hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gir hestemarked.no vidre personopplysninger?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Gir hestemarked.no vidre personopplysninger?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  23:18:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hmm.. Jeg har ikke fått. Det kan ikke være fordi dere har oppgitt mailadressen deres etter vanlig standard på VIPen deres? Husk at den er åpen for alle.. Jeg har erstattet @ med en (a) og litt mellomrom og sånt, og har tydligvis sluppet unna spam her. Ser at det dere har til felles, dere som har fått mailen, er at standard mailadresse er nevnt på VIPen.

PS: Det er en svært enkel jobb å rulle gjennom alle VIPene å plukke ut alle mailadressene som finnes i matilto-taggen. Antagelig er min adresse også plukket opp, men siden min ikke blir gyldig siden jeg ikke bruker standard-@ så vil den ikke fungere i slike tilfelles.

Hmm.. Jeg er vel den eneste som ikke aner hva slags side/firma dette er snakk om. Kan noen sladre litt på melding, jeg er nysjerrig Jeg liker å boikotte ting med slike holdninger

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 12/02/2006 23:28:26 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  23:25:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Svarene du har fått, Ragnhild, virker ikke så fryktelig seriøse akkurat..

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Hehe, nei, de gjør absolutt ikke det.
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  23:27:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg har også fått denne mailen, slettet den uten å gidde å se på linken engang.

Therese
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 12/02/2006 :  23:30:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmm.. Jeg er vel den eneste som ikke aner hva slags side/firma dette er snakk om. Kan noen sladre litt på melding, jeg er nysjerrig Jeg liker å boikotte ting med slike holdninger

Opprinnelig postet av spoff

Jeg aner heller ikke hvem det er..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  01:05:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmm.. Jeg har ikke fått. Det kan ikke være fordi dere har oppgitt mailadressen deres etter vanlig standard på VIPen deres? Husk at den er åpen for alle.. Jeg har erstattet @ med en (a) og litt mellomrom og sånt, og har tydligvis sluppet unna spam her. Ser at det dere har til felles, dere som har fått mailen, er at standard mailadresse er nevnt på VIPen.

PS: Det er en svært enkel jobb å rulle gjennom alle VIPene å plukke ut alle mailadressene som finnes i matilto-taggen. Antagelig er min adresse også plukket opp, men siden min ikke blir gyldig siden jeg ikke bruker standard-@ så vil den ikke fungere i slike tilfelles.

Opprinnelig postet av spoff

Vi har nok ikkje det til felles alle att vi har den eksakte epostadressa på vip sida, for eg har fått eposten men har ikkje epsotadressa liggande på vip sida mi.

Her er det som stod i eposten:

Hei,

Du som er hesteinteressert, har du sett denne hjemmesiden? Er noen bra hester der...og annonsering er gratis

http://www.esales.no/rubrikk/templates/template1.asp?action=m&e=her_stod_min_epostadresse_&g=

Mvh
Esales.no

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  08:47:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Lucinda:
Ok. Men det er ikke lenge siden du hadde mailadressen din på VIPen din. Ikke vet jeg når du fjernet den, men Google opererer fremdeles med mailadressen din i sin cache av din VIP. Se her. Jeg vet ikke når du fjernet mailadressen, men det kan godt være at scriptet som har snappet opp adresser faktisk har vært innom Googles cache. Ellers ser jeg også at mailadressen din også er nevnt på nett i flere andre anledninger, i tilknytning til hest. Raskt søk viser at du f.eks. har mailadressen din nevnt i proposjoner på NRYFs hjemmesider, på fjordhestsidene og på sidene til ridelubben du er medlem av, og i gjesteboka til andre. Om det har vært hard leting etter hesteinteresserte kan det også ha vært plasser hvor nettopp mailadresser til hesteinteresserte kan snappes opp. At det er utført søk f.eks. både via VIPene, på hest.no og andre hestesider hvor mailadresser ramses opp er langt fra utenkelig.

Jeg har iallfall ikke fått noen slik mail, men har vel også i svært få sammenhenger nevnt mailadressen min i forbindelse med hesteinteressen. Og har jobbet kosekvent for dette i mange år, nettopp fordi jeg vet hvordan mailadresser benyttes for å spamme.

Litt info om esales: For de som vil slakte Jeg har vel ikke noe å slakte.. Men er vel med i boikottings teamet.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 13/02/2006 08:59:40 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  09:32:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Spoff: Jeg har kun e-mailen min synlig på hestemarked.no, mener jeg bestemt iallfall ;-) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  09:39:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Spoff: Jeg har kun e-mailen min synlig på hestemarked.no, mener jeg bestemt iallfall ;-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Da mener du ganske bestemt feil.. Sjekk her. Du har vel på en ikke alt for genial måte oppgitt mailadressen din bl.a. på hest.no.

Dessuten.. Synlig er synlig.. Og kilden til spam er vel så ofte at man aktivt selv utgir mailadressen sin åpent på nett, som at noen andre sprer den. Min erfaring er at førstnevnte samler opp mest spam. Nettopp derfor jeg veldig kosekvent aldri oppgir mailadressen min på standard format på nett.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 13/02/2006 09:55:53 Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  12:16:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Hvis ikke vedkommende har fått mailer oppgitt av noen må man i hvertfall si at han har vært en flittig maur med å gjennomsøke VIP'er... Men hele mailen er så useriøs at jeg og boikotter hele saken. Ikke trenger jeg den heller. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  12:26:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis ikke vedkommende har fått mailer oppgitt av noen må man i hvertfall si at han har vært en flittig maur med å gjennomsøke VIP'er... Men hele mailen er så useriøs at jeg og boikotter hele saken. Ikke trenger jeg den heller.

Opprinnelig postet av xxxoooxxx

En som er god til å skrive script vil antagelig bruke et par minutter på å lage scriptet, samt ofte litt maskinressurser (ikke mye, da dette antagelig er en veldig lite ressurskrevende prosess), og vips, så har vedkommende en saftig liste med epostadresser til dette formålet. Det er rett og slett en latmannsjobb som ikke har noe med flittighet å gjøre. Kun frekkhet.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  14:16:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Spoff: Du vet ikke hvor ofte Google oppdaterer cachen sin? For iallfall èn av de sidene som ble resultatet av søket mitt er slettet. Dvs. kontoen min. ;-) Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  14:45:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Reflekterte egentlig ikke så mye over hvem som sendte mailen og hvor de fikk mailen min fra.
Får såpass mye "søppelmail" og går aldri inn på dem.
jeg fikk den som vanlig mail, ikke "søppelmail".

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  14:51:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har ikke fått jeg, men har mailen min liggende på vipen.
Men om det er slik som de sa til Ragnhild, at de har fått den på hest.no, så har jeg aldri lagt ut mailen min der.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  17:50:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Spoff: Du vet ikke hvor ofte Google oppdaterer cachen sin? For iallfall èn av de sidene som ble resultatet av søket mitt er slettet. Dvs. kontoen min. ;-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Vist du ser på den cachen av vip siden min som Spoff refererte til i tidlegare innlegg så er den ca 1/2 år gamel om man ser på datoane på vip siden. Så det betyr att det tar lang tid mellom oppdateringane.

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  21:40:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hehehe, de er jo litt søte da. Her er svaret jeg fikk på vor de har fått den fra:
Hei,

Tror vi fant den i gjesteboka deres. Beklageligvis så har vi ikke info om akkurat hvor vi fant den.

Mvh
eSales.no

Kan noen si meg hvor gjesteboka til hest.no er?
Skal svare litt seinere og spørre om de kanskje ikke har bommet på adressen og egenlig mener hestemarked. Så får vi se.
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.