hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jenter på 10 år bruker p-piller
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Jenter på 10 år bruker p-piller
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Lopke

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  00:14:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=334848

Oki.. greit at de ikke blir gravide.. for 10 årige jenter er uansett IKKE klar til å få barn.
Men er de klar til å ha sex?? Jeg var ikke i puberteten i den alderen jeg. Virker jo helt sykt.
Hvor er foreldrene i disse sakene? Nå er denne artikkelen dansk men kan du i Norge få p-piller
når du er under 15-16 år uten forelders samtykke? Trodde ikke det var mulig i Danmark heller
men man skal jo høre mye rart før ørene detter av.

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  00:17:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
tror ikke vi får før vi er 16 her,og viss en skal ha før det tror eg legen kan si ifra til foreldre om han føler det er riktig.(tror eg)

men ja 10 år hallo?har jo såvidt fått med seg hva kjærester er for noe i den alderen...

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  00:40:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg fikk da jeg var 15 uten at mams hadde behøvd å vite noe. Så derimot ikke noen grunn for å skjule det da det var pga. ille aua menssmerter (som er blitt myye bedre!). Så du kan få før du er 16 uten at foreldre veit.

Uansett, 10 år er sykt. De skal da ikke tenke på sånt en gang..! De skal ikke vite hva det er..! *riste oppgitt på hodet*
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 17/02/2006 :  01:13:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Du er jo "lovlig" når det gjelder sex som 16 åring. Så selvfølgelig kan man da få p-piller uten at foreldre blir innblanda.
10 åringer bør ikke vite hva sex er omtrent.. synes jeg da..

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  07:14:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, syke greier... Men her kan vi få pillen før vi har fylt 16. Jeg fyller 16 iår, men vet om flere i klassene under meg som bruker...
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  07:57:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hva med 10-åringer med ille mensensmerter? Det -må- ikke nødvendigvis være noe seksuelt inne i bildet. Det kan være helt andre årsaker :-) Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  08:47:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Siden de fleste 10 åringer ikke vet så mye om sex og evt konsekvenser, synes jeg det er bra at de kan skaffe seg gratise P-piller. De fleste ungdommer hadde gjennomført samleie uansett om de hadde fått tak i P-piller eller ikke, kan f.eks ta seg en liten tur innom kondomeriet.

Eller som så mange unge folk gjør; hopper av i svingen, noe som virkelig ikke er noe sikkert "prevensjons middel".

Derfor synes jeg det er bedre at ungene får tak i prevensjons midler, heller det enn at de blir gravide.

Men så klart skulle foreldrene vært der å snakket med de...

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!
Redigert av - Torpedo den 17/02/2006 08:47:32 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  09:54:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
[qoute]Siden de fleste 10 åringer ikke vet så mye om sex og evt konsekvenser, synes jeg det er bra at de kan skaffe seg gratise P-piller. De fleste ungdommer hadde gjennomført samleie uansett om de hadde fått tak i P-piller eller ikke, kan f.eks ta seg en liten tur innom kondomeriet.
[/quote]
nå anser jeg ikke en 10 åring som ungdom, en 10 åring er et BARN som ikke skal vite hvorfor de trenger p-piller. de skal tro barna kom med storken:)
ikke har de noe på et kondomeri å gjør heller.

får håpe det er mensensmerter..

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  12:29:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva med 10-åringer med ille mensensmerter? Det -må- ikke nødvendigvis være noe seksuelt inne i bildet. Det kan være helt andre årsaker :-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Ut fra artikkelen forstår jeg det sånn at dette er for ikke å bli gravid. Siden legene heler vil prøve å få dem til å
bruke kondom. Synes det er rart det er så mange 10 åringer som overhodet er kjønnsmonde men det er vel utviklingen.
Og la oss si de er fruktbare i en alder av 10 år virker det også rart at de allerede i den alderen vil ha sex.
Da jag var 10 år lekte jeg med barbie.. og synes gutter var tullete.

Og hvem ligger med 10 åringer? 10 årige gutter? eller syke fjortiser?
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  12:57:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg var 10år, så lekte jeg med Barbie og syntes at gutter egentlig var helt unødvendige ting. Så hva 10 åringer skal med P-piller, det skjønner ikke jeg! Muligens syke fjortiser ja, Lopke. Men da må det være SYKE gutter. Hallo, det er vel ingen 10 åringer som har et sex-liv?!?!?!?
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  13:00:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Er for meg dumt.
Da jeg var 10 så kan jeg ikke si jeg viste så altfor mye om sex, og slik mener jeg det skal være.

Kopi av melding:
Da jeg var 10 år lekte jeg med barbie.. og synes gutter var tullete.

Samme her, da var det "jentelus" og "guttelus":o) *Litt overdrevet kanskje men;)*

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 17/02/2006 13:01:50 Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  13:07:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Helt sykt...

10 år er 4/5.klasse! Vi har ikke seksualundervisnning før i 10. ! Altfor ungt.
Dessuten, hvor mange 10-åringer går egentlig rundt med så store menssmerter at de har behov for p-piller?

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  13:44:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg tror heller ikke at det er spesiellt lurt å proppe kroppen full av hormoner i den alderen...
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  15:10:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sykt! Tror nok de fleste tiåringer vet hva sex er da. Men skønner poenget. Får håpe det bare er for å tøffe seg litt at de skaffer seg p-piller og ikke at de tar de, bare har de.

Redigert av - MajaJ den 17/02/2006 15:11:32 Gå til toppen av siden

pavis
» VIP

Skrevet - 18/02/2006 :  16:53:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jo noen skoler som lærer klassen om å få barn...æjs.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  17:09:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er jo noen skoler som lærer klassen om å få barn...æjs.

Opprinnelig postet av pavis

Synes det er bra jeg, at de lærer ungene hva dette er for noe. Vi fikk ikke vite noe sånt på skolen før vi kom i 10.klasse...

www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.