hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Microchip
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Microchip
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2006 :  16:20:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Araberen vår skal nå registreres i Norge, men tidligere eier ville ikke at han skulle microchippes. Hun mente at dette kunne man bestemme selv om hesten skulle ha eller ikke.
Stemmer det?

lino

» VIP

Skrevet - 02/03/2006 :  17:30:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg tror det, det kan man i hvert fall på andre dyr.
Men hvorfor vil hun ikke det?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2006 :  17:40:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Hun hadde ikke lyst til det fordi det er et fremmedlegeme som forblir i kroppen til dyra. (Hun er litt spesiell da) Gå til toppen av siden

Levensen

» VIP

Skrevet - 02/03/2006 :  18:00:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hesten skal ha pass slik at du kan ut å starte stevner må den microchipes... I forhold til å brennmerke er jo dette en veldig human måte å merke de på.... Chipen settes i nakkemuskulaturen, og er helt ufarlig. Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/03/2006 :  18:18:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis hesten skal ha pass slik at du kan ut å starte stevner må den microchipes... I forhold til å brennmerke er jo dette en veldig human måte å merke de på.... Chipen settes i nakkemuskulaturen, og er helt ufarlig.

Opprinnelig postet av Levensen

Hesten må ikkje microchipes om den registrerast hos NRYF. Det er enn så lenge valgfritt.

Ein del hesteraser må derimot microchipast dersom dei skal registrerast hos avlsforbundene sine. Blant anna alle dei norske rasene. Kva gjelder araber så veit ikkje eg så mykje om det.

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2006 :  18:28:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Han skal registreres i NAHF. Og jeg har planer om å stille han ut, og forhåpentligvis stille han til kåring til neste år.

Det er helt greit for meg at han chippes, men tidligere eier ville helst ikke det da.
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 02/03/2006 :  23:09:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det er veldig greit at hester chippes - da er det ingen tvil om at hesten din er den som den gir deg ut for å være.

Tidligere eier bestemmer vel ikke over din hest, eller?

Ta kontakt med foreningen så får du sikkert svar:

http://www.araberhest.no/
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  09:12:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg å synes det er greit at de chippes.

Nei hun bestemmer jo ikke over han lenger, men vi har jo trossalt fått denne hesten og mere til helt gratis, og hun ville i tillegg betale registreringen. Eneste var at hun ikke ville at han skulle microchippes.
Men vi kunne chippe han senere om vi ville det, om han skulle bli kåret eller noe.
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  09:43:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel...om hun ikke scanner den selv,så vil hun jo ikke få vite det...hva man ikke vet,har man ikke vondt av!
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  12:23:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min fullblodsaraber har pass og er fullt ut registrert hos NHAF, men er ikke chippet.
Vet egentlig ikke hvorfor han ikke har chip, kjøpte han ferdig registrert.

Siden vi skal på kåring nå i april, begynte jeg å lete etter regler hvor det stod om hesten må ha chip.
Fant ingen, og vi tok dermed kontakt med Norsk hestesenter.
Derfra fikk vi beskjed om at han ikke trenger chip, så lenge han er testet på DNA og registrert med pass hos raseforening.

Anette Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  15:03:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vel...om hun ikke scanner den selv,så vil hun jo ikke få vite det...hva man ikke vet,har man ikke vondt av!

Opprinnelig postet av Kurre

Siden det er forrige eier som skal stå for registreringen veit jo hun om han blir chippet eller ei.
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  15:08:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Min fullblodsaraber har pass og er fullt ut registrert hos NHAF, men er ikke chippet.
Vet egentlig ikke hvorfor han ikke har chip, kjøpte han ferdig registrert.

Siden vi skal på kåring nå i april, begynte jeg å lete etter regler hvor det stod om hesten må ha chip.
Fant ingen, og vi tok dermed kontakt med Norsk hestesenter.
Derfra fikk vi beskjed om at han ikke trenger chip, så lenge han er testet på DNA og registrert med pass hos raseforening.

Opprinnelig postet av anettex

Dette var godt å vite.
Vi skal skrive kjøpsavtale nå, så da får vi se hva vi kommer frem til. Ang chip eller ei.
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  19:32:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kurre

Siden det er forrige eier som skal stå for registreringen veit jo hun om han blir chippet eller ei.

Opprinnelig postet av Jack/Casana/Mahjiino

Oops!
Da kan det fort bli fryktelig feil...Dessuten skal man jo ikke gjøre slikt. Er ikke pent det.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  20:52:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Hehe Nei, men om jeg hadde stått på at han skulle chippes så hadde nok ikke det vært noe problem. Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  00:30:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Det er ikkje påbudt, men anbefalt. Har høyrt at det snart vil bli påbudt, så det er vel like greit å gjere det i forbindelse med registreringa, så slepp du noko styr seinare.
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  12:22:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Ja om det allikevel kommer til å bli påbudt så er det jo greit å gjøre det nå enn siden.
Skal ta en prat med tidligere eier jeg.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.97 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.