hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - varmblods ridehest!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 varmblods ridehest!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Ina_R

Norway
Innlegg: 2320

Skrevet - 07/03/2006 :  15:38:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Okei :) Men vi har hver vår mening i denne saken hvertfall. Nå er ikke dette emnet men.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway
Innlegg: 360

Skrevet - 07/03/2006 :  15:39:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Travhest er en rase. Ridehest er en annen rase.
Selv om en hest ser ut oppfører seg som en araber, er det ikke en araber.

Opprinnelig postet av lino

Tassen bærer halen høyt av og til, kanksje jeg skal kalle han araber

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway
Innlegg: 360

Skrevet - 07/03/2006 :  15:40:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Okei :) Men vi har hver vår mening i denne saken hvertfall. Nå er ikke dette emnet men.

Opprinnelig postet av *Ina&Løkken*

så du mener at hesten min er en ridehest da? siden jeg kun rir på han?

At han er travhest, er rasen hans. Jeg kan gjøre hva jeg vil med han, men en varmblods ridehest kan han aldri bli

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway
Innlegg: 1035

Skrevet - 07/03/2006 :  20:11:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Ja, han er en ridehest. Jeg mener det går ann å kalle hesten sin ridehest av den grunn at den brukes til riding, men det går ikke ann å kalle han ridehest - som av rase. Vanskelig å skrive-forklare
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway
Innlegg: 360

Skrevet - 07/03/2006 :  21:17:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, han er en ridehest. Jeg mener det går ann å kalle hesten sin ridehest av den grunn at den brukes til riding, men det går ikke ann å kalle han ridehest - som av rase. Vanskelig å skrive-forklare

Opprinnelig postet av Åssmo

En spade er en spade, Ida

Hesten min er ingen ridehest, han er en omskolert traver!

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Innlegg: 1752

Skrevet - 07/03/2006 :  21:48:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
En spade kan jo også være et graveredskap da
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

tebj0

Innlegg: 806

Skrevet - 07/03/2006 :  23:09:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, han er en ridehest. Jeg mener det går ann å kalle hesten sin ridehest av den grunn at den brukes til riding, men det går ikke ann å kalle han ridehest - som av rase. Vanskelig å skrive-forklare

Opprinnelig postet av Åssmo




Forstår poenget ditt åssmo
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway
Innlegg: 360

Skrevet - 07/03/2006 :  23:38:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En spade kan jo også være et graveredskap da

Opprinnelig postet av lino

søster kverrulant

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway
Innlegg: 1561

Skrevet - 08/03/2006 :  09:04:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, han er en ridehest. Jeg mener det går ann å kalle hesten sin ridehest av den grunn at den brukes til riding, men det går ikke ann å kalle han ridehest - som av rase. Vanskelig å skrive-forklare

Opprinnelig postet av Åssmo


nei, hesten din er ikke en ridehest.
skjønner du syns det er vanskelig å forklare, for slik jeg ser det i denne debatten virker det som om du irriterer deg på alle som kaller de avdanka traverne sine ridehester, men du selv kan kalle din det fordi du rir på han
hesten min har ikke vært travtrent, men alikevel er hun traver. så det er ikke bruken som skal bestemme hva du definerer hesten din som, det er rasen.
nå sitter jeg å repeterer andre her men...

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway
Innlegg: 1035

Skrevet - 08/03/2006 :  09:49:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Ja, han er en ridehest. Jeg mener det går ann å kalle hesten sin ridehest av den grunn at den brukes til riding, men det går ikke ann å kalle han ridehest - som av rase. Vanskelig å skrive-forklare

Opprinnelig postet av Åssmo


nei, hesten din er ikke en ridehest.
skjønner du syns det er vanskelig å forklare, for slik jeg ser det i denne debatten virker det som om du irriterer deg på alle som kaller de avdanka traverne sine ridehester, men du selv kan kalle din det fordi du rir på han
hesten min har ikke vært travtrent, men alikevel er hun traver. så det er ikke bruken som skal bestemme hva du definerer hesten din som, det er rasen.
nå sitter jeg å repeterer andre her men...

Opprinnelig postet av lucky june



Det blir alt for vanskelig å forklare. Men det er det jeg mener. Han er en ridehest, men samtidig ikke. Blir for komplisert dette F.eks vetrinæren spurte om jeg brukte han til trav eller riding, jeg sa riding, og da skrev hun han var ridehest. Altså, han er ridehest siden man rir på han, men han er ikke ridehest av rase..

Nei, det blir alt for vanskelig å forklare hva jeg mener. Uansett så er det det jeg mener, og andre får mene det de vil. Kan godt hende det er "feil", men jeg mener det går ann å kalle hesten sin ridehest (ikke av rase) selv om han er traver (av rase).

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Innlegg: 1752

Skrevet - 08/03/2006 :  09:55:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Så det du egentlig irriterer deg over, er at folk gjør akkurat det du gjør?
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway
Innlegg: 360

Skrevet - 08/03/2006 :  13:10:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Skjønner ikke problemet, jeg da.

En ridehest er en ridehest, en travhest er en travhest.

Om hesten min vinner NM i sprang og dressur, er han fortsatt en travhest ;)

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway
Innlegg: 495

Skrevet - 08/03/2006 :  13:56:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg har en hest som bukker. Så da er han nok en rodeohest. *ler*
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway
Innlegg: 360

Skrevet - 08/03/2006 :  14:26:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har en hest som bukker. Så da er han nok en rodeohest. *ler*

Opprinnelig postet av Wulfi


Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway
Innlegg: 1035

Skrevet - 08/03/2006 :  14:34:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
dere to er bare ikke villig til å prøve å skjønne engang
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.