hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ikkje undrevuder!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 ikkje undrevuder!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

mixy

Skrevet - 03/03/2006 :  14:14:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Har merket at vi, som ikkje har stor flott stall, eller ridehus i alle kanter, eller ridebaner, blir undrevurdert kraftig. Di fleste mener at vi ikkje kan noe, selv om vi ikkje har gått på hundre kurs, eller har stort og kraftig hestemiljø rundt oss hele tiden. Og det vi mener ofte blir missforstått, og gjort om til det negative, Om vi spør om noe via dressur, sprang eller diverse, så blir vi nedtrykt og får dårlig respons, noen mener at vi river og drar i hestens munn, eller noe som skal høres farlig og utenkt ut. dette gjelder ikkje bare di emnene som sprang og sånt, men vi ser så mange negative ting! Skjerp dere litt! Selv om vi ikkje har det så flott, så betyr det ikkje at vi ikkje kan noe! Vi rir minst like følsom!!! Vi er ikkje eksperter, men hvem er vel det? Vi reiser ikkje rundt på stevener og kurs hver helg, men vi er ikkje dårlige ryttere av den grunn.

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  14:48:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man trenger ikke nødvendigvis hverken ridehus, bane e.l. for å bli en god rytter. Når det er sagt så kan jeg jo også tilføye at man ikke nødvendigvis er en god rytter selv om man har alle disse fasilitetene....

Nå vet ikke jeg den eksakte grunnen til at du er så frustrert og sint men forstår jeg deg rett så føler du at du og andre med deg har blitt undervurdert på bakgrunn av at du/ dere ikke har bane/ ridehus og ikke på bakgrunn av selve spørsmålet du/ dere har stilt i diverse debatter?

Man må også være klar over at det er utrolig mange mennesker innom her på siden og man vil alltid få et og annet svar man selv mener er helt borti natta.
Vil anbefale deg, og andre med deg, å argumentere saklig om du/ dere mener å ha blitt urettferdig behandlet.
Det hjelper så lite å klage om man ikke argumenterer, så kom med noen saklige flotte svar du så kan "bedreviterne" sitte der med skjegget i den berømte postkassa

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  19:38:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man trenger ikke ridehus og stor fin stall eller bane...det er det man skriver som blir lagt vekt på.

Her er det hverken stor stall,hus eller bane,stort sett gjør jeg unna treningen rundt i skogen og langs veiene,men føler da jeg blir tatt nogenlunde seriøst allikevel.
Skulle noen føle at det er fasilitetene og ikke det man kan/gjør/sier som teller...vel,da får det helt ærlig være deres problem.

Det blir lett slik med sånne "netforum" at man kan få en og annen midt i "trynet" som amn ikke helt regnet med,men ta det for det det er.
Et velment råd/noen har en dårlig dag og "skriver av seg" litt aggresjon...ting er ikke alltid ment så voldsomt som det kan komme ut i et innlegg.

Og som Renate skrev,argumentér!
Skriv tilbake og slåss litt for det du tror på.Bare husk at vi har alle rett til å ha forskjellig syn på ting.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

mixy

Skrevet - 03/03/2006 :  19:47:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Joda,takk for et unegativt svar:P Men koss meiner du me argumenter? Skal vi argumentere med alle her vi synst behandler oss urettferdig? Vi vil vel bare at folk skal vite at det ikkje finst noe særlig likestilling blant disse, som i folge oss, har det di trenger, og litt til. Men, i tillegg, så er vi fullt klar over, at denne mix debatten kommer til å dra med seg både positive og negative svar, så vi er ikkje sure og frustrerte, men rett og slett drittleie av alt som blir sagt til oss. Men takk i gjen for at du ga oss tips enn å skjelle oss ut.
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  21:37:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja,mener du skal argumentere om du føler du får et svar som du føler behandler deg urettferdig fordi du ikke har "stallen" eller "huset" eller lignende.

Nå vet heller ikke jeg hva du sikter til av debatter her og altså vet jeg da heller ikke om jeg er enig i at noen har behandlet deg/dere urettferdig,men må innrømme at jeg ikke har merket mye til de tendensene her inne. (Nå er jeg da heller ikke inne på dressur eller sprang forumene annet enn MEGET sjelden,så ting er kanskje annerledes der.)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  21:38:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke hverken det ene eller det andre, og går sjeldent kurs noe sted. Allikevel må jeg si jeg aldri opplever å bli møtt med noen kritisk holdning fra noen hverken her inne eller andre steder. Det er mulig det skyldes at jeg er ei gammal kjerring, selv om jeg ikke føler meg gammel sjøl. ;-)

Jeg har lest bøker og sett litt video, og ellers har jeg brukt hodet masse...
En kommer langt med det også.

Lykke til!

Hilsen Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  22:35:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
man skal ha respekt for gamlinger;)
jeg har ikke sett noen debatter der det er noen som er kritisert pga mangel på ridehus ol.
men jeg leser ikke på langt nær alle tråder...

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  23:07:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må si jeg egentlig ikke helt skønner hva du mener, har ikke sett noe som du beskriver.(link) Men leser heller ikke alle tråder.

Men enig i at det er dårlig gjort!

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  23:23:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er det en gang slik at mennesker blir vurdert, og vurderer etter hva man tror er realiteter.
I de aller fleste tilfeller er ikke disse "realitetene" på langt nær bilde på virkeligheten, men mennesker har nå engang behov for å danne seg et bilde av andre for å ha et holdepunkt for å danne seg en mening= trygghet.
Veldig ofte blir disse meningene dannet på feil grunnlag, det være seg feilopplysninger, ignorant og/ eller liten evne eller vilje til å sette seg inn i andres situasjon.
Å bli undervurdert er noe de fleste opplever hver dag uten at man faktisk er klar over det, noen ganger får man det "rett i fleisen" slik du sikkert har opplevd det, i motsetning til hverdagen hvor det bare ligger og "ulmer"...
Poenget mitt med dette innlegget er å si at man blir hele tiden enten undervurdert eller overvurdert, avhengig av hvordan man fremstiller seg selv/ blir fremstilt- din jobb ( og min) er å komme helskinnet ut av det med stoltheten i behold

*Renate sitter og uffer litt for å ha blitt undervurdert ganske nylig*

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.09 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.