hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder i dressur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bilder i dressur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 68

HanneBF

Norway

Skrevet - 20/09/2007 :  18:03:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Det er snakke om pelham vs. trinse...

Jeg kom til å kommentere et billede pga. bitt bruk... Min meneing er at dressur og pelham (kun pelham) ikke hører hjemme sammen, fordi jeg mener at hesten blir "tvunget" ned i en form, fordi den syns det er bedre å gå vekk fra bittet og å gå til det...

Som vanlig skal man jo aldri si noe som helst her inne før man blir svinet til... men jaja... Jeg sier bare min mening!! ...

Må jo øve meg på fotograferingen, nå som jeg liksom har begynt på utdannelsen. derfor det sjeldent er bilder av meg selv jeg slenger ut lenger.. og kanskje fordi jeg ikke rir mer...

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 21/09/2007 :  01:14:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
åh?? er mille langt på vei eller?? Tipper du gleder deg til føll..
Ellers veldig enig med bittdebatten..

Gleder meg til å se bilder av mille likevel da..
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 21/09/2007 :  08:20:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hanne da! Du vet vel at meninger er FYYY!

Spennende med utdannelse og drektig hest - lykke til!

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 21/09/2007 :  16:00:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Ja jeg vet jeg vet... er det nå det passer å si..
Oops... I did it again...

Men hvis vi ikke hadde hatt meninger, hadde det heller ikke vært noen debatt.. Lenge leve MENINGER!!!

Ja hun venter babis... med den ellers helt ok hingsten Blue Hors Hotline... Hun er vel 4 mnd'r på vej nå, eller nærmere bestemt 124dager for å være helt eksakt! Det skal nok bli MANGE bilder når jr. kommer...

Gå til toppen av siden

Mari-Herkules

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2007 :  19:45:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMari-Herkules  Svar med kopi av melding
Legger inn et bilde av meg og hesten min :)

Alt kan gå <3
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 24/09/2007 :  01:04:27  Vis profil  Svar med kopi av melding

Horton & meg

Kommentarer?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

toneeile

Skrevet - 03/10/2007 :  11:00:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg kom til å kommentere et billede pga. bitt bruk... Min meneing er at dressur og pelham (kun pelham) ikke hører hjemme sammen, fordi jeg mener at hesten blir "tvunget" ned i en form, fordi den syns det er bedre å gå vekk fra bittet og å gå til det...

Å mene noe bare fordi du mener det blir litt usaklig. Hvis du hadde snaket av erfaring så hadde det vært noe annet. Har du prøvd å ri med pelham? Har du prøvd å ri MissMabels hest med pelham vs trinse?
Så jeg må si jeg støtter MissMabel her. Det blir litt dumt å si hva hun skal bruke på sin hest når man aldri har sett hesten eller vet hvordan den er. Hun prøver jo å forklare hvorfor hun bruker pelham, men ingen vil jo høre...

Som med andre ting man putter på hesten så må man vite hvordan det virker før man bruker det.
Gå til toppen av siden

toneeile

Skrevet - 03/10/2007 :  11:09:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Till MissMabel: Etter å ha sett på bildene en gang til ser jeg at stangtøylen er litt vel stram, kanskje du kunne prøve å slakke den litt, skal ikke være nødvendig å holde den så stram hele tiden. Man skal kunne ta den opp når man trenger den for å korrigere hesten. Du har også veldig stor vinkel på stangen, hvis du strammer kjettingen litt vil du ikke klare å ha så stor vinkel på stangen. Men hør gjerne med ridelærer'n din før du gjør noen endringer, jeg bare kommer med tips. Har du forresten prøvd et rett trinsebitt med faste ringer? Det er et fint bitt som hverken klyper eller går opp i ganen til hesten Gå til toppen av siden

Goldman og Rex

» VIP

Skrevet - 04/10/2007 :  22:38:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå vet jeg ikke om det er et rett eller delt pelhambitt missmabel rir med, men et rett bitt er faktisk mer vennlig mot tennene til hesten enn et delt bitt og ikke nødvendigvis sterkere.
Jeg har selv ridd hester som absolutt ikke fungerer på trinse, man må sitte og hale og dra av alle krefter, og det tror jeg absolutt ikke er bra for hestens munn. Dersom man da heller kan ri hesten med lillefingeren med et pelham eller pessåa bitt, hvorfor er da dette værre??? Det må jo være mye bedre for hestens munn???
Gå til toppen av siden

MissMabel

» VIP

Skrevet - 08/10/2007 :  13:20:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bra at noen forstår:D takk .
mabel er en spessiel ponni og alle som har prøvd henne forstår va jeg mener . pellhemet jeg rir med er rett pellhem. har prøvd mange forskellige milde typer bitt men mabel fungere ikke med det.jeg syntes for mabels del at det er bedre og ri forsiktig med sterkt bitt en å bruke "krefter" på mildt bitt.
pleier og ha kjettingen mye slakkere, og bruker stang tøylen når hun blir heit :P men prøver og være så mild som mulig .

føler liksom at mange syntes at jeg er så slem me mabel som bruker sterkt bitt , men jeg er ikke alene om dette og tenker faktisk på hestens best ....
Gå til toppen av siden

toneeile

Skrevet - 08/10/2007 :  23:03:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
pleier og ha kjettingen mye slakkere, og bruker stang tøylen når hun blir heit :P men prøver og være så mild som mulig .

Mente ikke at kjettingen din var slakk. Men du tar litt vel hardt i tøylen slik at vinkelen på stangen blir litt stor. Faktisk så synes jeg kanskje kjettingen din kunne vært litt strammere. Bittet blir ikke sterkere fordi man strammer kjettingen. Med en strammere kjetting under haka får du ikke anledning til røre så mye på stangen (for å si det på en enkel måte) og dermed blir bittet faktisk mildere. Prøv selv, stram kjettingen og ta i stangtøylen også slakker du kjettingen og tar i stangtøylen også ser du hvor stor forskjell det er. Blir ganske stort press på nakken til hesten hvis kjettingen er for slakk.

Uff, det er så vanskelig å forklare seg med bare ord....
Gå til toppen av siden

chk

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2007 :  21:42:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechk  Svar med kopi av melding
Følte for å legge ut noen bilder her, men har jo ikke ridd fast på flere måneder nå.. :(

Så slenger ut flere bilder av meg og Ola...

.. og meg og Mons

Også meg og Pataire, hesten til en venninne :)

Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 15/10/2007 :  14:29:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Nej der har du meg...

Snakker aldri av erfaring, og slenger bare ut med kommentarer i hytt og gevær fordi jeg syns det er ultra gøy!!

Jeg gir opp!

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/10/2007 :  16:41:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nej der har du meg...

Snakker aldri av erfaring, og slenger bare ut med kommentarer i hytt og gevær fordi jeg syns det er ultra gøy!!

Jeg gir opp!

Opprinnelig postet av Amillion

he he.. dagens!
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 15/10/2007 :  19:46:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Tak Lopke...

Gå til toppen av siden
Side: av 68 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.