenting politiet kunne gjøre uten håndfaste bevis. Mistenker også at de anså anmeldelsene litt for å være "røverhistorier", da historien bak dette var ganske "Hotel Cæsar".

Du har ikke noen du kunne alliert deg med, som kjenner dine "mistenkte" og kunne prøvd å fiske litt rundt etter opplysninger. Vil tro det kanskje kunne hjelpe å ha et "vitne" eller noe i den dur å referere til ved anmeldelse, mer enn "jeg tror muligens kanskje det kan være den...eller den...eller de?"
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  11:00:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
innlegget mitt ble visst borte...?

h*n jeg tror det kan være har gjort seg uvenn med alle jeg kjenner, nettopp pga måten h*n oppfører seg.
men jeg kan spørre hvem som helst jeg kjenner så vil de si at h*n er svært kapabel til å gjøre noe sånt.
har ikke snakket om det til så mange da jeg ikke har noe bevis, men har nevt på det til et par som jeg stoler 110% på.

jeg har anmeldt forholdet, men nevnte ikke noe navn. var vel egentlig mest for å få det regisrtert hvis noe veldig alvorlig skulle skje.

forrige kveld hadde jeg senvakt, var derfor før dagen etter, og hva skjedde? jo jeg fant kroken på boksdøra til ponni ødelagt.
ingen av hestene rekker bort til den og katten er ikke sterk nok.
et par dager før der hadde jeg lang dagvakt og var ikke hjemme før seint og da var dekkenet tatt av på hesten min. noe ingen av hestene kunne gjort selv. ene er at det må tas over hodet, noe hun kunne klart. men da jeg bare hadde et sett beinsnører hadde jeg festet de foran på innerste dekkenet og bak på det ytterste. når jeg kom var spennene festet bak på det dekkenet som var igjen. og dekkenet lå pent brettet sammen inne i hamninga.

en hendelse som er "hotell cæsar" er vel ikke akkurat det beste å komme med til politiet nei...
han jeg snakket med tok meg nok ikke så seriøst og mente jeg var overhysterisk.
men så snakket jeg med en annen og han sa iallfall ikke høyt hvor dum han syns jeg var.
han har også vært med i stallen og sett de skadene som er gjort der, og er enig i at det kan ikke være hester som har gjort det.

ble visst veldig langt dette her, men jeg er litt vel engasjert og må bare få det ut!
hopp over å lese den som vil;)

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  12:00:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
kan du se beitet fra vinduet ditt?
isåfall så flytter du bare datan bort til det vinduet og skrur på webkamera...=D
er selvfølgelig ikke så lett hvis du ikke ser beitet fra vinduet da, men..
du har ikke noen venner som kunne tenke seg å sove over hos deg da..og sitte i vinduet og holde vakt når du er på jobb, (ingen må seff vite at personen er der) også kan den personen ta bilde av h*n som er på beitet så har dere bevis også!

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  13:57:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg HÅPER vedkommende har fått strøm!! satt strøm på gjerdet, og nå er ledninga ødelagt, samt halve lengden er borte, så da virker ikke batteriet mer.

nå har jeg vært veldig "lur", hengt opp foringsplan i stallen. der står det svart på hvitt når jeg jobber. og de dagene jeg har skrevet jeg jobber lengst er de dagene jeg ikke jobber i det hele tatt:)
så er det bare å håpe at de er så dumme at de går på den.

susanne, jeg ser ikke beite fra vinduet. jeg var ute for en stund siden og prøvde å få bekk noen greiner, men det var håpløst med all snøen. så det blir til våren.
men jeg ser om noen kjører henger opp på låvebrua...

Gå til toppen av siden

Cikki

» VIP

Skrevet - 23/03/2006 :  15:10:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
kom bare på en idè, du vet sånne som man hører om babyen gråter, sånn kunne du hatt istallen, og om det er fler stk kan du kanskje høre hvem det er om du kjenner de:S kanskje litt tåpeli idè, men bare noe jeg kom på i farten:) Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  15:23:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
det var jo veldig lurt. søs har jo sånn! men er rekkevidden på de så lang som 500m? det blir kanskje noe kortere i luftavstand, men...
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  18:05:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
kom bare på en idè, du vet sånne som man hører om babyen gråter, sånn kunne du hatt istallen, og om det er fler stk kan du kanskje høre hvem det er om du kjenner de:S kanskje litt tåpeli idè, men bare noe jeg kom på i farten:)

Opprinnelig postet av Cikki

Det var jo ikke så dumt. Men hva med sånne billige "walkie talkies" som de selger i leketøysforetninger. Finnes de modellene som har ganske lang rekkevidde, så er det bare å hjemme den i stallen og tape fast knappen som du må trykke ned for snakke i den. Dermed vil du høre om noen er i stallen, om du ikke skulle høre hvem det er, kan du kanskje snike deg bort og ta dem på fersken...
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  19:10:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
kom bare på en idè, du vet sånne som man hører om babyen gråter, sånn kunne du hatt istallen, og om det er fler stk kan du kanskje høre hvem det er om du kjenner de:S kanskje litt tåpeli idè, men bare noe jeg kom på i farten:)

Opprinnelig postet av Cikki

Det var jo ikke så dumt. Men hva med sånne billige "walkie talkies" som de selger i leketøysforetninger. Finnes de modellene som har ganske lang rekkevidde, så er det bare å hjemme den i stallen og tape fast knappen som du må trykke ned for snakke i den. Dermed vil du høre om noen er i stallen, om du ikke skulle høre hvem det er, kan du kanskje snike deg bort og ta dem på fersken...

Opprinnelig postet av batta

Meget lurt Håper du får tatt personen(e) da. Hvis ikke kan du sende disse Skremmende figurene!

(Heng opp en lapp på stalldøra med bilde over, og skrivr: Dette skjer med uvelkommne! )

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

Redigert av - VictoriaTh den 23/03/2006 19:13:26 Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  20:35:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
men hvis hun skal bruke en walkie talkie så må hun jo faktisk være til stede for de tar ikke opp?!
og med walkie talkier så må man jo holde inne knappen for å få "kontakt med den andre enden".
da ville jeg heller anbefalt en billig båndopptaker?!

litt synd at du ikke kan se beitet fra vinduet da, men har ikke fk noe "billig" overvåkingsutstyr?
eller evt hvis noen har et vanlig videokamera å låne deg som du kan montere et sted ved beitet når du ikke er hjemme.
er jo sikkert en begrensning for hvor mye penger du kan bruke på å få slutt på dette da, men hvis ting fortsetter å bli bort og muligens ødelagt så kan det jo hende at det lønner seg i lengden?

susanne

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  20:54:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7027525&sid=5aREGTFaW607574&pos=15&tot=26

lucky june

Norway

Skrevet - 24/03/2006 :  13:02:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7027525&sid=5aREGTFaW607574&pos=15&tot=26

Opprinnelig postet av susanne

den så jo veldig smart ut da! passer plassere den så den filmer alle som går inn og ut døra i stallen på natterstid:)

Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.