hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva slags dyr har dere møtt på i skauen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Hva slags dyr har dere møtt på i skauen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  22:40:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg har truffet både de skumle "tobente dyr på trillende anretninger på to hjul"-dyra, og "tobente dyr på flate planker bortover snøen"-dyra. Ekstremt skumle begge artene! Gå til toppen av siden

smulemor

Skrevet - 09/03/2006 :  02:01:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
har møtt mye rart i skogen ja...

elg, rådyr, rev, diverse fugler etc men det verste må vel være når vi fersket et par som hadde det "hyggelig" i et buskas.
hesten reagerte på noe når vi red langs en sti og nysjerrig som jeg er så måtte jeg jo finne ut hva hesten reagerte på ? ;)

roter oss i gjennom et buskas, plutselig bråstopper gampen og jeg titter over buskaset og ser avslørende bevegelser.
så fort tror jeg aldri jeg har snudd i et buskas før

En unghest jeg kjørte for en stund siden HATET mus... og da mener jeg hatet dypt og inderlig...
vi kunne komme kjørende langs veien (mye mus i området) og hvis hun så ei pilende mus så fikk hun totalt dilla og hoppet og trampet i hytt og pine for å få tråkket ihjel denne musa, må jo egentlig ha sett helt sprøtt ut men det var mindre koselig å rense hover etterpå for å si det sånn.
Gå til toppen av siden

charlotteal

» VIP

Skrevet - 12/03/2006 :  11:58:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. Har bare møtt på rådyr, bikkje og andre hester.. Ikke så spennende.. Hehe... Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 13/03/2006 :  13:36:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har truffet på elg,reinflokk,jerv,diverse fugler,hunder,harer,rev,sau,ku,hjort.Og nesten en bjørn.Skulle hente hester fra beitet og da vi var kommen halvveien til stallen og skulle krysse en bekk,ble de helt loco.De vegret og steilte og skulle absolutt IKKE over den bekken.Var tett skog da.Så vi tok en kjempelang omvei mens jeg bante og var forbannet over villstyringene.Jeg og en venninne red en hver og hadde to løse med oss.Vi bestemte oss utpå dagen å utforske hva som var så galt med den bekken og salte på og red mot bekken igjen(denne gang fra stallen) og joda,rundt bekken var det bjørnespor,av mor og hvertfall en unge.Så det forklarte jo den noe gale oppførselen til disse dyra tidligere på dagen.Har jo aldri vært noe problem å ri over den bekken før,og de var rolige på tur mot beitet..

Men så har min hest vært skadet av bjørn.Bjørnen brøt seg inni innhengingen og klorte opp siden på hesten da hun var unghest,så jeg tror hun får fullstendig fnatt om en bjørn skulle dukke opp igjen.Men nå har vi flyttet vekk fra skogen,og her har det foreløbig ikke vært observert noe bjørn,er ikke skog her.Hun har også blitt jaget av elg.

Kveldsforing på gang,og hesten fattet interesse for noe laaaangt nede på veien,hun forsvant mens de andre dyrene stod inne og gumlet i seg kvelds.Jeg står ute og roper og rister med kraftfor,før hun kommer i full galopp opp veien med to elger etter seg,var nok en mor og kalv som var sinte på henne.Jeg smelte igjen stalldøra og skal innrømme jeg ble sammen med hestene par timer ekstra for å være helt sikker på at de sinte dyrene hadde fordufta.Har heldigvis ikke opplevd å bli jaget fra hesteryggen,men hun er rolig når hun har truffet disse vesnene.Er ikke så glad i løshunder,og stamper etter de når de gnåler,men synes det egentlig er helt greit hun gjør det.Eierne er jo ikke tilstedet og irettesetter disse kjøterne sine.

Ble langt dette,men det er spennende i skogen ja
Gå til toppen av siden

€#€Junior€#€

» VIP

Skrevet - 14/03/2006 :  07:22:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Med gamlehesten min møtte vi engang et skikkelig rat dyr som gikk til angrep. Vi løp for livet vi med dette merkelige vesenet hengendes rundt beinet. Da jeg endelig klarte å stoppe hestenslapp rovdyret taket det hadde i bakbeinet til Tøndern;) Snudde meg og fikk se et ikke så inmari bra syn

En stykk helt paddeflat spark, poteter utover hele veien og ei gammal dame som kava i brøytekanten. Og for ikke å glemme en haug med sinte mennesker som sto og så på

Du skjønner det ar denne dama hadde parkert sparken sin rett i rumpa på Tøndern som begynte å rygge fordi han ikke ville gå over jernbanen.

Alt gikik br da, heldigvis. Jeg fikk lappa sammen beinet til hesten, som hadde fått et ganske stygt kutt. Også stakk jeg bort til hu dama med ny spark etterpå. Jeg fulgte henne hjem også da etter at jeg og Tøndern hadde plukka opp alle potetene. HI hi, ganske pinlig og ikke til å anbefale....
Gå til toppen av siden

Stettson

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  20:19:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStettson  Svar med kopi av melding
Jeg var med på Lama jakt, var med på å fange en lama med navn Martin på hesteryggen, vi hadde leita lenge lenge, så fant vi ham, skulle akkurat til å feste longetau i grima men så sprang han, super surt etter så mange timer som var tilbringt i skogen... Men det var gøy, noen dager senere ble han fanget i en kuflokk, noen måneder senere var vi med i bursdagen til Martin Utrolig morsomme og snodige dyr...
Hesten min har kapret den beste plassen i hjertet mitt <3 Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 22/03/2006 :  15:30:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lamaer tror jeg er kule dyr! Han spytta ikke på dere da?
Tror hesten min hadde stussa fælt på hvilket dyr det var,man ser ikke slike overalt og når som helst liksom.
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  02:31:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
5 elger,hare og rev med barn på en og samme turen..red på hardangervidda en gang,så løp det en elg forbi,å hesten min prøvde å løpe etter..hallo,lissom?han var livredd kuer da han var 5,men nå sto han på sommerbeite med dem,å da lekte han ranch med dem,så vet ikke helt jeg:) sauer er også koselige dyr,å løpe kan dem oxo...slemme sigyn!
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

kathrineck

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  10:46:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
har truffet litt forsjellige dyr
men det har jo gått mest i husdyr som kuer,okser,sau,geiter
men rådyr har jeg truffet ofte, og elg 1 gang og hjort 4 ganger. men det som hesten reagerte mest på var når en stor jordveps kom.(de bråker så bare det når de flyr) den ga ikke fred, satte seg på rompa til hesten å hesten klikke jo helt nesten. litt av en rodeotur ja. men så etter et par km så var den borte... å ingen skade sjedd. men det så sikkert helt teit ut.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  21:30:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Masse ekorn. Alltid koselig.

Ellers: Elg, sau, kyr, bikkje, mus, lemen, rådyr, hjort, grevling og gaupeunger (HELDIGVIS var ikke mamma'n der.. *gulp*)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  20:02:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Møtte på elg eg gang. Da jeg red hjem fra ridetime. Den kryssa veien et par meter foran oss. Hestene stoppa bare opp og så ivrig etter den.

Og så har jeg møtt rådyr et par ganger. Som flere andre her jeger jeg dem jeg òg.. Det virker som om Daytona og jeg tenker likt når vi ser et rådyr: Bråsnu og full gallopp! Hva blir det neste? Lunsj?

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  17:42:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Her om dagen kom vi overraskende over en flokk med rådyr som lå og hvilte i lynga. Hesten jeg red (Fjording hoppa Stjerna) er veldig rolig av seg og brydde seg lite, men jeg hadde en annen hest med som jeg leide i line bak. Ingen av oss (hverken hestene eller jeg) oppdaget dem før vi var bare 5-6 meter unna. Da begynte fjordingen å løfte hodet og spisse ørene. Haflingeren jeg hadde i line skvatt til idet rådyrflokket bråreiste og løp. Han kastet seg rundt men bråstoppet noen meter unna siden fjordingen ikke reagerte noe særlig. Har ridd på tur med haflingeren i line mange ganger. Om han blir skremt så stikker han ikke av, han bare kaster seg rundt og venter på å bli "hentet" Det var akkurat det som skjedde da også. Det var morsomt å komme så nære rådyrene. Det er sant som det sies at på heste ryggen kommer man tettere og nærmere innpå vilt livet i skogen.
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Thora_og_Amalie

» VIP

Skrevet - 28/04/2006 :  19:22:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har møtt på litt forskjellig... Elg, rådyr, huggorm, mange fugler, saue kadaver, skotsk høylandsfè, sau...
Værst var det med huggormen som jeg møtte på rideleir... hesten hoppa over den for vi møtte den i gallopp... så stampet flere på den så når vi skulle dra tilbake for å flytte den så var den flat... heldighvis ble ingen hester eller ryttere bitt...
Jeg og hesten min + ei anna og hesten hennes møtte en elg kalv (mora var sikkert i nærheten) så vi gallopperte motsatt vei...
Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 30/04/2006 :  22:20:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Treffer ofte på rådyr. Hesten min blir litt nervøs, spisser øra osv..hehe. en gang kjørte jeg en toåring, og så hoppet det et rådyr rett foran oss, men han brydde seg ikke:P ellers er det fugler, ekorn, katter, løse hunder og en gjeng med geiter som vandret fritt rundt i veien:P jo, og en frosk eller padde holdt hesten min å tråkke på en gang vi var på tur:P
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no

Redigert av - marte+quicky den 30/04/2006 22:25:45 Gå til toppen av siden

Zanachic_Freckle

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  15:06:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideZanachic_Freckle  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseZanachic_Freckle  Svar med kopi av melding
Har møtt på elg et par ganger og noen rådyr. Fullblodsen min er så rolig og lite lettskremt så har fått meg noen fine opplevelser som f.eks den gangen vi sto 3 meter fra en diger elg i flere minutter og hoppa mi bare sto og tittet på elgen og lurte på hva slags rar hest det var:P
A good trainer can hear a horse speak, a great trainer can hear a horse whisper...
Some horses are screaming and no one is listening...
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.