hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva er tynn hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 hva er tynn hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  14:26:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Må bare si at bildet jag la ut av den avmagra hesten er tatt hånd om nå. Så snart er den vel like skjønn som den sikkert en gang har vært. Goft å tenke på!
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  20:51:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Andrea den hesten er død! Bildet du la ut er hentet fra nettsidene til Nevzorov og hoppe døde i en alder av 17 år, på dette bildet er hun 15. Hun ble slaktet etter å ha blitt avlet konstant på... så hun har det sikkert bra i hestehimmelen, men var det noe hun aldri ble, så var det "tatt hånd om "
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

HurricaneGirl

Skrevet - 12/03/2006 :  20:53:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min var UTROLIG tynn (ikke så ufattelig tynn som hesten på bildet) fordi han holdt på å utvikle anoreksi...
Nå er han ganske tynn, men han legger ¨på seg=)

Når du ser ribbeina til hesten kjempegodt (som på bilde): Utrolig tynn
Når ribbeina viser: Tynn
Når du kjenner ribbeina godt når du stryker hesten over dem: Litt tynn
Når du må trykke litt for å kjenne dem: Suuupert=D
Når du må trykke hardt for å kjenne dem: Rund!
Når du kan presse til du blir blå: Tjukkholmen neste stopp:P

Slik jeg har lært det, i alle fall;)
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  21:03:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten på bildet var no nesten død da.. ikke snakk om å være tynn. DØD hest var det.
Hester idag er som regel for feite. Mye mat og lite mosjon. (boks tilværelse med faste spisetider?)

Lopke var FOR tynn da hun kom, men nå er hun bare slank. Det får holde. Muskler får komme senere.
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  09:44:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Greier ikke legge inn bildet, men kunne vist dere åssen Tassen så ut da vi kjøpte han ;) Ikke noe fint syn, for å si det sånn.

Nå tror jeg neppe han trenger å gå opp mer..

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

extol

» VIP

Skrevet - 13/03/2006 :  23:55:45  Vis profil  Svar med kopi av melding

Ikke akkurat fet denne heller da...og det som egentlig var verst, var at hun gikk løp en uke før dette bildet ble tatt omtrent...
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 14/03/2006 :  10:32:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åhhh... den også var pen, men desverre aaalt for tynn.... Hva er det hun har på hoften? Liggesår/gnagsår? Det er også et tegn på for tynn, for der kjøtt skulle beskyttet knoken/benet så kommer det nå direkte i kontakt med bakken om hun legger seg ned.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 14/03/2006 :  10:39:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Å herregud, den hester var stygg og urmager - stakkars dyr. :(

Jeg har lenge gått rundt og ment at min hest er for tynn, men ingen andre synes det. Ribbena vises litt og ja jeg synes han generelt sett er for tynn.
Har hatt dyrlege til han to ganger pga dettte, men de mener han ikke er for tynn.
De mente at den dagen beinet oppå krysset kom til synet, da var han for tynn.

Opprinnelig postet av Dubblis

Hesten var ikke stygg syntes jeg, det er en menneskeskapt skjebne, og hesten har nok vært vakker i sin tid. Men urmager? Ja, det var den.

Om dyrlegen mener for andre gang at hesten ikke er for tynn, så må du nok tro på han og de andre. Du må huske på at det er like farlig med en for tykk hest enn en for tynn hest! Og desverre er mange hester her i norge overvektige....

Gå til toppen av siden

Dubblis

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  21:29:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Å herregud, den hester var stygg og urmager - stakkars dyr. :(

Jeg har lenge gått rundt og ment at min hest er for tynn, men ingen andre synes det. Ribbena vises litt og ja jeg synes han generelt sett er for tynn.
Har hatt dyrlege til han to ganger pga dettte, men de mener han ikke er for tynn.
De mente at den dagen beinet oppå krysset kom til synet, da var han for tynn.

Opprinnelig postet av Dubblis

Hesten var ikke stygg syntes jeg, det er en menneskeskapt skjebne, og hesten har nok vært vakker i sin tid. Men urmager? Ja, det var den.

Om dyrlegen mener for andre gang at hesten ikke er for tynn, så må du nok tro på han og de andre. Du må huske på at det er like farlig med en for tykk hest enn en for tynn hest! Og desverre er mange hester her i norge overvektige....

Opprinnelig postet av TORHILD

Slik den hesten så ut på det bildet var den stygg synes jeg, men med mer kjøtt på kroppen blir den nok pen ja.

Det er nok dessverre for mange overvektige hester i norge, nå er ikke min det, og han har heller aldri vært det. Jeg kunne tenkt meg han hadde litt mer hold, og jobber med saken.

Dubba, Tore og Jojo.
:D
Gå til toppen av siden

extol

» VIP

Skrevet - 15/03/2006 :  01:03:11  Vis profil  Svar med kopi av melding

Her er samme hesten 13 dager senere på både hard foring og hard trening.

Såret på hoften er transportskade etter hun stod urolig på transporten og gnikket seg oppetter lemmen på hestebilen. Første bildet er tatt den dagen jeg fikk henne. Siden vi kjøpte henne har hun lagt på både seg selv, grunnlaget sitt og senket rekorden sin med 4 sekunder, så noe har jeg da gjort rett med henne mener jeg :)
Gå til toppen av siden

Dubblis

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  08:29:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun begynner å komme seg. Hvordan ser hun ut idag?
Dubba, Tore og Jojo.
Gå til toppen av siden

extol

» VIP

Skrevet - 15/03/2006 :  17:27:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun er helt fin nå, disse bildene ble tatt i 2003 da vi kjøpte henne. Ligger masse bilder på Vipen min. Hun krever en del fôr for å holdes vedlike, hun får selvsagt fri tilgang på høy og det enkelte vil klassifisere som obskønt mye kraftfôr. Det går nok en 12 kg høy for dagen, samt at hun får rundt 10 liter kraftfôr for dagen, så hun er ikke den billigste hesten i drift :) Men hun er 167 på manken så det hadde jeg ikke noen forventninger om da jeg kjøpte henne heller :) Gå til toppen av siden

Dubblis

Norway

Skrevet - 16/03/2006 :  14:19:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så bilder av henne på Vipen din, hun har jo blitt råskjønn!
Dubba, Tore og Jojo.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.