hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bekledning på FDAT-stevne?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Bekledning på FDAT-stevne?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Ina_R

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  18:09:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hva vil du tro jeg bør ha på når jeg skal på FDAT-stevne?
Skal ri LD.

Lys ridebukse og ensfarget genser eller hvit ridebukse og ridejakke?
(må nevnes at siste alternativ har jeg ikke ;))

*Ina som gleder seg til stevnet*

Ina og Løkken<3

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  18:55:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
OT, men jeg trodde det stod "bedekning på FDAT-stevne". :-D Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  19:08:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva vil du tro jeg bør ha på når jeg skal på FDAT-stevne?
Skal ri LD.

Lys ridebukse og ensfarget genser eller hvit ridebukse og ridejakke?
(må nevnes at siste alternativ har jeg ikke ;))

*Ina som gleder seg til stevnet*

Opprinnelig postet av *Ina&Løkken*

OT: skal du starte på Vaadan? Jeg kommer en tur dit og ser på, hvertfall dressuren ;)

Bekledning ja, rent, pent og helt vil nå jeg si. Ta en titt i galleriet på FDAT Trøndelag sin side, så får du kanskje noen tips til hva du kan ha på deg!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=8941

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  19:10:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Christine: Ja, gleder meg. Kanskje jeg ser deg.
Blir nok første alternativ ;)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  19:12:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg kommer hvertfall til å se deg i og med at jeg skal se på ;))
Hvis du har hvit ridebukse ville jeg nok anbefalt å starte med det. Og en svart, pen genser med høy hals til.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  20:13:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
OT: Blir at lite hestemarked treff på Vaadan den helga da Skal også starte, LC, og muligens LB (kür) hvis det går bra.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  22:00:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
OT, men jeg trodde det stod "bedekning på FDAT-stevne". :-D

Opprinnelig postet av Formosissima

Du er ikke den eneste

Når det gjelder stevner i regi av FDAT har ikke disse noen ting med reglementet NRYF opererer med, da FDAT som arrangør, ikke er tilsluttet NRYF. Så om du vil ri i rosa ballerina skjørt, lilla USAsokker og turkis strikka genser, så er det et like lovlig alternativ som alt annet.

PS: Minner om at folk som er medlem i rideklubber som er tilsluttet NRYF bør være klar over at stevner i grener som NRYF tilbyr, som f.eks. sprang, dressur, kjøring etc. ikke er lovlig i henhold til NRYFs reglement. Å drive uorganiserte stevner i konkurrerende grener (altså grener NRYF har reglement og rutiner for) er altså ikke lovlig, og du som medlem av en klubb tilsluttet NRYF har i utgangspunktet godtatt at du kun ønsker å delta i stevner under NRYF i de grenene NRYF tillater. Stevner/konkurranser som pussekonkurranser, natursti, western, gangartsridning, travløp, galoppløp etc er stevneformer/grener NRYF ikke tilbyr og har reglement for, så stevner i disse grenene er ok.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 23/02/2006 22:02:28 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  22:33:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
OT igjen, men jeg er rimelig sikker på at Norsk Islandshestforening er knyttet under NRYF nå. Det er egen link på sidene, og så vidt meg bekjent kan man nå delta i "stor brun"-stevner som medlem av islandshestklubber. Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  22:37:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Når det gjelder stevner i regi av FDAT har ikke disse noen ting med reglementet NRYF opererer med, da FDAT som arrangør, ikke er tilsluttet NRYF. Så om du vil ri i rosa ballerina skjørt, lilla USAsokker og turkis strikka genser, så er det et like lovlig alternativ som alt annet.

Hvordan gjettet du hva jeg hadde på meg på forrige stevne?????

Tilbake til saken. Selv om FDAT arrangerer stevner som ikke er underlagt NRYF ser det gjerne penest ut med så korrekt antrekk som mulig, særlig i dressuren, så om man har tilgang på hvite ridebukser vil jeg anbefale dette fremfor sort. Det ser rett og slett mer profesjonelt ut.

Kopi av melding:

PS: Minner om at folk som er medlem i rideklubber som er tilsluttet NRYF bør være klar over at stevner i grener som NRYF tilbyr, som f.eks. sprang, dressur, kjøring etc. ikke er lovlig i henhold til NRYFs reglement. Å drive uorganiserte stevner i konkurrerende grener (altså grener NRYF har reglement og rutiner for) er altså ikke lovlig, og du som medlem av en klubb tilsluttet NRYF har i utgangspunktet godtatt at du kun ønsker å delta i stevner under NRYF i de grenene NRYF tillater. Stevner/konkurranser som pussekonkurranser, natursti, western, gangartsridning, travløp, galoppløp etc er stevneformer/grener NRYF ikke tilbyr og har reglement for, så stevner i disse grenene er ok.

Opprinnelig postet av spoff

Jeg tror de fleste som starter på FDAT stevner ikke er tilsluttet noen rideklubb underlagt NRYF.

Natalie: Så gøy at du skal starte, kommer bort og hilser på jeg da vetu:)

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 23/02/2006 22:50:22 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  22:41:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
OT igjen, men jeg er rimelig sikker på at Norsk Islandshestforening er knyttet under NRYF nå. Det er egen link på sidene, og så vidt meg bekjent kan man nå delta i "stor brun"-stevner som medlem av islandshestklubber.

Opprinnelig postet av Formosissima

Ok. Visste jeg ikke. Ser nå at islandshest har blitt en gren med eget grenutvalg under NRYF. Dette er nytt. Du ser grenene i margen til høyre på NRYFs hjemmesider. Da stemmer nok det du sier Formosissima

Det har vært snakk om at reining også kommer inn under NRYF etterhvert. Fordi reining har kommet inn under FEI (det internasjonale rytterforbundet). Men per dags dato er ikke reining en gren NRYF tilbyr.

Da lærte jeg en ting i dag også

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  22:45:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvordan gjettet du hva jeg red med på forriges stevne????

Så det var deg
Kopi av melding:

Tilbake til saken. Selv om FDAT arrangerer stevner som ikke er underlagt NRYF ser det gjerne penest ut med så korrekt antrekk som mulig, særlig i dressuren, så om man har tilgang på hvite ridebukser vil jeg anbefale dette fremfor sort. Det ser rett og slett mer profesjonelt ut.

Dette ville jeg også anbefalt, men jeg vil ikke anbefale folk å starte på uorganiserte stevner uten reglement, uten noe som helst rettigheter, ingen regler, ingen vilkår for å opprettholde sikkerhet etc.
Kopi av melding:
Jeg tror de fleste som starter på FDAT stevner ikke er tilsluttet noen rideklubb underlagt NRYF.

Opprinnelig postet av christine26.

Men de som er det, bør være veldig klar over det. Og de som ikke er det, hvorfor starte på stevne uten noe som helst reglement. Hva om du rir feil? Kan da dommern pålegge deg feilpoeng for feilridning? Hva slags person er dommer? Det finnes faktisk ingen regler, og alt er lov. Hvordan kårer man da en vinner?

Og viktigst av alt.. Hvor hører sikkerheten hjemme? Uten kjøreregler kan mange hester på en plass bli livsfarlig..

Jeg er av de som synes NRYFs reglement og arbeid er veldig bra. Jeg rir også for rideklubb som er tilsluttet NRYF, og jeg har lisens, og er autorisert som teknisk personell hos NRYF. For det første har jeg som medlem av klubb, ikke lov til å delta på stevner av denne typen (jeg har faktisk lov til å dømme, spørsmålet er heller om jeg som person vil støtte opp om dette), for det andre synes jeg det er forkastelig å undervurdere et så bra system vi har her i landet, med mange års erfaring og utarbeidelse med reglement. Dyktige folk. Utgangspunkt fra FEIs reglement osv. Så jeg synes det er veldig nedlatende å ikke følge deres arbeid. Men selvfølgelig.. Folk er åpne til å velge, så lenge de ikke er medlem av en rideklubb som er under NRYF (som veldig mange er).

PS: Det er ingenting i veien med at en rideklubb som er tilsluttet NRYF arrangerer stevner hvor klassene er lukket. Det er ikke regler for hva som kan lukke en klasse. En mulighet er f.eks. å ha en klasse kun for travere, og en annen kun for shirehester. Det er helt ok. Om arrangøren er en rideklubb tilksluttet NRYF. Da kan du også dra på andre stevner i regi av klubber som er tilsluttet NRYF, i fullt lovlig tilstand. Saken her er at FDAT ikke er tilsluttet NRYF, og derfor er dette ikke lov. Og dette har inegnting med travere å gjøre. Om Bengadalen husflidlag vil arrangere dressurkonkurranser for treskjærere er dette like ulovlig, fordi de heller ikke er tilsluttet NRYF.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 23/02/2006 22:52:29 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 23/02/2006 :  23:07:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg synes egentlig dette er feil tråd å diskutere dette i spoff.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  23:20:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Lino: kanskje det, men jeg velger likevel å svare da spørsmålet omkring bekledning nå er avklart:)

Kopi av melding:
Jeg er av de som synes NRYFs reglement og arbeid er veldig bra. Jeg rir også for rideklubb som er tilsluttet NRYF, og jeg har lisens, og er autorisert som teknisk personell hos NRYF. For det første har jeg som medlem av klubb, ikke lov til å delta på stevner av denne typen (jeg har faktisk lov til å dømme, spørsmålet er heller om jeg som person vil støtte opp om dette), for det andre synes jeg det er forkastelig å undervurdere et så bra system vi har her i landet, med mange års erfaring og utarbeidelse med reglement. Dyktige folk. Utgangspunkt fra FEIs reglement osv. Så jeg synes det er veldig nedlatende å ikke følge deres arbeid. Men selvfølgelig.. Folk er åpne til å velge, så lenge de ikke er medlem av en rideklubb som er under NRYF (som veldig mange er).

PS: Det er ingenting i veien med at en rideklubb som er tilsluttet NRYF arrangerer stevner hvor klassene er lukket. Det er ikke regler for hva som kan lukke en klasse. En mulighet er f.eks. å ha en klasse kun for travere, og en annen kun for shirehester. Det er helt ok. Om arrangøren er en rideklubb tilksluttet NRYF. Da kan du også dra på andre stevner i regi av klubber som er tilsluttet NRYF, i fullt lovlig tilstand. Saken her er at FDAT ikke er tilsluttet NRYF, og derfor er dette ikke lov. Og dette har inegnting med travere å gjøre. Om Bengadalen husflidlag vil arrangere dressurkonkurranser for treskjærere er dette like ulovlig, fordi de heller ikke er tilsluttet NRYF.

Jeg har heller aldri ridd på stevner som ikke har vært underlagt NRYF, og for min egen del så er jeg litt splittet i synspunktet mitt på arrangering av "uoffisielle stevner", slik som f.eks gjennom FDAT.

På den ene siden syntes jeg reglementet til NRYF er veldig bra, der det legges til rette for like forhold for alle som starter mht bruk av utstyr, antrekk osv. I tillegg er det flott med sikkerthetskurs gjennom Grønt Kort ordningen, og det er utrolig viktig for meg at det er autorisert tekninsk personell til stede, både som dommere og banemannskap. Det er også en trygghet å vite at de som starter har gjennomgått grunnleggende kurs om sikkerhet på stevneplassen, slik at en kan være nogenlunde trygg på at folk tar hensyn og at det ikke oppstår unødvendige farlige situasjoner.

Du sier at det er full mulighet for klubber som er tilsluttet NRYF å ha lukkede klasser, og JA, dette er sikkert teoretisk mulig, men hvem er det egentlig som gjør det? På alle stevner jeg har vært vitne til, enten det er klubbstevner eller D-stevner har jeg aldri opplevd at klassene har vært lukket, og det har vært fullt mulig for hvem som helst å starte. For å ta FDAT som et eksempel består jo denne foreningen av travhester som også (eller utelukkende) brukes som ridehester. Disse hestene har ofte ikke forutsetninger for å hevde seg i "åpne" stevner, og jeg syntes det er flott at folk er interesserte i å ha et forum hvor alle med denne typen hester kan komme på banen og vise hva de er gode for. Jeg sier dermed sagt ikke at travhester generelt ikke kan hevde seg på vanlige stevner, det har jeg sett for mange motsatte eksempler på. Når det er sagt så er slike uoffisielle stevner ofte "lavterskel" der alle kan få prøve seg, og det ikke er så alvorlig og seriøst som det ofte er på åpne stevner underlagt NRYF. Her vil de fleste hestene ha samme utgangspunkt og kan konkurrere mer på likt nivå. SÅvidt meg bekjent følges også NRYF reglementet i stor grad på slike stevner.
Men kanskje kunne det vært anderledes om klubbene tilsluttet NRYF i større grad arrangerte stevner som kanskje bare var åpne for ulike grupper, ikke vet jeg. At noen bare velger å starte stevner gjennom eks FDAT er for meg helt forståelig. Hvor gøy er det å komme på et åpent stevne med en x-traver og konkurrere mot de store brune hele tiden, og hvor alle stevner er så uhorvelig seriøse. Her syntes jeg klubbene tilsluttet NRYF har et ansvar. Jeg tror imidlertid en del vil løse seg, hvertfall i dressuren når det tilkommer ryttertester, hvor hestens grunnkvaliteter som steg, schwung osv veklegges i mindre grad og det fokuseres på rytterens ferdigheter. Da tror jeg virkelig ryttere som rir x-travere kan hevde seg! Jeg har også sett rekruttklasser i sprang i økende grad, der det arrangeres klasser helt fra 40 cm. Dette er veldig bra, og åpner for mer mangfold i stevnedeltakelsen.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 24/02/2006 :  00:16:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Masse lykke til Ina!!

Skulle gjerne vært og sett på jeg også...sånn at det hadde blitt utvidet mini-treff..*vil,vil,vil* men jeg skal bort, så jeg nøyer meg da med referat og forhåpentligvis masse bilder :-)
(Christine: du har å ta bilder av Ina og Natalie nå altså:-))

Guro
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 24/02/2006 :  01:30:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Masse lykke til Ina!!

Skulle gjerne vært og sett på jeg også...sånn at det hadde blitt utvidet mini-treff..*vil,vil,vil* men jeg skal bort, så jeg nøyer meg da med referat og forhåpentligvis masse bilder :-)
(Christine: du har å ta bilder av Ina og Natalie nå altså:-))

Guro

Opprinnelig postet av Guro

Tenkte ha med kamera, ja...bare synd det er innendørs for blir dårlige bilder når man ikke kan bruke blitz (med også for den saks skyld).

Lykke til Ina og Nathalie :)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2006 :  08:44:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>

På den ene siden syntes jeg reglementet til NRYF er veldig bra, der det legges til rette for like forhold for alle som starter mht bruk av utstyr, antrekk osv. I tillegg er det flott med sikkerthetskurs gjennom Grønt Kort ordningen, og det er utrolig viktig for meg at det er autorisert tekninsk personell til stede, både som dommere og banemannskap. Det er også en trygghet å vite at de som starter har gjennomgått grunnleggende kurs om sikkerhet på stevneplassen, slik at en kan være nogenlunde trygg på at folk tar hensyn og at det ikke oppstår unødvendige farlige situasjoner.
Endel viktige sikkerhetstiltak er også nevnt i reglementet, og må ikke glemmes. Ikke bare det at folk har lært sikkerhet, men det er krav om, og lovpålagt, å følge sikkerhet også. I henhold til NRYFs reglement.
Kopi av melding:
Du sier at det er full mulighet for klubber som er tilsluttet NRYF å ha lukkede klasser, og JA, dette er sikkert teoretisk mulig, men hvem er det egentlig som gjør det?

Jeg har sett mange former for lukkede stevner. Aldri av typen "kun for kaldblodige hester" eller "kun for eks-travere". Men jeg har mange ganger sett "kun åpen for de som ikke har startet f.eks. LA", "kun åpen for de som har oppnådd 60% eller bedre i f.eks. LA" eller "kun åpen for ponniekvipasjer".

Jeg har også sett stevner hvor det skilles mellom junior og senior, og skolehester og privathester. I tillegg har vi noe som heter NM for fjordhest som har sine spesifikke statutter i KRI, og arrangeres under NRYF.

Hva som er praksis rundt om i landet vet ikke jeg, men det er vel så mye rideklubbens oppgave å tilby rettferdige klasser. Hvorfor arrangerer ikke FDAT stevner via en ordinær rideklubb tilsluttet NRYF, lukker klassene, og arrangerer stevnene sine deretter? De har da et reglement å følge, rettningslinjer å følge og høyere krav til sikkerhet (sistnevnte mener jeg er det absolutt viktigste i konkurranse og treningssammengheng).
Kopi av melding:
Disse hestene har ofte ikke forutsetninger for å hevde seg i "åpne" stevner, og jeg syntes det er flott at folk er interesserte i å ha et forum hvor alle med denne typen hester kan komme på banen og vise hva de er gode for. Jeg sier dermed sagt ikke at travhester generelt ikke kan hevde seg på vanlige stevner, det har jeg sett for mange motsatte eksempler på. Når det er sagt så er slike uoffisielle stevner ofte "lavterskel" der alle kan få prøve seg, og det ikke er så alvorlig og seriøst som det ofte er på åpne stevner underlagt NRYF. Her vil de fleste hestene ha samme utgangspunkt og kan konkurrere mer på likt nivå. SÅvidt meg bekjent følges også NRYF reglementet i stor grad på slike stevner.
Men kanskje kunne det vært anderledes om klubbene tilsluttet NRYF i større grad arrangerte stevner som kanskje bare var åpne for ulike grupper, ikke vet jeg. At noen bare velger å starte stevner gjennom eks FDAT er for meg helt forståelig. Hvor gøy er det å komme på et åpent stevne med en x-traver og konkurrere mot de store brune hele tiden, og hvor alle stevner er så uhorvelig seriøse. Her syntes jeg klubbene tilsluttet NRYF har et ansvar. Jeg tror imidlertid en del vil løse seg, hvertfall i dressuren når det tilkommer ryttertester, hvor hestens grunnkvaliteter som steg, schwung osv veklegges i mindre grad og det fokuseres på rytterens ferdigheter. Da tror jeg virkelig ryttere som rir x-travere kan hevde seg! Jeg har også sett rekruttklasser i sprang i økende grad, der det arrangeres klasser helt fra 40 cm. Dette er veldig bra, og åpner for mer mangfold i stevnedeltakelsen.

Opprinnelig postet av christine26.

Men hva er FDATs ansvar oppi dette? Oppfordre folk de ønsker å rekrutere til å gå over stokk og stein, fjase rundt i sin egen verden uten normer for rettferdighet i konkurranse og sikkerhet og rettigheter for hestens ve og vel. Nei takk.. Dette er og blir for dumt, og er hverken av interesse for en eks-traver, eller en annen hest, urutinert rytter, eller en med massevis av erfaring. Hva gjør man på et FDAT-stevne om en av de startende hamrer løs med pisk på hesten sin? Kanskje til og med på konkurransebanen. Man kan si "hei, dette synes jeg er litt dumt jeg.. Litt sånn som krig og sånt.. Det er dumt.". Men du kan ikke diske vedkommende fra konkurranse, avvise vedkommende fra stevneplassen eller gi vedkommende gult kort eller en kraftig advarsel med følger. Stakkars hest.. Grusomt for alle som opplever dette, og åpner muligheten for at dette er greit. Hva om en stiller i LD uten hjelm, og i slippers? Kan man nekte vedkommende start? Det er absolutt ikke ulovlig, så vedkommende må få starte. Hvordan kan man si noe om oppførsel i forhold til sikkerhet på stevneplassen er, dersom en oppfører seg sikkerhetsmessig uforsvarlig? Du kan si "dette er dumt, litt sånn som krig og sånt..", men du kan ikke si "i henhold til paragraf sånn og sånn må du forlate stevneplassen med slik opptreden". Du har heller ikke en overdommer som skal ta til rette for å gripe inn her.

FDATs måte å organisere på er etter min mening stor og ren fiasko, og på lik linje med alle som arrangerer uoffesielle stallstevner etc.

Det finnes 1000 andre grunner til hvorfor dette er så uhorvelig på tryne å arrangere stevner av denne art. Jeg har tidligere bidratt ganske kraftig i en debatt vi hadde om uoffesielle klubbstevner, og der har jeg fremmet flere punkter som nettopp forteller hvor uhorvelig teit det er å arrangere ting på denne måten. Fordi grunnene til å ikke arrangere slike konkurranser er mange, og jeg har nevnt dem før, henviser jeg heller til denne debatten: "stevner" (en lang debatt som topic i utgangspunktet ikke er så beskrivende. Men les denne, og skjønn hvorfor).
Får forøvrig føye til at jeg ikke har noen gode grunner til å arrangere et stevne av denne art.

Noen som kjenner til FDATs visjoner om hvorfor de ønsker å gå NRYFs virksomhet imot? Mulig jeg er blåøyd (noe jeg forsåvidt bokstaveligtalt er), men jeg ser ingen gode grunner til dette.

PS: Dette har ingenting med FDATs mål om å fremme travhesten i andre grener å gjøre. Jeg har respekt for folk som ønsker å fremme gode egenskaper i hestematerial som ikke nødvendigvis er det optimale, og på den måten gir mulighet for flere å fremme hestesporten. Folk har lett for å tro at man er travhater om man ikke liker FDAT. Men dette har noe med policyen til FDAT å gjøre, ikke travhesten. Om dette hadde vært "foreningen for verdens beste ridehester som ikke vil være tilsluttet det offesielle programmet som finnes i landet" hadde det vært like dumt.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 24/02/2006 08:46:39 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.81 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.