hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva slags dyr har dere møtt på i skauen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Hva slags dyr har dere møtt på i skauen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Galie

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  12:47:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding

Hei!

Arti å høre hva slags dyr dere har møtt på i skauen og åssen hesten reagerte

Har dere noen gang blitt jaget elg o.l?
Er hesten din redd for elg/kuer osv..?

www.gallemann.piczo.com

Galie

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  12:52:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Har selv møtt på:

* en hel kuflokk som var løs.... Hesten titta dumt på dem
* En haug av elger samt hatt ett par/tre etter meg....hesten løp fort hjem
*3 grevlinger... hesten ikke reagere, jeg skjelve skjelve
*en hegre som alltid synes det er gøy å flakse opp rett foran hesten... hesten og meg.. ihaaaaah
* en løpsk hest uten rytter som nesten løp på oss
* en løs shetlandsponni som ble med på en liten tur
* en hund som var flyforbannet på hesten , hesten ikke reagere..
* masse rådyr! en gang hoppet det 2 rådyr nesten på hesten min. de ko i full fart ut fra em skau

Nå kan jeg ikke komme på mer;)

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  13:31:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
I gårkveld traff vi 3 rådyr, men Stjerneskudd så dem ikke.

Han har stått på beite med kuer, så de er han ikke redd. Vil gjerne hilse på dem.

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 07/03/2006 :  14:26:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har møtt kuer på tur i skogen en del ganger, da de går på beite i skogen bak oss, både på den stallen jeg er nå og der jeg hadde hesten før.. Vil ikke si at vi direkte har blitt jaget av kuer noen gang, men husker en gang da de fulgte etter oss en stund. Men da det begynte å bli brattere falt de fra gitt. Hehe. Hestene syntes det var litt skummelt i begynnelsen, men etter som de har sett de noen ganger er det helt greit å møte de på tur.

Klem fra Tone og Engvinn
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  14:36:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Har møtt
-masse elg, ikkeno problem
-grevling, jaget den vi like så godt...*kremt*
-rådyr
-rev
-masse fugl av forskjellige slag
-har møtt noe mer og men husker ikke navnet på dyret ;)

Er litt gøy å møte dyr på ridetur synes jeg, så legne det er trygt..ehe

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  15:32:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Elg
Rådyr
Hare
Rev
Orrhane
Tiur og røy
Jerpe
Rype
Ekorn
Ku
Lause bikkjer
ULV

Hesten min reagerer ikke på noe vilt,skvetter sjelden av noe annet enn store fugler som flyr opp.
Synes alltid det er like moro med elg,skal helst følge etter dem. Har vi møtt på nysgjerrige ungdyr som ikke flytter seg,tar han det helt med ro.

Det var spesielt da vi var i nærheten av ulven,reaksjonen hans på rovdyr var ikke til å ta feil av. Han var nervøs og usikker,ville helst snu nesa hjemover. Han fikk ikke panikk,men lot seg styre og gikk videre. Ørene virret i alle retninger,og han var på alerten mens vi rei et godt stykke. Jeg så såvidt en snurt av bakenden på ulven før den stakk avgårde. Spennende opplevelse,men vil helst ikke ha de der jeg rir og går tur med bikkjene.

Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  17:02:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Har møtt mye rart opp gjennom årene. Det jeg husker best er en episode fra den gang jeg var yngre, og hadde ridd en laaang tur.
Jeg red hesten til venninna til mamma, og han var skikkelig svær. Rundt 1.70, og jeg var bare 1.50. Hehe...

Vi var på vei hjem igjen til stallen, og det var begynt å skumre. På venstre side av oss var det en mark, og i utkanten av marken var det et skogholt. Plutselig bråstopper hesten, og stirrer mot skogkanten. Jeg hører at det knaser i noen greiner, og hesten dirrer av spenning under meg. Ut av skogholtet kom en bjørn, og jeg holdt seriøst på å besvime av skrekk! jeg frøs helt fast, og våget ikke røre meg engang.
Plutselig knegget "bjørnen", og kom luntende mot oss... Det var en Shetlandsponni!!! *Ler*

kan ikke huske at jeg noen gang har vært SÅ redd. Da det gikk opp for meg at det bare var en ponni, var jeg så lettet, og flau, at jeg lo hysterisk resten av veien. Hehe...

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  22:00:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Møtte en gang en flokk med kviger,å nyskjerrige som di er kom di jo etter oss,hesten reagerte egentlig ikke så veldig men jeg satte opp i galopp og vi sprang fort fra dem men di sprang etter oss en god stund,vet at mange av di der kvigene kan du ikke stole på.

Og en gang møtte jeg en elg,kom ridende inni skogen og pluselig ser en diger elg rett ved siden av oss,den hadde stått bakom en stor stein så så den ikke før,hesten og elgen bare sto der å så på hverandre så jeg var rimelig rask til å snu...

Og har truffe på mye hjorter di er jo bare kozelige for di bare står der å ser på.

Og løse hunder og hester har jeg truffe på,ikke så gøy når det er hingster, eller hunder som skal ta hesten...

Hehe Wulfi,når du sier det om bjørnen,så har jeg oxo truffet på en stor bjørn som egentlig bare var en diger trestamme som både meg og hesten ble redd;)
Ikke alltid like lett å se i skumringa nei.

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  22:36:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Møter på elger både titt og ofte, men hverken elgen eller hesten bryr seg om det. Ellers så har vi møtt på hjort og rådyr, samt rev og ekorn, og rømte okser. Holter bryr seg ikke om noen ting (jeg derimot, er ikke så høy i hatten når det står en diger elgokse og sperrer veien rett foran oss)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  23:04:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
En gang jeg var ute å red så vi en hoggorm, hesten min begynt å hoppet litt og rygge før jeg bråsnudde han å løp så fort jeg kunne! Tror jeg var mer skremt enn hesten. Heldigvis var vi ikke helt nærmt den, da hadde jeg nesten ikke turt å snudd meg å løpt med han! Kanskje, siden hesten er såpass lett på foten, hehe Men i alle fall skremmende å tenke på hva som kunne skjedd om den hadde bitt.

Har også møtt på padder, som Tornado synes er ufattelig skumle. Han steila så jeg hang på ene siden engang han, men på mirakuløst vis datt jeg ikke av

Det er vel de to dyrene jeg har møtt på på tur som har vært verdt å fortelle om!:)

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 07/03/2006 :  23:28:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har bare truffet mindre dyr jeg, fugler, hoggorm, frosker, fluer, mygg osv. Ingen store farlige dyr her hos oss (eller kanskje jeg skravler så mye at dyrene stikker før jeg får sett de....)
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  09:42:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har stort sett møtt elg, kuer og rådyr jeg.. Bortsett fra hunder da, før det møter du jo helel tiden..:) Gamlehesten min jeg møtte sånt med da jeg og hesten nå bor i lillestrøm hvor det er lite av "vilde" dyr.. Cisco`n syntes det meste var greit hun, bortsett fra barnevogner, sparker og avogtil asfaltkanter (fra grusvei - overgangen) og den gule stripa MIDT i veien *skjelve-skjelve* jo, og så har vi møtt en frosk - fant ut det når jeg kom hjem og skulle skrape høvene, der lå frosken...
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 08/03/2006 :  12:21:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det mest vanlige vi treffer på av vilt, er rådyr.
De ser vi stadig(mistenker de for å spise sammen med hestene ute). ellers er det elg(har blitt jagd en gang). har sett orm, gaupeunger(de lekte på ett jorde sent en kveld), rev og grevling, og så klart en hel del fugler..Er ingen kuer i området, men en stall som har en stor sau. Men når vi var på fjellet om sommeren (lyngen er ikke der mer, men jeg er), møter vi alle mulig rare kuer(sånne med lang pels) og sauer og andre dyr.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/03/2006 :  14:57:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Elg
Rådyr
Grevling
Ku
Ekorn
Rev
Gaupe
Villkatt

Men her er det slik at vi jager elg og rådyr da

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  15:15:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ulv, gaupe og elger.. huff da.. i DK var du heldig om du møtte en fasan eller rev. Håper ikke jeg treffer på sånt på vestlandet.. Hadde nok blitt stiv av skrekk, kastet av og spist opp.. Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  16:08:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Hjort, hund, katt, geiter, sauer og kyr!
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.59 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.