hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - uvedkommende i stallen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 uvedkommende i stallen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

lucky june

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  20:48:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har (som nevt før) egen stall, og sliter litt med uvedkommende i stallen.
jeg har en veldig sterk mistanke om hvem det er men har ikke noe bevis. en ting er at de tar høy og flis, men det tar også børster og andre småting.
har også tatt et helt nytt GMbitt som jeg hadde kjøpt til ponnien min.
de har tatt såpass mye at jeg syns det er på grensa til stjeling.

da jeg tok inn hestene idag var ponni svett, og deknene(?) var festet på en måte jeg aldri har gjort.

noen som vet råd for å bli kvitt de?
tør ikke låse stallen så lenge hestene er inne, og de er de fra kvelden og til dagen etter.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~

Lopke

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  21:17:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan jo starte med å henge opp et skilt: Privat område-Ferdsel i stallen/beite vil bli politiannmeldt?? om dette er småunger kan det kanskje skremme dem vekk. Ligger stallen tett på huset ville jeg satt opp kamera koblet til PC.

Vakthund??

Eller rett å slett sett deg på lur en hel dag og ta dem på fersken..
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  21:33:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
skiltene kom opp for lenge siden! hjalp en ukes tid og så var det på den igjen.
huset mitt ligger for langt unna. nærmeste huset tilhører de jeg mistenker er ned i der så det er vel ikke noe sjakktrekk å spørre de om hjelp.
de hadde vært der en natt og gjort ett eller annet. glemt å lukke døra til ponni, så hun hadde nok hatt det moro...

kan spørre om å få fri fra jobben en dag, så kan jeg sitte der:) eneste problemet er at jeg tror de følger ganske godt med på når jeg er der og ikke. uansett hvilken vei jeg går så syns det fra huset deres:(
en vakthund hadde kanskje ikke vært så dumt...kjenner en schæfer som biter alt som kryper og går, men da blir jeg vel utestengt selv også.

Gå til toppen av siden

Aquila&Ingvild

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  21:43:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAquila&Ingvild  Svar med kopi av melding
Ekkle greier. Har hatt samme problemet selv da jeg har mine 2 hjemme. De gikk inn på kvelden/natta, stjal ingenting, men skremte hestene mine flere ganger.

Så det vi gjøre, da vi har mange fine hunder som er flinke til å bjeffe, var at vi la ut 2 av dem i bur i stallen. Etter vi gjorde dette hørte vi plutselig høy bjeffing ifra stallen og så en person løpe fort som fy derifra. Etter dette har vi ikke hatt noe problem og vi trenger heller ikke å ha hundene i stallen lenger.

Men det vi også gjorde var at vi tok kontakt med politiet for å høre hva vi kunne gjøre. De sa at vi kunne bare ha hundene løse i stallen, og ble menneskene evnt. bitt så hadde det ingenting å si, siden de var på privat eiendom uten lov.

En annen ting vi vurderte var å sette opp overvåkningskamera, for å ha noe håndfast å slå i bordet med, men det slapp vi etter at hundene fiksa den biffen.

Dette fungerte iallefall for oss, vi hadde også våre mistanker og i ettertid har vi også fått nesten direkte verifisering fra personen om at det var den.. Håper du finner en måte for å bli kvitt de!
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  21:48:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
kanskje jeg skal gå ned på svarte natta og legge meg selv i stallen...kan bite ganske hardt jeg også hvis jeg først vil;)
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  21:49:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Huff, så ekkelt!
Men hvorfor ikke gå til de i huset ved stallen og be de holde utkikk? Fordi du har merket mange ting som forsvinner og at du ikke liker tanken på at ukjente ferdes der?

Hvis ikke det hjelper, ville jeg pakka med niste for en dag og dratt til stallen på natta.. så er du der hele dagen :) De sitter vel ikke oppe om natta for å sjekke om du er der...?

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  21:52:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje du kan låne/leie et overvåknings kamera?

Skikkelig dritt greier!

Gå til toppen av siden

Aquila&Ingvild

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  22:03:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAquila&Ingvild  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
kanskje jeg skal gå ned på svarte natta og legge meg selv i stallen...kan bite ganske hardt jeg også hvis jeg først vil;)

Den funker nok.

Men husker nå at vi også snakka med de vi trodde det var og sa at vi var skikkelig bekymret for hestene våre, pga at noen vi ikke visste hvem var dreiv å luska rundt i stallen. Og de syns det var så fælt og nei at det gikk ann. Men det blei ingen stopp for det. Vi nevnte også at vi ville annmelde om vi fant ut hvem det var, men det blei ingen stopp for det.

Men vil tro at det uansett er et forsøk verdt å snakke med dem!
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  22:03:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Men hvorfor ikke gå til de i huset ved stallen og be de holde utkikk? Fordi du har merket mange ting som forsvinner og at du ikke liker tanken på at ukjente ferdes der?

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

fordi jeg mistenker at det er de som driver nedi der.
vil ikke "ta" de før jeg vet helt sikkert tilfelle jeg tar feil.
men å gjemme meg i stallen en hel dag skal jeg klare.
liker selvsagt ikke at de tar tingene mine, men liker heller ikke at de rir hestene svette på beite, spesielt ikke når jeg står med halt hest.

hvor får jeg evt lånt et overvåkningskamera? med montør

Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  22:32:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Om du trenger vakthund kunne då lånt vår Han bjeffer og uler om noen så mye som rører seg utenfor Han er også veldig flink til å henge seg fast armer har jeg funnet ut :P
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  22:42:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg stiller opp...er litt hissig om dagen,så dette høres riktig moro ut!!
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Aina_og_Herjutora

» VIP

Skrevet - 10/03/2006 :  22:51:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror jeg nesten ville anmeldt forholdet jeg og snakket med politiet hva du eventuelt kan gjøre. Ikke noe koselig at uvedkommende kommer inn i stallen og stjeler ting, holder på med hestene, osv. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  22:56:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kurre

Kurre jeg tror du kunne gjort karriere innenfor torpedobansjen. Skal ringe deg neste gang noen skylder penger!!
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  23:07:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp! Hopper opp og biter dem i kneet!!

lucky june

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  23:25:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kurre

gleder meg til besøk av deg:) og jeg håper jeg aldri kommer på kanten med deg...!
må holde meg litt i skinnet for å ikke bli . men jeg blir så j**** irritert over folk som liksom ødelegge

victoria, kom med hunden!! bare den slipper meg inn og ikke spiser opp musefellepusen min så

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  09:10:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Litt langt avgårde,men ingenting er umulig...
Er kjent for å være farlig jeg. Skremmer stadig folk som er dobbelt så store som meg...

Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.