hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Solarium før ferie?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Solarium før ferie?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  19:23:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Skal til syden i vinterferien. Er den typen som har litt vanskelig for å bli brun i starten, og plages også litt av soleksem, men dette blir borte når jeg har vært ute i solen i noen dager.

Har hørt så mye rart om solarium. Skader det å ta det annenhver dag i ca. 10 dager før man skal reise? Har hørt at det er bare positivt å ta det før ferie nå midt på vinteren.. Noen meninger? Vil jo ikke risikere noe heller..

www.hestene.no

Bustetrollet

Skrevet - 06/02/2006 :  20:18:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er hvit, og er stolt av det

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  20:35:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er hvit, og er stolt av det

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Hehe ;) Samme her, men skal man på ferie så skal man på ferie.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  20:38:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke du forkorter livet ditt vesentlig om du tar litt solarium for ferien. Start forsiktig ( 10 min) de første gangene og øk på litt etterhvert. Knaller du til med 20 minutter første gangen blir du garantert brent. Uansett om du får litt "grunnfarge" før avreise så ha med solkrem med høy faktor og smør deg ofte. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  20:59:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg ville ikke tatt solarium annenhver dag i 10 dager dersom du sliter med soleksem, med mindre Lom kan by på spesialisert solarium for de med eksem. Dessuten er solarium hardt for huden og du burde nok, etter min mening, ha litt mer pause.

Om du ikke er opptatt av en base, men heller å se litt mindre gjennomsiktig ut, anbefaler jeg Natusan Holiday Skin - dette er en billig bodylotion tilsatt litt selvbruner. Bruker denne selv og er superfornøyd - det fine med den er at det er en bodylotion og kan derfor brukes mange ganger, og ikke en selvbruner.
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  21:32:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
JAH!!! Heldig-grisen skal på ferie hun jah!! Hehe...
Hmm.. som de andre sier bør du være litt forsiktig med solarium.. Start forsiktig og øk.. ser du at soleksemen forverres slutt med en gang...
Kos deg på ferie!!

Klem...

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  21:42:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det er ikke mer skadelig å ta solarium enn å sole seg i syden (da altså i skikkelige solarium), men begynn forsiktig.

Vanligvis er jeg helt hvit hele vinterhalvåret og rødbrunbeige om sommeren. Men her i Eid stenger fjella av for sola 3 mnd i året, så det har vært deilig å stikke bort i solariumet en gang i uka den siste måneden og bare ligge i lyset og bli varm. Dessuten er det herlig med litt farge og ikke være helt gjennomsiktig. Skal til Spania før påske og vil helst ikke bli solbrent i løpet av de ti første minuttene, så litt grunnfarge er sikkert lurt.

Begynn med 5-10 minutter, har du lys hud og lett for å bli brent bør du ikke ligge i mer enn 15 minutter. Jeg har ganske lys hud men blir vanligvis fort brun, men da jeg lå i 20 minutter etter to ganger ble jeg solbrent. Soler du deg annenhver dag blir du nok brun, men kanskje heller ta det over litt lengre tid og heller sole seg en eller to ganger i uka. Solarium sol er som sol ellers, kan være skadelig i store mengder.

Grunnfarge før sydensol hjelper nok litt, men som Opal sier, smør deg godt inn med solkrem de første dagene. Den beste fargen får du hvis solingen skjer gradvis ;)

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  21:52:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke eksem til vanlig, men fikk tips om at solarium hjalp til slik at jeg ikke fikk det. Jeg kommer til å ta annenhver dag, de som eier solariumet sa at det var best de første gangene, og da skulle jeg ligge der bare 8 minutter ca. Tror ikke jeg dør av det. Om jeg får plager av det, så slutter jeg, enkelt og greit

*Gleder meg til ferien* hehe

Edit for å legge til at brunfarge ikke er det viktigste i verden ;)

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 06/02/2006 21:55:15 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  22:00:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Høhø, ikke tro på alt de sier når det kommer til at man ikke får eksem av solariet. MvH Silje, som har gått på en smell og har hatt mer enn èn våkenatt pga. en herlig oppblomstring av eksem :-s Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  22:06:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Høhø, ikke tro på alt de sier når det kommer til at man ikke får eksem av solariet. MvH Silje, som har gått på en smell og har hatt mer enn èn våkenatt pga. en herlig oppblomstring av eksem :-s

Opprinnelig postet av Formosissima

Ugh, nå skremte du meg.. Men jeg vil prøve i noen minutter, bare for å se.. Skal ta konsekvensene av det selv

Jeg regner med at du har rett, men fikk tross alt dette anbefalt, så jeg prøver. Men jeg kvier meg litt må jeg si, skal høre på deg så fort jeg har prøvd en gang

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  22:31:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg elsker solarium, bare ligge og slappe av og halvsove... men desverre er tid mangelvare når man har barn, hest og jobb...
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  23:27:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Mari: Det finnes solarier som er bedre for de som har eksem. Så vidt jeg husker er disse litt bredere enn de vanlige, og med flat liggeflate. Det på Otta er iallfall det ;-) Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  23:27:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
min erfaring er at hvis du har problemer med soleksem så hjelper det å ta litt solarium før du utsetter deg for den ekte sola. Jeg plages i hvertfall ikke av soleksem hvis jeg tar litt sol før jeg "sprader" rundt i sola hele dagen.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  23:48:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja, har ikke noe særlig erfaring med solarium, så skal ikke gi råd eller tips. Er heldigvis en av de som blir meget fort brun, så tar ikke solarium, kun av og til hvis jeg er med mamma!
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  01:20:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
dere er kanskje en av de som får en nydelig solbrun farge dere...? *misunnelig!*

jeg er:
vinter=blåhvit
litt sol=griserosa
sommer=gulbrun (mer guloransje enn brun...)
og når jeg først har fått litt farge (uansett hvor fæl den er), begynner jeg å flasse, så jeg blir seende ut som et europakart...

*Siv er misunnelig på folk med fin brunfarge*

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  07:39:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Formosissima: Vet ikke om jeg orker å reise helt til Otta for å ta sol, hehe :-)
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.