hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Cisco
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Cisco
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/02/2006 :  23:55:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som vet hvilken rase Cisco i Danser Med Ulver er? Han har så spesiell farge Hadde en hest på for for mange år siden som het Heketunia, og hun hadde den fargen. Men hun var Russisk Ridehest, så det er nok ikke det Cisco er... Legger ved et bilde av Tunia (noen som vet hvor hun er nå forresten???)

Lopke

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  00:06:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
minnet mef i første omgang om en akal thekiner eller hvordan det nå staves. Mener den er russisk og kjent for sin flotte metalliske skjer i pelsen. Som silke.. men det er nok ikke den.. Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 17/02/2006 :  00:46:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nydelig farge, ja! Den ser ikke ut som noen typisk akhal-teke, a-t har ofte et karakteristisk utseende..
Jeg tror det er en borket/buckskin quarter eller en annen amerikansk rase.

Renate
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  00:53:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Nååå begynte jeg å lure.. Hesten min heter jo Cisco, så lurte på hva i alle dager der skulle diskutere han for :p Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 17/02/2006 :  00:59:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nååå begynte jeg å lure.. Hesten min heter jo Cisco, så lurte på hva i alle dager der skulle diskutere han for :p

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Sikkert oppkalt etter hesten i Danser Med Ulver den da, er jo et egentlig uvanlig navn

Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 17/02/2006 :  01:37:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er nesten sikker på at det kan være en Engelsk fullblod/fullblodsaraber. Jeg har sett mange fullblod med ganske spesielle farger. Men den har utrykket, hals og manke...men spesielle øyne. Et annet alternativ er Hack, men det kommer an på høyden. De blir sjeldent høyere enn 160 cm... Husker ikke den hesten helt jeg...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 17/02/2006 01:38:33 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  09:53:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mener å huske at jeg leste et sted at det var en Quarter,farge Buckskin,men husker ikke hvor...
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  10:07:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.twoeg2.fsnet.co.uk/film/nq/dww.html

Utrolig at det skulle være så vanskelig å finne et bilde av dyret....her er et i svart hvitt...

Kurre

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  10:13:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://public.fotki.com/1Costnerfan/kevin_costner_movie/kevin_costner_dance/dances20.html

http://public.fotki.com/1Costnerfan/kevin_costner_movie/kevin_costner_dance/dances_38.html

http://public.fotki.com/1Costnerfan/kevin_costner_movie/kevin_costner_dance/danceshurt.html

http://public.fotki.com/1Costnerfan/kevin_costner_movie/kevin_costner_dance/dancesjcis.html

Sånn...fant noen tydeligere...

TORHILD

» VIP

Skrevet - 17/02/2006 :  10:19:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heketunia har til og med samme lille strernen som Cisco =)
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  12:18:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Hmm.. det kan jo være en slags blanding da..! Men ser litt "vill" ut, så kanskje noe mustang i den? De er jo kjent for sine spesielle farger?!
R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

Jollypopp

Skrevet - 17/02/2006 :  16:20:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJollypopp  Svar med kopi av melding
Vet ikke hvilken rase Cisco er, vil anta at han er quarter eller mustang eller noe sånt...
Men vil bare få si at Danser med ulver er en fantastisk flott film som anbefales på det sterkeste!

Ett menneske uten ironi er et menneske uten sjel. Et menneske uten sjel er et tomt menneske. Kan et tomt menneske kalles et menneske? Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 17/02/2006 :  17:07:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Cisco er vel for stor til å være mustang. Jeg ville sagt den ser ut til å være rundt 165, men mustangene er vel som oftest ponny i høyde (selv om de kan bli litt over 150 i mh). Sikkert Quarter da selv om de pleier å være litt kraftigere.

Danser M. U. gikk på tv2 Zebra i går kveld, det var derfor jeg begynte å gruble på dette....

Legger med et til bilde av Tunia for å få frem hennes farge. Er lysere på dette bildet som er tatt om vinteren.

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  17:43:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser ut som Buckskin ja. Det er en aldeles nydelig farge! Regner med Cisco er en quarter, evt en blanding. Avl i USA foregår jo ganske hipp som happ, etter hva jeg har forstått...

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 17/02/2006 :  18:47:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Søkte litt på nettet, og i følge International Horse Museum en borket quarter.

Torhild: Den hesten var utrolig nydelig! Kan se ut som om det er akhal-tekeblod i den.. Er den importert fra Russland?

Renate
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 17/02/2006 :  18:51:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Fargen er nok buckskin (bork), eller eventuelt dun (blakk). Kan være vanskelig å se forskjell på disse to om det ikke er 'native markings' på dun..

Anngående rase på hesten, så vil jeg tro det enten var fullblods, appendix quarter (quarter x fullblods), amerikansk varmblods eller rett og slett blanding av ymse slag. Synes ikke har har utpreget quarterhode, og det er i alle fall ikke akhal-teké..

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.