hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jenter på 10 år bruker p-piller
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Jenter på 10 år bruker p-piller
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Lopke

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  17:21:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Det er jo noen skoler som lærer klassen om å få barn...æjs.

Opprinnelig postet av pavis

Synes det er bra jeg, at de lærer ungene hva dette er for noe. Vi fikk ikke vite noe sånt på skolen før vi kom i 10.klasse...

Opprinnelig postet av Mari^_^

Jeg synes barn kan få lov å vite hvor barn kommer fra!! Dette skal vel ikke læres i 16 års alderen. Men det er ikke det samme
og lære biologi og ha seksualundervisning? og hva er egentlig æsj med opplysning??

Jeg viste vel allerede i barnehagen hvordan barn ble laget. Det betyr ikke at jeg viste hvordan jeg skulle unngå graviditet
eller hadde lyst å ha sex eller lage barn..

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  17:34:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Lopke: Enig. De fleste vet det vel, men skolene burde jammen meg ha undervisning om dette før i 10.klasse. Viktig å informere om hva som kan skje.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/02/2006 :  18:05:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er alt for sent å lære om seksualitet når vi går i 10.
Både om dette å bruke kondom og det som kan skje(voldtekt, trakasering), og om det å være gravid. Å lære om slikt i 10. er alt for sent.
Vet av et par tilfeller, der unge ikke har lært om sånt, det har ført til voldtekt. For de visste ikke hva det var, hva det innebar og hva som skjedde..

Og om en 10åring bruker p-piller bryr ikke meg. Det er såpass personlig. Vet av de som begynner for på p-piller for å bli tykkere rett og slett, for enkelte typer kan gjøre deg rundere.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  18:08:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kristine: Du har jo egentlig rett der. Er jo en personlig sak, men det overrasker meg litt likevel, det at de gjør det.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  19:40:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
For å bli tykkere?? det var nytt for meg.. da mener du vel jenter som ikke er utviklet og ikke fått dette hvalpefettet (som jeg fikk i 13 års alderen) synes stadig 10 åringer ikke er klar for p-piller om det ikke skulle være for ikke å bli gravide (og det undrer meg og at de har sex) for p-piller er hormoner. En 10 åring som er bekymret over manglende former burde heller ta det litt med ro og vente til puberteten. Menssmerter er noe annet men artikkelen henviser til 10 åringer som har sex og DET ER ALT FOR TIDLIG!!!!! Gå til toppen av siden

Pjuus

» VIP

Brazil

Skrevet - 19/02/2006 :  19:45:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePjuus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePjuus  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
[qoute]Siden de fleste 10 åringer ikke vet så mye om sex og evt konsekvenser, synes jeg det er bra at de kan skaffe seg gratise P-piller. De fleste ungdommer hadde gjennomført samleie uansett om de hadde fått tak i P-piller eller ikke, kan f.eks ta seg en liten tur innom kondomeriet.

nå anser jeg ikke en 10 åring som ungdom, en 10 åring er et BARN som ikke skal vite hvorfor de trenger p-piller. de skal tro barna kom med storken:)
ikke har de noe på et kondomeri å gjør heller.

får håpe det er mensensmerter..

Opprinnelig postet av lucky june

[/quote]
Helt enig! 13år, da er man ungdom elelr tenåring.

Sometimes I just wanna hide cause it's you I miss </3
Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 20/02/2006 :  11:51:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes nå dette er helt sinnsykt, men faktisk så starter barn og ungdommer mye tidligere med sånne ting i dag. Jeg viste svært lit om seksuelle ting i en alder av ti. Men min venninne vet om en 14 åring som er blitt gravid for andre gang. Det vil si hun var 12 eller 13 første gang ho ble gravid, da tok de abort, men andre gang var det godt for langt så hun må nå bære frem barnet i en alder av 14. Jeg skjønner ikke hvor foreldrene er, jeg blir kjempe skremt av dette når jeg ser hvordan klassen til min lillesøster oppfører seg. Og de er 14 de også.
Skummelt

Mvh Silje Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 20/02/2006 :  12:02:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg synes nå dette er helt sinnsykt, men faktisk så starter barn og ungdommer mye tidligere med sånne ting i dag. Jeg viste svært lit om seksuelle ting i en alder av ti. Men min venninne vet om en 14 åring som er blitt gravid for andre gang. Det vil si hun var 12 eller 13 første gang ho ble gravid, da tok de abort, men andre gang var det godt for langt så hun må nå bære frem barnet i en alder av 14. Jeg skjønner ikke hvor foreldrene er, jeg blir kjempe skremt av dette når jeg ser hvordan klassen til min lillesøster oppfører seg. Og de er 14 de også.
Skummelt

Opprinnelig postet av siljeho

Tror nok det bare er rykter, er ikke så vanelig å gå rundt å fortelle alle at du er gravid for andre gang i en alder av 14. Lett at sånne rykter oppstår. Man skal ikke tro alt man hører.

Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 20/02/2006 :  12:10:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehh nei desverre dette er nok ikke rykter, for er lillesøstera til bestevenninna til venninna mi. hvis du skjønte den.så tror ikke det er finni opp. men altså tru hva du vil altså:) Vet at rykter kommmer av ingen ting, men dette er nok desverre sant.

Mvh Silje Gå til toppen av siden

Guro!!
» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  10:54:57  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingGuro!!  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGuro!!  Svar med kopi av melding
Syns dette høres veldig rart ut, at noen skal ha p-piller når de er 10 år.
Når jeg var 10, så var det ikke sex vi sa, men tiss mot tiss:P hehe.. visste ikke hva kondom var, visste heller ikke hva p-piller var!!:P
synes det er en skam at BARN har sex...

Guro<3 Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  16:33:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Syns man bør lære om dette tidligere.
Ei som er like gammel som meg (14) fikk barn rett etter jul, livet blir jo aldri det samme.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  21:42:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
trur ikke de helt vet hva de begir seg ut på der jeg men. (ikke at jeg vet altfor mye) men jeg har i allefall en forståelse av hva det krever av deg. Kan umulig være lett:( huff. Mister jo alt. Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  22:13:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
De blir tidliger og tidligere jah.. Var på besøk hos familien i begynnelsen av året, og ble litt overrasket over at min !lille uskyldige" niese på 9 år satt å la ut om str. på mannlige kjønnsorgan og det var ikke måte på alt det hu visste.. Og i min nevø's klasse da han var 6 år, satt jentene og sminket og dollet seg til i timene.. Og små "sexy" klær.. Trangt og lite.. Sånnt fantes ikke da jeg var på den alderen.. Og sminke var jo omtrent tabu inntil jeg var 12-13.. Huff så tidene forandrer seg ja..

Som Kristine skriver: at det kanne hende di begynner på p-piller for å bli tykkere rett og slett, for enkelte typer kan gjøre deg rundere.. Kan stemme, var nokså lubben og rund mens jeg gikk på p-piller (merk: var ikke 10 :P). Men etter at jeg slutta for et halvt år siden, raste også vekta nedover, og "valpefettet" forsvant..

Men det at 10 år gamle jenter går på p-piller er sinnsykt.. Men verden i dag, er ikke som den en gang var.. Det er iallefall sikkert..

Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  19:18:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvilke piller gikk du på? jeg går på yasmin og har ikke lagt på meg ett gram egentlig:) men er jo forskjellig fra person til person:P Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  22:03:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Har brukt Yasmin..
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.