hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jodosan
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Jodosan
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  11:38:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Er det noen som har prøvd Jodosan mot våteksem? Usikker på hvordan det skrives.

Skal begynne med dette i dag,håper det har god effekt

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  15:15:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jepp, jeg har prøvd det og det funka bra. Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  11:42:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Det er bra :) Brukte du det lenge? Og hvor?

Begynte med det i går, på ryggen og litt på halsen.

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  12:19:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Legger inn et svar ang behandling som jeg også har skrevet på Tinkersiden: "Behandlingen vi brukte på våre hester var å spraye på jodesan og massere det godt inn. Gjorde det i 3-4 dager.
Så begynte vi å smøre på spenol(husker ikke hvor lenge vi gjorde det, men ihvertfall til disse skorpene begynte å løsne)så brukte vi en tett kam for å fjerne de.

Dette fungerte kjempe bra for oss.
Vi rådførte oss med dyrlegen før vi gjorde noe da, å han sa egentlig at vi kunne smøre på med hipposan. Men vi fikk ikke tak i den så vi brukte spenol isteden."

Den ene hesten min hadde det på halsen og litt på ryggen, mens han andre hadde litt overalt for å si det sånn.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 04/03/2006 :  12:42:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Skal det ikke tørkes av igjen?
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  16:27:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Nei vi skulle visst ikke tørke det av igjen. Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 05/03/2006 :  03:38:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
lille shettisen min bruker jeg jodosan på nå=) han fikk nemli ringorm fra en gård jeg dro han med besøk på=/(eieren informerte ikke om at hesten var syk) men jeg fikk beskjed av dyrlegen å smøre på jodosan på de hårløse flekkene i 1mnd, å vaske hele stakkaren 1 gang hver uke.. så det er litt leit, fordi jeg kan ikke bruke han på 1 hel mnd, men har gått litt over en uke allerede da!;D

Men poenget var at jodosan funker ganske bra syntes jeg ivertfall=)

Kos ifra Camilla&Ponniene<3
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  11:16:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Det skal ikke tørke av igjen, så vidt jeg vet. Jeg red en hest tideligere som hadde våteksem, vi brukte det på henne, det hjalp litt, men ikke mye.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  19:57:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Legger inn et svar ang behandling som jeg også har skrevet på Tinkersiden: "Behandlingen vi brukte på våre hester var å spraye på jodesan og massere det godt inn. Gjorde det i 3-4 dager.
Så begynte vi å smøre på spenol(husker ikke hvor lenge vi gjorde det, men ihvertfall til disse skorpene begynte å løsne)så brukte vi en tett kam for å fjerne de.

Vi rådførte oss med dyrlegen før vi gjorde noe da, å han sa egentlig at vi kunne smøre på med hipposan. Men vi fikk ikke tak i den så vi brukte spenol isteden."

Den ene hesten min hadde det på halsen og litt på ryggen, mens han andre hadde litt overalt for å si det sånn.

Opprinnelig postet av Jack/Casana/Mahjiino

Det er på ryggen og halsen min har også.
Vi gjør på samme måte, blander det ut i en sprayflaske, sprayer på og tørker det utover med en svamp.

Hvor lenge bør vi gjøre dette da?
Gjorde du det 1 gang pr dag?

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  19:57:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skal det ikke tørkes av igjen?

Opprinnelig postet av lino

Nei, det skulle ikke tørkes av, bare tørkes utover med en svamp..

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  23:00:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Vi gjør på samme måte, blander det ut i en sprayflaske, sprayer på og tørker det utover med en svamp.

Opprinnelig postet av Kristine&Tassen

Vi brukte jodesan i 3-4 dager. Spraya på 2 ganger daglig de to første dagene.
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  09:24:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kristine&Tassen

Vi brukte jodesan i 3-4 dager. Spraya på 2 ganger daglig de to første dagene.

Okei, så kort tid, ja.. Men var all eksemen borte da?

Vi fikk beskjed om å spraye på 1 gang per dag, men vi spurte ikke om hvor lenge.

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  11:19:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Ja all eksemen var borte da, men vi brukte som sagt spenol etter vi hadde brukt jodesan. Den hjalp nok litt den også.

Om dere fikk beskjed om å spraye på 1 gang per dag så er sikkert det greit.
Tror ikke vi spurte om hvor mange ganger om dagen vi skulle spraye det på.
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  15:11:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja all eksemen var borte da, men vi brukte som sagt spenol etter vi hadde brukt jodesan. Den hjalp nok litt den også.

Om dere fikk beskjed om å spraye på 1 gang per dag så er sikkert det greit.
Tror ikke vi spurte om hvor mange ganger om dagen vi skulle spraye det på.

Hvor lenge brukte dere Spenol da?
Den vasket dere ut igjen, eller?

Tusen takk for svar

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  15:46:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Husker ikke hvor lenge vi brukte spenol, men hvertfall til disse skorpene begynte å løsne.
Vasket det ikke ut igjen nei.
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  08:42:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar, får bare fortsette behandlingen til han blir helt bra da

Noen klumper igjen på krysset.. og en på halsen.

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.66 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.