hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - jeg spurte bare om hjelp...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 jeg spurte bare om hjelp...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Hamrevinni

» VIP

Skrevet - 16/02/2006 :  21:44:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
DENNE DEBATTEN ER SLETTET BEGRUNNA NEGATIVE SVAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Redigert av - Hamrevinni den 18/02/2006 11:15:05

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 16/02/2006 :  21:59:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
kloke foreldere.
foreldrene dine er de som kjenner deg aller best å vet nok når tiden er inne og når du er moden og ansvarsfull nok til å anskaffe egen hest.
jeg vil tro det hjelper lite og overtale, prøv heller og være moden, ta på deg ansvar for forskjellige ting.
hva med å ha en hest på för så lenge?

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 17/02/2006 :  01:19:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Penger er ikke alt!
For å ha egen hest trengs erfaring og kunnskaper, eller en veldig god hjelper.
Som Mariie sier er det nok en grunn til at foreldrene dine sier nei.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  07:19:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Tror nok det ligger noe bak at de sa nei. Foreldrene mine sa også nei, men jeg ante jo ikke grunnen. Etter mye mas ble jeg tatt med til legen, og der fikk jeg høre hvorfor jeg ikke fikk hest akkurat nå, nemlig fordi jeg var alvorlig kneskadet uten at jeg ante det selv, og da kunne jeg ikke ha hatt hest.

Dette var et tåpelig eksempel, men jeg kan si at jeg har hest på helfòr nå, og stortrives.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  07:20:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kikket på vipen din, og du er jo bare 13 år... Når du er så ung så trenger du støtte fra foreldrene for å kunne ha hest. Prøv å ha hest på fòr isteden :-)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  08:31:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Når jeg var like gammel som deg - var i alle fall ikke jeg klar for noe hest. Det vet jeg sikkert! Selv om jeg den gang trodde det.

Hadde hest på helfòr allerede da jeg var 9 år, jeg gjor alt selv. Med litt hjelp til tyngre ting som f.eks bæring av høy. Hadde helt alene ansvaret for en hest, når jeg tenker tilbake, kunne jeg ALT for lite! Synes det var litt uansvarlig av foreldrene mine også, men de visste ikke så mye den gang de heller, de som eide hesten mente alt ville gå helt bra, og at vi kom til å trives sammen. Det gikk heldigvis greit. Men jeg hadde nok ikke merket om f.eks hesten hadde fått kolikk da..

Går bare ut over hesten.. Jeg synes du skal vente noen år.
Nå er jeg 15, og tar veldig ansvar for hesten. Jeg er der hver dag fra etter skolen til seint på kveld, tenker alltid på hestens beste.

Hesten min er min bestevenn, han jobber hardt, og fortjener det beste. Hans behov og beste kommer ALLTID foran MINE ønsker!!!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  09:25:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
bare undrer, sa faren din nei, først når du var på tur for å hente hesten?
han burde sagt nei helt fra starten slik at du slapp å lete etter hest og bli så lei deg

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Hamrevinni

» VIP

Skrevet - 17/02/2006 :  12:45:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
jammen hallo...jeg har ridd i heile mitt liv så kunskap har jeg nok av probleme mitt er å få overtale de...har leitet OVER ALT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! og jeg finner ikke en eneste en som trenger för rytter-.-
å foreldrene mine har ikke hestepeiling i det hele tatt,å det eneste de sier er : få gode karakterer så skal vi tenke på det
DAH!!!! de vett jo så altfor godt at jeg sliter no J**** på skolen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
er det ingen som vet hvordan å overtale de?!
pliiiiiiiiiis jeg har så lyst på egen hest og jeg har hatt 2 før,men det var stefaren min som sa jeg fikk lov til å ha di. og jeg hadde oss han, men da han sluttet med hest for visse grunner solgte han begge hestene og ut av livet mitt
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  14:15:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
En ting først: Alle utropstegnen syns jeg du kan kutte ut. en eller to er mer enn nok.

Foreldrene dine kjenner deg nok bedre enn noen andre, så de vet vel om du er moden nok til å ha hest. Jeg får ikke hest, og er glad bare jeg får drive på med hest jeg.

*Hvor har du lett etter forhest da?

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  14:46:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
ikke for å være slem, men du er bare 13 år da. og om du har ridd hele ditt liv er det ikke dermed sagt at du kan det du må ang foring og sykdom etc.
det å ha hest er et stort ansvar, og skole er faktisk et ansvar det også.
du kan få gode karakterer hvis du viser ansvar og tar i et tak. hvis det er gode karakterer som er kriteriet for å få hest, så er det opp til deg. gidder du ikke forbedre deg på skolen, så velger du selv bort hesten.
husker selv at jeg ikke kunne la karakterene bli dårligre, da måtte jeg levere fra meg hesten. så jeg fikk så bra karakterer som jeg aldri hadde hatt før, nettopp for å vise at jeg var i stand til begge deler, og fordi hesten betydde alt.

redigert for å legge til at jeg syns det er snilt av foreldrene dine å ville kjøpe hest til deg når den tid kommer jeg.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~

Redigert av - lucky june den 17/02/2006 14:48:38 Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  14:46:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Syntes at raserianfallene og utropstegnene viste at du ikke er moden nok for hest.. Sorry, men...

*Venter på kjeft nå*:
Er enig med de fleste av svarene her.

-Marte Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  14:48:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Er litt enig med deg *littledevil ;)
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  14:52:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Wææhh, takk Ina :)

Siden datan er rar, så får jeg ikke redigert innlegget mitt til:
Syntes at raserianfallene og utropstegnene viste at du ikke er moden nok for en helt egen hest..

-Marte Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  15:10:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
enig med de tre siste inleggene. ikke noe å bli støtt over *GABRIEL* er ikke mange 13 åringer som er modne nok for egen hest..

skjønner godt foreldrene dine når de argumenter med at du gjør det dårlig på skolen. hest tar mye tid å det blir enda mindre tid til skole..

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  21:48:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jammen hallo...jeg har ridd i heile mitt liv så kunskap har jeg nok av probleme mitt er å få overtale de...har leitet OVER ALT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! og jeg finner ikke en eneste en som trenger för rytter-.-
å foreldrene mine har ikke hestepeiling i det hele tatt,å det eneste de sier er : få gode karakterer så skal vi tenke på det
DAH!!!! de vett jo så altfor godt at jeg sliter no J**** på skolen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
er det ingen som vet hvordan å overtale de?!
pliiiiiiiiiis jeg har så lyst på egen hest og jeg har hatt 2 før,men det var stefaren min som sa jeg fikk lov til å ha di. og jeg hadde oss han, men da han sluttet med hest for visse grunner solgte han begge hestene og ut av livet mitt

Opprinnelig postet av *GABRIEL*

At du sier du har ridd hele livet sier meg ingenting. Finnes nok av de som har ridd på rideskole "hele livet", men fremdeles ikke kan måle seg med ryttere som har hatt hest på fòr og lignende. En annen ting er at ridningen er en bitteliten del av det å ha hest, og hos meg når jeg ser etter fòrryttere for eksempel, står kunnskapen og erfaringen de har om stell av hesten i alle situasjoner over hvor flinke de er til å ri eller kjøre.

Jeg fikk min første helfòrshest når jeg var 13 år, og da hadde jeg mast om hest omtrent siden jeg lærte å prate. Når jeg ser tilbake på det nå så ser jeg hvor mye jeg ikke kunne, og priser meg lykkelig over de erfarne folkene rundt meg, og ikke minst en hest som fant seg i det meste og har et hjerte av gull.

At dine foreldre sier nei er det nok en god grunn til. Siden de ikke kan noe om hester, vil hele ansvaret falle på deg og det er ikke bare bare. Jeg syns ikke det virker som du er voksen nok for det ansvaret.
Du sier du sliter på skolen. Jeg er under den meningen at alle kan prestere greie karakterer på skolen om de jobber, men da må du jobbe, du vil ikke "straffe" noen andre enn deg selv ved å "gi faen". Ved å forbedre karakterene dine vil du vise foreldrene dine at du tar ansvar.

En annen ting jeg lurer på er hvordan du har tenkt å tjene pengene til å betale for hesten? Mulig jeg er litt for privat nå, men jeg vil gjerne se reknestykket ditt.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/02/2006 :  22:23:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. Noe sier meg at din oppførsel her på forumet, og måten du skriver på, ikke stemmer med at du kan få egen hest.

Jeg var selv 13 da jeg fikk min første hest, og jeg hadde foreldrene i ryggen, både på tykkt og tynt, uansett hva det var.
Og jeg ville ikke tatt på meg ansvaret for et liv, hvis jeg ikke hadde hatt mine foreldre som støttet opp.

Jeg vil ikke tro at kunnskapen har så mye å si når du skal kjøpe deg hest. Jeg vil heller tro det er erfaringer.

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.