hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva synes dere om telefonselgere?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hva synes dere om telefonselgere?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 07/02/2006 :  18:04:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Legger du bare på når de presenterer seg, eller sier du nei takk høflig?

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 07/02/2006 :  18:20:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Har jobba som det, fæl jobb..
I grunn nesten like greit at folk legger på med en gang om dem likevel ikke er interesserte, så slipper man hvetrfall å begynne på den der "smærbli'e" presentasjon hver gang.

"HEI! Jeg heter .. og ringer fra ..! I dag har jeg et KJEMPEBRA tilbud bare til DEG, fordi du var SÅ GREI og støttet oss sist gang "
Var der i to uker så var det slutt!

Da folk ringer og jeg svarer så spør dem som regel etter en av foreldra mine, og som oftest så er dem på jobb, og 'neei.. myndig, jeg?' om jeg ikke gadd å snakke med dem, eller så hører jeg på hva dem har å si før jeg som regel sier nei takk. Støtta én sak i år, og det var for kreftsyke bar i Hedmark som trengte penger for å reise på tur til Kristiansand Dyrepark. Så jeg bidro til at ett barn fikk reise, og det bare fordi det var dit dem skulle. Håper dem tok seg god tid for å se på tigerne

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  18:23:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
"Hallo, dette er en telefonsvarer for galehuset, vi er dessverre ikke interesserte".

Neida, vi takker høflig nei, og sier vi ikke er interesserte. Må være en fæl jobb...

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  18:38:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Har ikke det problemet, har reservert oss for telefonsalg. Men det hender jo de ringer, når vi har godtatt å være i deres "kunderegister". Jeg nekter å kjøpe ting over telefon....

Derimot elsker jeg når de ringer fra Gallup osv. (det kan man jo ikke reservere seg for). Hvis de spør etter den som sist hadde bursdag - da er det alltid meg! Uansett ;)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  18:42:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
min erfaring er at telefonselgere er frekke rett og slett. ringer til alle døgnets tider og tar ikke et nei for et nei. vi pleier å be dem stryke nummeret vårt fra listen å aldri ringe mere, for vi er ikke intresert og er lei av deres oppriginger i tide og utide.
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  18:47:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Noko av det verste eg veit er telefonsalg. Eg seier konsekvent nei uansett sak. Stopper selgeren med ein gang eg høyrer det er telefonsalg og seier eg ikkje er interessert. Blir det meir bla bla bla da så slenger eg på røret. Det må gå ann å godta eit nei.

Har foressten sperra telefonen for skjulte nummer fordi det som regel er fra slike nummer selgerne ringer så får ikkje så veldig mykje telefoner lenger, men nokon blir det jo.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/02/2006 :  18:48:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg drar den litt frekke tonen jeg

Som dette:
En telefonselger ringer og jeg tar telefonen.
Spør etter mamma og jeg roper da nesten inn i røret:
- Mammaaaaaa, telefonselger som skal snakke med deg!

Andre ganger har jeg satt på musikk, sagt at man må ha avtale om man skal snakke med den personen eller latt røre ligge.

Eller så går det jo an å si:
- Jeg er telefonselger selv og vil ikke blande jobb og privatliv.

Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 07/02/2006 :  18:53:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Bare som et opplysning ang reservsjon og å stryke nummeret..
Man kan reservere seg mot telefonsalg, men det man faktisk gjør, er å reservere seg som person mot å få forespørsler, men ikke telefonnummeret. Så selgere kn faktisk ringe telefonnummeret og spørre etter annen person enn den som reserverte seg, om nummeret er oppført på flere..

Selskapene har heller ikke mulighet til å stryke nummeret om du ber dem om det. De får bare katalogen som datafiler rett fra telenor, og maskinen ringer automatisk opp nummeret som kommer frem. Salgsselskapet har ikke mulighet til å gjøre annet enn å beklage, legge på og registrere 'ringe igjen i kveld', 'ring igjen i morgen', 'ring igjen om to uker'. Det var hvertfall alternativene vi hadde, i tillegg til å registrere om personen var død eller flyttet.
Ja, jeg ringte en gang til en gammel enke og spurte etter mannen som døde ei uke tidligere. Den var utrolig lei... :/

At mange er frekke kommer antakelig av at de aller fleste sjefene på sånne firmaer er skikkelige pådrivere og man får nesten kjeft og det som verre er om man gir seg lett. Sånn var det der jeg jobba.. Da ble man tatt med inn på kontoret og fikk gjennomgå litt der.

Sikkert steder som er mye koseligere enn akkurat denne også..

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  18:54:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Pleier som regel å si at jeg ikke er interessert i det hele tatt, uansett hva de skal sope inn penger til..
Er litt slem innimellom, og sier; Jaaaada, eeet øyeblikk.. Legger fra meg telefonen og fortsetter med det jeg gjorde ;) Så hører du dem i andre enden: Eh, halloo? *Le*

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  19:06:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Jeg pleier bare spør om de kan hjelpe meg med en ting, om jeg skal ha på meg rød genser eller svart genser. Eller er det en ung gutt som ringer pleier jeg spør om hva de har på seg, hvordan de ser ut, hva de driver med på fritiden+++

Det fungerer faktisk, de legger på og ringer meg ikke opp igjen:p
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  19:07:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Jeg legger på hvis de ikke tar nei for svar, det er så irriterende.. Traff på ei skikkelig seig ei fra tv2 torget.. ville ikke gi seg... og når jeg la på ringte hun bare opp igjen... tilslutt fikk jeg henne til og ringe igjen om noen dager.. da sa jeg bare at hesten var solgt..

en jeg kjenner dreiv og sa " så sexy stemme du har" og sånn uansett kjønn.. da sluttet de og ringe etter en stund ... he he

jeg skjønner jo at de må være litt på trengende.. men alikvel da...

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  19:21:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
en kompis av pappa stakk telefonrøret ned i buksa og slapp en skikkelig brakfis rett i røret... tror ikke han ble oppringt igjen...;)
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  19:35:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange bra forslag;) nei, jeg liker ikke telefonselgere, jeg. Kjøper ingenting over telefon. Spesielt er det mange som ringer hvis du har annonse ute om at du selger hest. Da er det som oftest mange som ringer ang. bra annonser, billige annonser, dyre annonser o.l. Nei, telefonselgere er veldi irriterende
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  21:08:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Hehe, en ting skal telefonselgerene ha, de er lettere å bli kvitt enn dør til dør selgere eller jehovas vitner. Men nå kommer heldigvis ikke jehovas vitner på døra her lenger, og jeg har ikke fått telefon fra telefonselgere på 1år! Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  21:46:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Pleier som regel å si at jeg ikke er interessert i det hele tatt, uansett hva de skal sope inn penger til..
Er litt slem innimellom, og sier; Jaaaada, eeet øyeblikk.. Legger fra meg telefonen og fortsetter med det jeg gjorde ;) Så hører du dem i andre enden: Eh, halloo? *Le*

Opprinnelig postet av Redlight Lain

Haha! GENIALT!!!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  21:58:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Jeg er frekk

Sier "jada, skal bare hente mamma", legger telefonen fra meg og fortsetter med det jeg holdt på med. Funker fint.

Eller spør om teite spørsmål.. hoho, elsker telefonselgere!

-Marte Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.