hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bekledning på FDAT-stevne?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Bekledning på FDAT-stevne?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  12:34:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
He he... Jo da, Stjerneskudd er veldig flink han, men husk at det er rytteren man ser på i LD. Spiller ingen rolle om hesten går til tøylen eller ikke. Stjerneskudd går faktisk ikke stabilt til tøylen han helller... Legger ikke ut de bildene han har hodet i været vet du.

Antrekket ditt høres supert ut! Har kjøpt meg hvit ridebukse, men har ikke ridestøvletter og jakke. Jeg også skal bruke svart høyhalsa genser. Kan kanskje bruke termostøvlettene... Stjerneskudd har fått ny hvit sjabrak, og diamantpannebånd.

Gleder meg!!!! Synd ikke flere har meldt seg på

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  12:39:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Blir morsomt dette ;) Løkken går hvertfall ikke på tøylen han, men skitt au, er jo bare for moro skyld.

Btw. Har ikke meldt meg på enda, Isabell må sende meg noen nr til Løkkis :) Men kommer snart!

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  12:42:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Det finner du på
http://travsport.pdctangen.no/

Husk at fristen er i morgen

Snakkes på lørdag da

Ina_R

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  12:47:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
åå.. :) Takk..

Snakkes da :)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  20:03:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Dette skulle vel egentlig bli en "gleder meg til stevne" tråd, men jeg ser at diskusjonen vedr. FDAT og deres virksomhet har kommet helt i fokus her. Vel, jeg vil først og fremst si massse lykke til til alle som skal starte i helgen (igjen) og si til Ina at jeg er sikker på at du har funnet frem et kjempefint antrekk til stevnet!

Deretter har jeg lyst til å komme med noen synspunkter (for de som kunne ha interesse av det), og da primært som svar på spoffs innlegg.

Spoff sier:
Kopi av melding:

Merkelig det var så mange som var enig med meg i debatten om at ingenting heter uoffesieltstevne i debatten "stevner", men at folk ikke er enig når man kommer til stevner arrangert i regi av en annen forening som heller ikke er tilsluttet NRYF (ok, ser vel at debattdeltagerne stortsett ikek er de samme, men det er jo noen som tydligvis mener to ting om samme sak likevel). Det er akuratt samme sak. Dvs. det er en liten forskjell i debattene. I den andre debatten er klubben allerede under NRYF, og arrangerer uoffesielt stevne. Der utfordrer de både seg selv som klubb til å bryte reglementet, samt sine medlemmer (som ikke vet bedre, eller som driter i NRYFs reglement). Foreningen omtalt i denne debatten er ikke tilsluttet NRYF (ennå), så foreningen gjør i og for seg ikke noe galt (men høres ikke ut som et sjakktrekk med hensyn på at de ønsker medlemsskap), men de oppforder sine medlemmer som allerede er medlem i en annen klubb tilsluttet NRYF og som starter andre stevner, til å bryte reglementet (fordi de ikke vet bedre, eller fordi de driter i det). De går også frem som et dårlig eksempel på hvordan ting ikke skal gjøres.

Jeg er vel en av de som er imot uoffisielle stevner i klubber tilsluttet NRYF. Jeg ser derimot ikke at FDAT bryter reglementet til NRYF ved å arrangere stevner, når de IKKE er en klubb underlagt NRYF.
I tillegg vet jeg at FDAT etterstreber å følge konkurransereglementet til NRYF på stevner, og at de aktivt jobber med å bli underlagt dem. Hva er så problemet? Om folk velger å starte på stevne i regi av FDAT mens de samtidig er medlem i en rideklubb under NRYF, det er jo en personlig sak og ikke noe FDAT er ansvarlig for. FDAT slik jeg har skjønt det ønsker derimot å rekruttere ryttere som ellers aldri ville funnet på å startet på stevner med de store brune, og at de kan bli trygge i stevnesammenheng og bruke det som et springbrett til etter hvert å starte på stevner under NRYF. Som Stjerneskudd sier, er sikkerhet både for hest og rytter selvfølgelig i fokus.

Jeg syntes faktisk at FDAT gjør masse positivt for sporten ved å bidra til økt rekruttering samt at de oppfordere til at man skal ha det gøy når man starter. Av og til blir jeg nesten litt oppgittt av hvor bunnseriøst det skal være på d-stevner osv. Det har tatt meg et år å komme dithen at jeg vurderer å starte på d-stevne her, ikke fordi jeg ikke har vært klar for å ri eks. LC, rir jo høyere nivå på trening og har ridd programmet en del på klubbstevner. Men en føler ofte en litt sånn ovenfra og ned holdning, og at man må prestere. Hvis NRYF hadde vært like flinke til å skape idrettsglede hadde det kanskje vært flere som hadde startet på stevner. Vet om mange som holder seg hjemme fordi det blir for seriøst og at de rett og slett ikke tør.

Spoff sier:
Kopi av melding:
PS2: For de som oppfatter meg som "ovenfor og ned". Trist.. Jeg vil bare dele mine erfaringer, og har ikke på noen måte som hensikt å være "ovenfor og ned". Jeg kan NRYFs reglementet (iallfall det generelle og dressur, delvis sprang og feltritt) på rams, jeg kjenner viktigheten av det, og som teknisk personell under NRYF er det noe man absolutt ser nytten i. Først og fremst for sikkerhet for hest og rytter, men også for rettferdiggjøring av konkurransen.

Jeg oppfatter deg overhodet ikke som ovenfra og ned, jeg har stor respekt for hestekunnskapen din! Men jeg klarer bare ikke være enig i at FDAT gjør noe galt så lenge de ikke er under NRYF, og hvis de nå jobber for å bli medlem så vil de jo være en forening på linje med de andre som er under NRYF, og da er vel problemet sånn sett løst mht medlemskap i FDAT / NRYF osv. Jeg er skjønt enig i at sikkerhet MÅ være førsteprioritet når man omgås i stevnesammenheng (og alltid ellers), men det blir rart å si at FDAT ikke fokuserer på det bare fordi de ikke er under NRYF.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  11:39:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Siste nytt fra meg ang stevnet: Løkken plages med en fot, så må kanskje ri Miss, og hun humper hun, og med all den arbeidstraven i Ld :O.. :P

Men for all del, bare fortsett med det dere diskuterer.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  11:46:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Ina: Hehe...stakkars deg..stjeler jo hele tråden her vi da..
Håper det går bra med Løkken, hvis ikke kommer det sikkert til å gå bra med den andre hesten og. Husk at det bare er for gøy og treningens skyld, prøv å slappe av og ha en artig dag!

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  11:50:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Det har ingenting å si for meg, syns det er spennende på en måte å lese dette.
Blir jo morsomt uansett, tar ikke ting så altfor seriøst

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 03/03/2006 :  17:19:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff,gruer meg litt til i morra. vi får satse på at flere kommer humpende ina:) Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  22:40:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Lykke til i morgen da alle sammen
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  08:27:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hehe :) Må fortelle om målet mitt da: Holde med i salen (ikke falle av) for detta blir vanskelig.
For å si det sånn så er jeg ikek så flink til å sitte ned i travet til Miss. *hehe*

Hehe, vi får håpe det Isabell, så vi ikke blir de eneste :)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  08:56:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du får gjøre som de "store" dressurdamene Ina.
Kjøp salklister!! Alternativt håndballklister...smakk,så sitter man!(Obs,absolutt best m helskinn,men viss effekt fås også m stoff)

Lykke til alle sammen,håper dere får en fin dag!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  15:35:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Sånn, da var vi ferdig. Ble 57,61%, men ble eliminert *rødme* Hehe, Gikk utafor banen. Men samma det da :) Skal si jeg humpet i trav, og fikk litt små dumme feil. Men til å være mitt første ordentlige stevne er jeg fornøyd:) Ble en fin lilla sløyfe.

Alle som var med(14 eller noe rundt der) red faktisk over godkjent(50%), tror faktisk jeg var den med lavest poengsum.

Kurre: Det tror jeg at jeg må få tak i ja ;)

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 04/03/2006 15:37:06 Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  16:47:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Syntes du var flink jeg, Ina :) Vet ikke om du så meg da men;)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  20:22:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Detta var gøy!!! Ga absolutt mersmak.
Jeg og Skuddis ble nr 5 av 14, og fikk 67,61 %.
Ikke værst til å være første gangen det.
Veldig stolt av gampen!

Tusen takk FDAT Trøndelag for nok ett vell gjennomført arrangement!!

Håper det ikke blir lenge til neste dressurstevne!

Ønsker alle de som skal starte sprang i morgen lykke til!

Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.