hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - varmblods ridehest!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 varmblods ridehest!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

lucky june

Norway
Innlegg: 1561

Skrevet - 08/03/2006 :  14:48:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Noen kaller hestene sine ridehest (fordi de brukes til riding) selv om de er traver av rase


ja og det er utrolig irriterende! "super vrmblods ridehest selges" så er det en avdanka traver som vanlig, blir gal av disse annonnsene son ligger overalt. En varmblodstraver blir ALDRI en varmblods RIDEHEST for det er et begrep for en helt annen type hester. argh, dagens utblåsning.

Opprinnelig postet av Bea



Er akkuratt det jeg mener, det er alt for MANGE som kaller hestene sine ridehest, selv om det er traver.

Ja, det er sant det du sier Kristine, men det er alikevell mange som kaller traverene sine det.

Opprinnelig postet av Åssmo


Kopi av melding:

Ja, han er en ridehest. Jeg mener det går ann å kalle hesten sin ridehest av den grunn at den brukes til riding

ser du? det er ikke så lett å skjønne hva du mener(uansett hvor villig man er) når du motsier deg selv i samme debatt. først sier du at du irriterer deg over at noen kaller traveren sin ridehest, men så i neste innlegg sier du at hesten din er en ridehest.
da får jeg litt samme oppfatning som lino, det du egentlig irriterer deg over er at folk gjør akkurat som du?



~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Innlegg: 1752

Skrevet - 08/03/2006 :  15:09:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det er bra det ikke er bare meg som ikke vil forstå..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Innlegg: 1752

Skrevet - 08/03/2006 :  15:12:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Og hva kaller Ida en travhest som også rides på?
Er den travhest klokken 12 når den blir trent til løp, og så ridehest klokken 17 når nabojenta kommer for å ri den?

Veldig mange hester har jo flere bruksområder samtidig.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway
Innlegg: 1561

Skrevet - 08/03/2006 :  15:15:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og hva kaller Ida en travhest som også rides på?
Er den travhest klokken 12 når den blir trent til løp, og så ridehest klokken 17 når nabojenta kommer for å ri den?

Opprinnelig postet av lino



~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway
Innlegg: 2320

Skrevet - 08/03/2006 :  17:38:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Okei, mener noe litt annet enn dere jeg da.

Om en hest har vært travhest for flere år tilbake, men nå går som ridehest (ja, sånn mener jeg det)
En hest er en travhest mens den går aktivt løp/trening, men om den blir ridd og brukt som en vanlig hest så vil jeg kalle det en ridehest.

Har vel en litt spesiell mening jeg da men

men sånn som dere blander inn eks:

Kopi av melding:
Travhest er en rase. Ridehest er en annen rase.
Selv om en hest ser ut oppfører seg som en araber, er det ikke en araber.


Kopi av melding:
Jeg har en hest som bukker. Så da er han nok en rodeohest


Dette syns jeg blir å dra inn noe helt annet.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 08/03/2006 :  18:01:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare sånn for å spørre om noe dumt: dere med varm/kaldblods traver, omtaler dere også dette med Varm/kaldblods ridehest?? hvis den alltid har blitt ridd på? og for noe helt annet, kan noen gi meg et eksempel på en kladblodsridehest?? har nylig funnet ut at kaldblodstraveren er lettdølen ser dere.. eller varmblodsridehest er den f.eks norsk varmblod på lik linje med DV?? Gå til toppen av siden

cecilieogkason

» VIP

Norway
Innlegg: 34

Skrevet - 08/03/2006 :  19:17:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressececilieogkason  Svar med kopi av melding
Jeg har en kaldblodstraver som aldri har gått løp, noe som betyr at han er min RIDEhest. Når folk spør pleier jeg å si at han er en "ustartet kaldblods", og at jeg bruker ham som ridehest. Han er jo en traver, det er det han er avlet som, selv om jeg bruker ham til noe annet.

Det ser ut som om folk "blander" RASE med bruksområde.
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway
Innlegg: 1561

Skrevet - 08/03/2006 :  20:06:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
har du en traver av rase vil den aldri bli ridehest av rase uansett hvor mye du rir på den. jeg har en kaldblodstraver som blir brukt til ridning, jeg har ikke en kaldblods ridehest, og kommer aldri til å få.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway
Innlegg: 1667

Skrevet - 08/03/2006 :  22:33:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
er vel heller ikke noe som heter kaldblods ridehest ...syns det er greit å si at man bruker hesten som ridehest, men å si det er en ridehest blir litt feil..
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway
Innlegg: 1561

Skrevet - 08/03/2006 :  22:45:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
er vel heller ikke noe som heter kaldblods ridehest ...syns det er greit å si at man bruker hesten som ridehest, men å si det er en ridehest blir litt feil..

Opprinnelig postet av kross


takk kross!
så enkelt kan man altså forklare det...

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway
Innlegg: 360

Skrevet - 08/03/2006 :  23:37:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Er ikke greit når man motsier seg selv...
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Innlegg: 286

Skrevet - 09/03/2006 :  08:15:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Nå sier jeg kanskje det samme som de andre, men jeg må prøve å forklare jeg oxo :D
Rase & bruksområde er to forskjellige ting.
Om hesten er født som varmblodstraver (rase) vil den alltid være varmblodstraver av rase.
Så man kan ha en varmblodstraver som ridehest, det er mulig.
Men den vil alltid være en traver av rase forde.


Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 09/03/2006 :  08:43:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
så det finnes ikke noe i Norge som heter kaldblodsridehest?? hva er en varmblodsridehest?? Norsk Varmblod?? på lik linje med Dansk Varmblod?? Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Innlegg: 1752

Skrevet - 09/03/2006 :  08:54:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Så vidt jeg har skjønt går alle "varmblodshestene" (Dansk, Engelsk, Hollandsk osv Varmblodshest) inn under betegnelsen Varmblods Ridehest. Også finnes det noe som heter Norsk Varmblods Ridehest.

Finnes ingen kaldblodsridehest, nei.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 09/03/2006 :  09:10:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så alle som sier de har en kaldblods har egentlig en traver?? (og nå mener jeg ikke fjording, islands og "tungdølen" som jo også er kaldblods) Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.72 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.