hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesten min plasker i vann
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Hesten min plasker i vann
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Galie

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  21:29:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Hei!

Hver gang jeg rir i store dammer o.l så stopper hesten min og plasker med beina så det spruter!

Flere som opplever det?
evnt vet hvorfor de gjør det?
hehe

www.gallemann.piczo.com

TORHILD

» VIP

Skrevet - 24/04/2006 :  21:34:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ene skolehesten vår gjør det. Om vi skal skritte over en elv, så kan hun bråstoppe midt uti og stå og plaske til ungen er passe redd. Så labber hun opp igjen. Virker som om hun gjør det fordi hun liker vann og plasking (hvorfor hopper alle unger i søledammene?)
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  21:39:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har intrykk av at det er lek. Lolita gjør også dette, og har det så gøy at hun bryr seg nada om at hun synker til over hoven i gjøss med det andre beinet.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  21:47:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
grunnen til at de gjør det,er for å undersøke.
å noen hester har en tendens til å rulle seg,så pass på!

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 24/04/2006 :  21:48:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rhafina gjør også dette :-) Virker som om hun syntes det er kjempemorsomt! Hun bruker å bytte litt på forbena når hun gjør det.. Hun tar skikkelig i også, er ikke bare litt plasking :-)

Æ e flytta til Sverige Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  22:59:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Muddy gjør også dette, vann er ikke skummelt nei.. Elsker og bade gjør han og(A)
Men så fort vi tar fram hageslangen for og spyle han blir han livredd..
skal få vent han på det i sommer=)

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 24/04/2006 :  23:37:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rhafina elsker å bli spylet.. Hun står helt stille å nyter det :-) Hun bruker også å drikke fra hageslangen..
Trenger ikke noen til å holde henne eller sette henne fast når jeg vasker henne, hun står bare der :-) Ganske greit syntes nå jeg!

Men er det en sølepytt på tur, hopper hun over den.. Pussig ponni jeg har :-)

Æ e flytta til Sverige Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  00:16:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hehe,det er dam ved inngangen til paddokken.å den er ikke åringen redd,men på tur ås tar hu helt av om hu ser en sølepytt.hester er hester..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  09:22:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Dette gjør Miss Kr også.

En ting som slo meg: Kan det være for at de skal kjøle seg ned (sprute mer over resten av kroppen)?

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 25/04/2006 :  18:21:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min gjør også det,så man blir søkkvåt.Om det er en lek?Har lest at det er instinktet til hesten som gjør det.Kan lure farer i vannet og hesten plasker for å skremme farene vekk.Jeg pleier å si hun gjør det for å drepe krokodiller.
For vi rir ofte på en helt herlig sandstrand ved havet,en elv renner i midten av stranden og uti i havet,hun plasker bare første gangen vi krysser den,liksom for å sjekke,så når vi intervalltrener krysser hun alltid elven i de samme sporene.Hun er redd bølger som skvulper inn mot land,men liker godt å bli spylt.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  18:47:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Holter gjør også dette, plasker mest mulig slik at alle mann blir klissvåte, så dukker hun hodet under vann hvis det er dypt nok.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  13:32:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
hehe, sånn gjør min og + at han dykker hodet under vann(hvis det er innsjø da:) ) Han tror nok at det går å puste under vannfunker dårlig.. Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  12:45:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Nesten alle hestene på stallen vår gjør d:P Spesielt ene, hun er ekstrem! Går langt uti, og står helst rett foran en annen hest, og hiver opp ene framfoten og plasker i vei så man blir klissvåt! hun liker også veldig godt å rulle seg i dammer, noe som ikke alltid er like gøy
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  13:30:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Hester gjør dette for å sjekke hvor dypt det er til bunnen. De klarer ikke å se det, derfor må de kjenne etter med et bein først, slik at de vet at det er trygt å gå uti vannet.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  13:38:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ingvild og Kenzo: Hva da med de som velvillig hopper ut i vannet og -så- begynner de å plaske? Dette gjør nemlig ene hesten til svigers. Passelig artig på varme dager, ikke fullt så artig på kaldere ;-) Nabohesten til svigers er en kløpper på å rulle seg i vann, så om man skal krysse en elv med denne er det egentlig best å bare gi full pinne for å komme over uten å måtte hoppe av (selvfølgelig i "trygt" farvann!). Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  13:45:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Formosissima: Vanskelig å si, men nok en gang må jeg si at dette er noe jeg har hørt. At hester som enten nekter å gå ut i vann eller plasker først, skal kjenne etter hvor dypt det er. Men det fins ingen regler uten unntak
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.