hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "legger" seg når jeg tar høvene
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 "legger" seg når jeg tar høvene
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

BabyCat

» VIP

Norway
Innlegg: 91

Skrevet - 18/02/2006 :  01:49:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
dette er en uvane merra fikk for noen måneder siden. hun later som om hun skal legge seg ned når jeg tar høvene henne's. altså legger all vekta på meg, noen ganger helt plutselig. jeg lar henne ikke gjøre dette, holder henne oppe. hun har på de 6 årene jeg har hatt henne gjort noe av det samme mot hovslagere, men først nå mot meg. og to ganger har hun steilet mens jeg har holdt hoven i hånda.(kun når jeg har tatt høvene hennes ute)
med bakbeina går alt bra, ikke noe problem.
kan noen gi meg tips om hvordan jeg kan få henne til å slutte med dette, og hvorfor hun har begynt med dette? hun viser ingen tegn til å ha vondt!
takker for alle tips, dette begynner å gå meg noe j''lig på nervene!

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;)
Redigert av - BabyCat den 18/02/2006 01:50:30

carambee

Innlegg: 1699

Skrevet - 18/02/2006 :  12:03:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Lær henne å holde hoven oppe mest mulig selv. Prikk med fingrene på foten til hun løfter den. Akkurat idet hun løfte slutter du å prikke. Etterhvert bruker du prikkingen for å stoppe henne fra å sette ned foten med en gang. Når hun har lært å holde foten opp holder du bare hånda rundt hoven for å stabilisere den når du skraper ut av hovene.

Hun må lære seg at du ikke blir stående å holde henne oppe når du skal ta hovene. Hun må holde den oppe selv..

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

BabyCat

» VIP

Norway
Innlegg: 91

Skrevet - 18/02/2006 :  12:13:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
hun har alltid vært snill og grei, ikke noe problemer før. kom som sagt for litt siden. hun tar høvene opp selv, står å hloder seg selv oppe til hun da plutselig finner ut at hun skal legge masse vekt på meg, eller "knekke" sammen. noen få ganger er det ikke noe problem, da finner hun ikke på noe sprell. så hun kan det, men vet ikke hva som foregår oppe i hodet hennes om dagen.
Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;) Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway
Innlegg: 885

Skrevet - 19/02/2006 :  15:38:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
eller "knekke" sammen.


Dette gjorde Daytona også før. Det kan være mangel på energi.

At hesten ikke holder opp hoven selv kan lett bli et problem. Dytter du den tilbake med en gang du kjenner at den skal legge vekt på deg?
Overdriv gjerne dyttingen litt for å markere at det er du som bestemmer! Hvordan oppfatter hesten deg ellers? Underkaster den seg ovenfor deg eller er det alltid den som tar styringa? Lykke til.

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 19/02/2006 :  16:03:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Glittra gjorde (gjør?) dette. Jeg var usikker på hva det var, så jeg brukte mye tid på i trene fremparten hennes slik at hun skulle greie å stå en stund med hoven oppe. Det bedret seg litt, men etterhvert gjorde hun det bare på trass. Forferdelig slitsomt og frustrerende. Jeg jobbet mye med problemet, men fikk ikke bukt med det. Jeg tviler på at hun har forbedret seg, så hun er nok slik ennå.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

BabyCat

» VIP

Norway
Innlegg: 91

Skrevet - 20/02/2006 :  01:24:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
dytter henne tilbake og markerer greit at det er jeg som bestemmer. også holder jeg beinet hennes oppe når hun prøver å legge seg, sånn at hun ikke skal tro hun får vilja si med å gjøre sånt. hehe, gir henne aldri sin vilje, har sett at hun tar over når noen andre lar henne gjøre det hun vil.
kansje det kan være at hun er for svak? men virker som om det bare er på trass her også.!?
fordi hun bare plutselig begynte med det

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;) Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway
Innlegg: 756

Skrevet - 20/02/2006 :  09:31:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jeg stelte en slik hest en gang, som bare gikk hen og la omtrent hele seg oppå meg. Fikk råd av eieren om å ta hoven mer opp og nærmere hestekroppen, hvis du skjønner hva jeg mener? Også måtte jeg dytte hesten tilbake. På slutten så sto hesten faktisk selv! =)

Men hvor riktig dette er det vet jeg ikke. Lykke til!

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.