hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Oppdragelse av "lille" bissevovven min! :S
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Oppdragelse av "lille" bissevovven min! :S
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  10:42:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:jeg har foresten også brukt strømhalsbånd på hunden min... mange syns dette er ille, det gjør ikke jeg, hunder er veldig smarte dyr, så har de først fått støt en gang, vil de unngå det som best de kan...
jeg brukte det på min, fordi han bråkte mye... ekstremt effektivt!!

denne "bråkingen" er faktisk hundens måte å komunisere og si ifra om ting på. jeg vil ikke at min hund skal forbinde det med smerte hvertfall.

Om en hund står å skjeller bare for at den vet at da kommer det noen, er det riktig å bruke strømhalsbånd. Vurderte det selv på Balder før, da han bjeffa konstant heeele tiden. det ble bedre med tiden da.

Kopi av melding:
er jeg den eneste som ikke syns det er galt å legge hunden i bakken her...?

Mulig jeg er et naut Dr_ag_on_86 men jeg skjønner ikke problemstillingen i å jegge hunden i bakken. Altså, selvfølgelig legger jeg ikke en puddel i bakken om den gjør noe galt. Men med det DIGRE beistet Balder er må han vite at JEG er sjefen og at jeg kan strekke meg langt slik at han ikke har noen mulighet til å bestemme.
Moren min er ,om du vil kalle det, "snill" med Balder. Viser aldri at hun er sjefen og synes synd på han med den "brutale" behandlingen. Men jammen får hun det tilbake også. Hunden hører ikke på henne i det hele tatt. Drar henne rundt på tur, og gjør absolutt ALT som han vet han ikke får lov til, når han er sammen med henne. MEn en dag finn hun nok. Rykka til i halsbåndet og da han (som vanlig) skulle begynne å dra henne rundt, sa hun bestemt "nei" og la han i bakken og holdt han der. Etterpå var han en ny hund hos henne, fordi nå var det hun som var sjefen. Skjønner?!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  13:40:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg roper et klart "NEI" til han med en gang han setter en fot på veien, kaller han til meg, legger han i bakkien og kjefter på han.

Kopi av melding:
Jeg mente at jeg HENTER han tilbake over veien og utfører mesteparten av det dere fåreslo

Opprinnelig postet av Andrea & Daytona

er kanskje ikke så rart det blir noe misforståelser?

hvis det er hundespråk å legge hunden i bakken, hvorfor ikke gjøre det på en puddel da? de er like mye hund som de store hundene.
man snakker da menneskespråk til en dverg på samme måte som du gjør til de på 1,80, gjør man ikke?

å bruke pigghalsbånd på en hund for at den skal stresse mindre blir for meg det samme som å stramme inn hjelpetøylene for å få hesten til å gå til tøylen.(altså stramme inn så mye man tvinger hesten ned)
dårlig sammenligning men.

hvis en hund drar i båndet og du rykker til er det faktisk ikke sikkert du oppnår beste effekten. rett før rykket kommer er jo båndet slakt, altså kan en hund begynne å dra mer fordi hunden forbinder slakt bånd med rykking.

syns mariie skrev et veldig godt innlegg syns jeg.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

DeeDee

» VIP

Skrevet - 12/02/2006 :  13:51:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
La det skje noe ubehagelig hvis han går alene over veien. Kast noe på han(...)

Opprinnelig postet av Mari^_^

KASTE noe på han???!Man skal da ikke kaste noe som helst på dyr!!!
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  14:49:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

vet dere hva en flokkleder (hund) gjør om den "underdanige" hunden ikke underkaster seg med engang?? den knøvler den underdanige hunden i bakken...
ikke missforstå meg... jeg går ikke å knøvler hunden min hele tiden, men om han blir litt voldsom under lek, kan jeg først knurre, om han ikke underkaster seg da, legger jeg ham i bakken...

jeg syns det blir feil å først være med på leken, så plutselig straffe hunden fordi det er for voldsom. er ikke så lett for hunden å skjønne at vi får vondt når den f.eks. rifer borti armen vår med kloa si.

Kopi av melding:
jeg har brukt pigghalsbånd på hunden min, fordi han stressa på tur, om hunden min prøver å stikke av springer jeg etter og knøvler ham i bakken...
hva er pigghalsbånd? et halsbånd der piggene venner innover? blir hunden mindre stresset av det? ikke alle hunderaser det er like lett å løpe etter, labradoren min løper myye fortere en jeg er i stand til.

Kopi av melding:
jeg er ikke for det å dulle og skjemme bort hunden, og mener at hunden skal oppdras på det språket den skjønner best, hundespråket, man du jo ikke gresk til et norsk barn heller...?

er hundespråket strømhalsbånd og pigghalsbånd? jeg dresserer hunden min med kroppspråk og stemme. tror ikke hunden min hadde skjønt stort om jeg satte på den et strømhalsbånd å gav den støt hver gang den prøvde å stikke. den hadde kanskje sluttet å stikke, men hadde ikke respektert meg noe mere av den grunn...

Kopi av melding:
jeg har foresten også brukt strømhalsbånd på hunden min... mange syns dette er ille, det gjør ikke jeg, hunder er veldig smarte dyr, så har de først fått støt en gang, vil de unngå det som best de kan...
jeg brukte det på min, fordi han bråkte mye... ekstremt effektivt!!

denne "bråkingen" er faktisk hundens måte å komunisere og si ifra om ting på. jeg vil ikke at min hund skal forbinde det med smerte hvertfall.

Opprinnelig postet av mariie.

når jeg sier at jeg legger hunden min i bakken når leken blir for voldsom mener jeg ikke at jeg hiver meg over ham om han bare kommer borti meg med en klo. jeg snakker om at hunden min kan bli overivrig, hopper og biter, han biter ikke hardt, mer som leke-biting (nå kommer sikkert noen til å si at hunden min ikke er oppdratt rett siden hunden min kan bite under lek, men dette er faktisk noe hunder gjør med hverandre under lek) så, når han blir for voldsom med meg, knurrer jeg til ham, om han ikke oppfatter dette og underkaster seg, legger jeg ham i bakken... og hunden skjønner dette med engang, og underkaster seg...

og ja, et pigghalsbånd er et halsbånd der piggene vender innover... jeg har brukt dette på hunden min, for at han ikke skulle trekke... dette funket ikke på hunden min, så jeg kjøpte istedet en "gå pent sele" (pigghalsbånd er det ikke lenger lov til å bruke, med unntak av aktiv dressur)

ang å løpe etter hunden... jeg har en lynrask Gordon Setter, så det sier seg selv at jeg ikke har sjangs til å ta ham igjen om han legger avgårde uten å stoppe, men jeg løper som best jeg kan, og gir han beskjed om at DETTE ikke er lov, når jeg får tak i ham.

joda, denne "bråkingen" er jo en måte for hunden å kommunisere på, men når man har en hund som bjeffer når han ser en et menneske på veier, hører ringeklokka, blir satt i bur osvosv...

jeg har en kompis som er litt skeptisk til hunder, og jeg mener at han skal slippe og møte en bjeffende hund når han kommer på besøk...
og dette strømmhalsbådet bruker jeg kun innendørs, for jeg vill ikke at han skal bjeffe innendørs! utendørs kan han bjeffe så my han vil.
det er også viktig at hunden vet dette. han inne skal han være stille, ute kan han bråke.

og jeg kan godt legge en stor New Foundlander i bakken, eller en bitteliten Chihuahua, om jeg mener det trengs. størrelsen på hunden spiller ingen rolle...

Lucky June:
du sier:
å bruke pigghalsbånd på en hund for at den skal stresse mindre blir for meg det samme som å stramme inn hjelpetøylene for å få hesten til å gå til tøylen.(altså stramme inn så mye man tvinger hesten ned)
dårlig sammenligning men.
Ja, dette var en svært dårlig sammenlikning!
jeg bruker ikke pigghalsbånd for at hunden ikke skal stresse, men for at han ikke skal trekke meg rundt,
strammer du inn hjelpetøylene på en hest tvinger du hesten ned, og holder den der, noe som blir feil.
bruker du pigghalsbånd på hunden, føler hunden ubehag om den trekker, men om den går rolig ligger halsbåndet løst rundt halsen.

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 12/02/2006 :  15:22:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Litt OT her, men når jeg fikk ørkenrottene mine var så klart katten veldig interessert i disse som sprang og gjorde så mye ut av seg hele tide, noe som endte med at han ofte hoppe rett på buret for å ta dem. Dette stresset og skremte rottene, i tillegg til at jeg vil tro det var litt frust for katten som aldri fikk tak i dem. Derfor kastet jeg bamser på katten i det han hoppet på buret.

Det gjorde ikke vondt, jeg kastet ikke hardt, men var likevel nok til at katten skvatt og lærte seg at hoppe på buret var dumt. Så pus lærte seg at det var ok å sitte foran buret og se på rottene, men hoppet han på dem kom det bamse..

Synes det er helt greit å bruke denne metoden, så lenge det ikke skader dyret..

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 12/02/2006 :  15:29:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
er jeg den eneste som ikke syns det er galt å legge hunden i bakken her...?

Hadde en grand danois blanding som vi fikk da han var 8 mnd og ikke eide oppdragelse, men det var full fres og null respekt hele tiden. Vi måtte også ta han i begynnelsen for å skjønne at vi faktisk var sjef her, og det ble gjort ved et tak i nakkeskinnet, legge vekta på og så holde nede mens vi sto over han, som også en alfahann i en flokk ville gjort.

Det så kanskje litt voldsomt ut, men det var heller ikke spesielt tøft når en hund (som var høyere enn meg - 168 - da han sto på bakbeina) hoppa med full kraft og herja på deg absolutt hele tiden. Han hadde også den uvanen med å ta rennfart gjennom stua, hoppe over kanten på sofaen og over personen som satt der, for så å deise ned i sofaen ved siden av, noe som resulterte i at hele sofaen gjerne flytta på seg... Jeg prøver å gjøre mest mulig med dyr uten å bli voldsom mot dem, men ser heller ikke noe problem i å ta dem på deres egen måte, om det skulle bli nødvendig..

Pigghalsbånd og strømhalsbånd har jeg ingenting til overs for. Om hunden din drar veldig, har du prøvd halti? Dette hjalp veldig på våres, da vi fikk snudd hodet hans om det var noe, i stedet for at han satte snuten i bakken og trakk med bringen. Da han skjønte dette tuslet han fint ved siden av oss på tur som han aldri skulle gjort noe annet..

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  16:20:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
NinjaChristin:
jeg brukte pigghalsbånd på min hund en stund men det hadde ikke den effekten jeg ville ha, så jeg gikk til innkjøp av en "gå pent"-sele, den fungerer slik at om hunden prøver å trekke hemmes forbensbevegelsen, slik at det blir umulig for hunden å trekke...
dette fungerte kjempebra på hunden min...
mens på andre har pigghalsbånd fungert kjempebra...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 12/02/2006 :  18:19:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Dragon86, og dere andre: Sier ikke at det alltid er galt å legge en hund i bakken. Mener at jeg synes det blir litt vel hardt å bruke hele tiden (spes når hunden kommer på innkalling). I lek vil alltid (leder)hunden si ifra at nå er det nok, hvis leken blir for voldsom. Og som du sier Dragon86, du knurrer først, hvis ikke han hører legger du han i bakken. Da har han vært for voldsom mot deg, og jeg er enig i at dette kan hjelpe.

hehe, føler ofte at mine innlegg ser ut som jeg skifter mening, men det er som oftest at jeg må endre forklaring da jeg ser at folk kanskje ikke ser hva jeg mente å skrive:)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  18:41:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
håper ingen har missforstått meg: jeg legger ikke hunden i bakken hele tiden, men kun når han ikke reagerer på "advarslene", og jeg straffer aldri om han kommer på innkalling eller gjør noe annet jeg har bedt om, selv om han har gjort noe galt 5 sek i forveien...

lucky june

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  09:32:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis hunden drar på tur, hvorfor ikke lære den lydighet, og at den skal gå på plass istedefor å påføre hunden ubehag hvis den begynner å dra?
uansett hvor dårlig mine sammenligninger er så anser jeg det som en "snarvei"

men...jeg skal ikke uttale meg så sterkt, har ikke hatt de problemene så jeg vet ikke helt hvor slitsomt det kan være
ikke misforstå, jeg skryter ikke uhemmet av min oppdragelse, men jeg har hatt lettlærte hunder.

vi har alle vår måte å gjøre ting på og hunder er forskjellige, noen takler fint å bli lagt i bakken, hunden min hadde blitt så redd at han hadde vel dødd av skrekk om noen hadde gjort det på han.

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  18:14:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvis hunden drar på tur, hvorfor ikke lære den lydighet, og at den skal gå på plass istedefor å påføre hunden ubehag hvis den begynner å dra?
uansett hvor dårlig mine sammenligninger er så anser jeg det som en "snarvei"

men...jeg skal ikke uttale meg så sterkt, har ikke hatt de problemene så jeg vet ikke helt hvor slitsomt det kan være
ikke misforstå, jeg skryter ikke uhemmet av min oppdragelse, men jeg har hatt lettlærte hunder.

vi har alle vår måte å gjøre ting på og hunder er forskjellige, noen takler fint å bli lagt i bakken, hunden min hadde blitt så redd at han hadde vel dødd av skrekk om noen hadde gjort det på han.

Opprinnelig postet av lucky june

som du sier, du har hatt lettlærte hunder...
min hund fikk jeg som 10 mnd gammel valp, som omtrent bare hadde stått i hundegård siden han var 8 uker... noe som gjorde at han var stressa og vanskelig og ha med å gjøre... og jeg har trent lydighet, masse!! og han har blitt bedre... men å gå tur med en så overivrig hund som ikke kan noe er stressende både for meg og hunden, så jeg valgte derfor å bruke pigghalsbånd, får å prøve å trene lydighet med en hund som har null respekt og ikke klarer å konsentrere seg om noe, er vanskelig på tur... og hunden måtte jo få gå tur, så fram til lydigheten var på plass valgte jeg å bruke pigghalsbånd... (til jeg fikk i den "gå-fint"-sela)

for eksempel enkelte omplasseringshunder (IKKE alle), som ble for mye for eierne, stått lenge på kennel, har null respekt og oppdragelse, kan være vanskelige å få til. og om man da må ty til litt hardere metoder enn på en lettlært hund som har fått oppdragelse fra første stund, syns jeg det er helt greit.

når hunden har fått den respekten og oppdragelsen den skal ha, og eier har fått etablert sin lederposisjon, vil det bli mindre stress for både hund og eier...

oh jeg mener ikke at en hund stresser mer ved bruk av pigghalsbånd, for når hunden går rolig, henger det løst rundt halsen og er ikke til ubahag for hunden... ingen hunder jeg har sett dette bli brukt på har stresset seg opp...

men hunder er forskjellige, har forskjellig personlighet i likhet med mennesker...
enkelte hunder kryper sammen i et hjørne bare man kremter, mens andre kan brytes i bakken uten å bry seg...

jeg har jo brukt "hundespråket" for å trene min hund, det har tatt tid, og vi har hatt våre "fighter", før jeg fikk etablert min leder-rolle, men jeg har nå fått en herlig hund, han kan være litt "forvirra vegglus" til tider, men jeg kunne ikke tenke meg dagene uten ham...

det mange ulike treningsmetoder, og jeg skjønner at alle ikke er enige i min måte å trene hund på, men så lenge man kommer fram til målet sitt, og får en harmonisk glad hund...

meeeen! hundeiere som bruker vold, denger løs på hunden får å prøve å oppnå det de vil, har jeg ingenting til overs for...

lucky june

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  18:50:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
så bra at du har fått en herlig hund nå iallfall:)

liker ikke pigghalsbånd, men mulig jeg reagerer ekstra sterkt på det fordi jeg kjenner ei som brukte det på hunden sin, og den bruken var horibel.
hadde en veterinær sett de merkene så tror jeg hunden hadde blitt fjernet fra stedet øyeblikkelig. vet selvsagt at dette ikke er flertallet, men det er MIN eneste erfaring med det.

Kopi av melding:
håper ingen har missforstått meg: jeg legger ikke hunden i bakken hele tiden, men kun når han ikke reagerer på "advarslene", og jeg straffer aldri om han kommer på innkalling eller gjør noe annet jeg har bedt om, selv om han har gjort noe galt 5 sek i forveien...

mistenker deg for å ha mer vett i hue enn det:)

Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 14/02/2006 :  02:05:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Strømhalsbånd!? =O At dere har hjerte til å sette et slikt bånd på hundene deres!
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  15:10:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Strømhalsbånd!? =O At dere har hjerte til å sette et slikt bånd på hundene deres!

Opprinnelig postet av Isabel och Perla

Ser ikke noe galt i bruk av strømhalsbånd på hund, for å oppnå en effekt, men ville aldri selv vært den som styrte fjernkontrollen som gav hunden støtet. Ikke fordi jeg ikke har hjerte til det, men fordi jeg ikke er trent nok til å treffe på nøyaktig riktig tidspunkt.

Vi hadde gamle hunden vår på "sauereinhetskurs", for å lære hunden at sau er au, sånn at hunden ikke skulle gå til angrep på sauen. Da slipper man sauen inn på et område sammen med sauer, og en trent person trykker på knappen idet hunden skal til å løpe mot sauen. Veldig effektivt, men man kan være uheldig og treffe på feil tidspunkt. Har hørt om et tilfelle der hunden i all ettertid var redd store steiner på åpne områder (hunden hadde fokus på steinen, og ikke sauen, idet han fikk støtet), men dette er ikke vanlig, og jeg har absoutt ikke noen problemer med denne metoden; bedre det enn en hund som vil leke med/angripe sauer.

Angående privat bruk av strømhalsbånd, er vel det ikke tillatt, tror jeg, og ville selv heller aldri brukt det, på grunn av faren for å bomme på tidspunkt.

Og når det gjelder å legge hunden i bakken, som det ser ut til at noen har veldig mye i mot. Det er jo akkurat dette lederhunden gjør med en hund som er lavere på rangstigen som ikke vil høre. Hvis hunden gjør som den skal, er det vel ingen hundeeiee med vett i hodet som slenger den i bakken, og man ser selvfølgelig hunden an. Den gamle hunden vår ble slengt i bakken noen ganger iløpet av livet, men tok absolutt ingen skade av det. Mer harmonisk, snill og glad hund, skal man lete lenge etter, men hun var av en egenrådig rase, som har tendenser til å prøve å klatre på rangstigen. Den nye hunden vi har fått nå, tviler jeg på det noen gang blir nødvendig å bruk harde midler mot, for han er så forsiktig og oppmerksom at han reagerer på den minste bevegelse fra oss.

Vil til slutt legge til noe som jeg ble fortalt av en som har drevet med jakt- og kjørehunder i over 20 år; selv om det kan se grusomt ut når du dreserer hunden din med å slenge den i bakken og bite den i øret hvis den ikke hører på deg, er det tusen ganger verre for hunden å ikke vite hvor den er på rangstigen, og hele tiden måtte forsøke å finne det ut; det skaper en stresset og ulykkelig hund.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  15:53:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
La det skje noe ubehagelig hvis han går alene over veien. Kast noe på han(...)

Opprinnelig postet av Mari^_^

Opprinnelig postet av DeeDee

Det er klart man egentlig ikke skal kaste ting på dyr, men om hunden har en uvane / gjør noe den ikke skal, er det faktisk veldig effektivt.

Jeg mener da ikke at man skal kaste store, harde ting. Det blir helt feil. Som oftest blir dyret så overrasket og skremt av at de i det hele tatt fikk noe kastet på seg, at de slutter med de driver med. Myke ting, f.eks. kosedyr, myke tøfler, votter...., er bra, bare man treffer riktig. Man må da kaste akkurat i det øyeblikket dyret gjør det uønskede, og ikke 2 sekunder etterpå.

www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.