hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - gledestissing?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 gledestissing?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Korumdalen_Frieserstall

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  20:35:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKorumdalen_Frieserstall  Svar med kopi av melding
var ikke lett å finne overskrift på dette emne, men ja ja.

Cayana, haflingerhoppa mi, har en merkelig morgenrutine. når vi nærmer oss stallen om morgenen hører hun dette og setter igang med humring og tydeligvis overlykkelig for at frokosten er på vei.
Humring gjør hun helt til vi åpner stalldøren, men da humrer hun ikke bare, men tisser også.dette skjer seriøst hver eneste morgen!hva kommer dette av? syns det egentlig er veldig morsomt, men også litt irriterende. går det ikke ann å vente litt da, så får hun heller tisset ute! rare er at når hun de få gangene ikke tisser, fordi jeg eller mamma skynder oss ekstra med å få henne ut, ja da tisser hun ikke før hun er ferdig med maten. ingen av de andre er slik, de humrer ikke slik og er ikke like opptatt av mat. Cayana er virkelig helt desperat etter mat, selv om hun for nok.
noen som har samme hest, med samme vane?
litt rart spørsmål dette her, men syns det er veldig merkelig greie.

http://www.korumdalen.no/

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  20:42:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har aldri hørt om hester som gledestisser, men vet om maaange hunder som gjør det :-) Gjør hun det i andre anledninger? Ved andre måltider?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  21:30:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min er veldig glad når jeg kommer om morgnen, da skjønner hun at de skal ut. også tisser hun, hver dag! men på henne har det ikke noe med glede å gjøre, det er bare fordi hun ikke vil tisse ute.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  00:05:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Den ene hesten min gjør akkurat det samme! Han humrer når han hører jeg nermer meg stallen og tisser HVER BIDIGE DAG før jeg får ham ut av boxen
Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 22/02/2006 :  00:07:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om det er av pur glede, men jeg har 4 hopper og en hingst som tisser med en gang jeg åpner stalldøra.Marcello er den eneste som ikke gjør det,så???Den andre hingsten er en 2 åring.Har ikke noe svar på det,men har aldri prøvd å finne ut hvorfor heller. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  00:27:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette har jeg faktisk lurt på lenge selv!!!! Har ei islandshoppe som gjør akkurat det samme. Humrer og er så glad når jeg kommer og så står hun med toppa ører, lykkelig blikk og TISSER... he he.. bruker å skynde meg å ta henne ut av boksen først (har 3 stk) da hun er den eneste som gjør det. Hun tisser ikke på gulvet så det går greit, bare i boksen. Litt artig i grunn (-: men kjekkest å slippe å få det i boksen. Når mannen min slipper henne ut, hun er ikke så begeistret for han snur rumpen til, tisser hun IKKE. Tror det har med at hun blir glad å gjøre ja...
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Korumdalen_Frieserstall

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  14:47:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKorumdalen_Frieserstall  Svar med kopi av melding
hehe..morsomt at andre har samme hester med lik rar atferd som min. høres ut som det har med overivrighet og glede. litt søtt da
http://www.korumdalen.no/ Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  15:29:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Akkurat denne varianten har jeg ikke vært borti før,men red i sin tide på sprangtreninger sammen med en hest som tisset på seg når den skulle hoppe.

Temmelig heit type med mye nerver og når den galopperte mot hinderet så rant det friskt mellom bena på den.
Dette var en valakk.

Kurre og Frøya holder seg gjerne til de kommer ut om morgenen.
Da ruller de seg og SÅ kan det tisses. Leeenge.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 22/02/2006 :  17:02:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Er det "skikklig" tissing, eller bare småtissing?
Tror en del hester foretrekker å tisse i flisa istedet for ute. Ute spruter det gjerne litt mer.
Hester som står uten flis e.l. kan faktisk begynne å holde seg altfor lenge, fordi de ikke liker at det spruter på beina..
Kanskje derfor hestene deres forter seg å tisse før de skal ut??

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  18:33:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stella har flis på boksen men det umulig ha noe å gjøre med at det spruter mer ute for hun går på mark/beite hele året... hater luftegårder, her er det bare store arealer som teller og det er så varierende underlag at det finner jeg vanskelig å skjønne. Men skjønner tankegangen (-: OG iom. at hun ikke tisser når andre en meg tar henne ut, hun er litt sånn sær enmanshest, velger jeg å henge meg på "gledestissteorien" hi hi.. umulig å vite men men (-:
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 23/02/2006 :  00:12:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Dere somhar Hopper... Noe med brunst å gjøre?
Må jo bare komme med litt forslag, har ikke vært borti sånt før....

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Korumdalen_Frieserstall

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  14:39:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKorumdalen_Frieserstall  Svar med kopi av melding
hoppa mi som tisser sånn gjør det jo alltid, så tror ikke det har noe med brunst å gjøre. mulig det med at hun helst vil tisse inne. syns igrunnen hun tisser støtt og stadig på tur også jeg da. det gjør ikke de andre. de gjør det aldri. bare så rar den hesten..
http://www.korumdalen.no/ Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  18:31:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dere somhar Hopper... Noe med brunst å gjøre?
Må jo bare komme med litt forslag, har ikke vært borti sånt før....

Opprinnelig postet av carambee

håper det ikke er brunst for hun gjør det hver dag. pms?
når det gjelder min hest så tror jeg du var inne på noe her
Kopi av melding:
Tror en del hester foretrekker å tisse i flisa istedet for ute. Ute spruter det gjerne litt mer.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 04/03/2006 :  14:50:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Med en gang jeg kommer inn stalldøra om morgenen, så setter min egen private kraftstasjon i gang!!! Det tisses og stønnes fra hver en boks, jeg fatter ikke at det er mulig. MÅ de tisse like før de skal slippes ut da???
Min egen hest, han kniper igjen hele dagen, han tvinner gjerne 4 føtter om han må!! -ellers tisser han ikke før han kommer inn igjen, å da er det bare å lesse på med ny flis.
Dette skjer særlig når det er kaldt. Eneste måten å lure han på, er å trimme han før han skal inn. Da må han bite i det sure eplet, ut med snobben og tisse:) Lurte deg!!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.73 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.