hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Holde avstand.. -vanskelig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Holde avstand.. -vanskelig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  20:12:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
Når jeg er rundt på treninger,og stevner,og man rir flere stykker samtidig,så merker jeg hvor dårlige folk er på å holde avstand! Det var noe av det første jeg lærte når jeg begynnte å ri som liten unge,og det sitter godt!
Til og med når hestene skriker,eller tilogmed sparker,så rir folk rett opp i rumpa på andre.

sikkerhet på høyt nivå..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  20:31:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
he,he. Du har et poeng der, ja. Er ganske oppmerksom på dette selv, da jeg har undervist andre. Huff, ja det er nok mange som er blitt sparket fordi noen ikke holder god nok avstand. Blir så irritert på ryttere som ikke fester ei rød sløyfe i halen på hesten, selv om den sparker! Høy sikkerhet, ja!! :P
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  21:42:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hehe jeg liker ikke at folk rir i rumpa på hesten min så jeg rir alltid med rød sløyfe i halen selv om han ikke sparker.
Men det som irriterer meg mest er de som skritter side om side inne på oppvarmingen.. De blokkerer jo hele rideveien.. arg

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  21:46:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er MYE stygg og utrygg ridning på oppvarmingsbanen. Synes at stevneansvarlige burde tatt mye mer ansvar og at dette taes opp i kretsene. Men som typisk er- slike ting blir gjerne ikke et tema før det skjer noe alvorlig...
Hege Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  22:17:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
hadde det hvert meg hadde jeg sagt det rett ut, "kan du være så snill og holde litt avstand?" bedre det en å risikere skader på hester og ryttere..
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  22:55:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Virker som om det er enkelte somhar veeeldog problemer med dette...

For å ta et eksempel;
Var på utstilling med den ene fjordingen som har stallplass her. Vi var ikke i en ridehall og skulle mønstre og i samme hallen sto det flere andrte hester og ventet på tur, alle hingster. De fleste av disse hingstene var åringer og ville vise seg litt/småsloss litt.

Det ble annonsert over høytaleren flere ganger at mønstrerene måtte være veldig nøye på god avstand slik at vi slapp hingstekamp i hallen.

Dette gikk visst inn det ene øret og ut det andre veldig fort på noen av dem og det førte til bryske hester og veldig irriterte leiere...

Har vært borti dette under ridning og, det blir bare ikke respektert!

Grrrrr

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  23:20:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
ei jeg rir mye på tur med skriker bare PASS DEG!! det er lett når vi går på en trang skogssti i stupmørket, el rir langs veien. jeg rir ikke ut i veien i en sving og risikerer å bli nedkjørt fordi andre ikke klarer å holde avstand med hestene sine. og hun vet godt at hesten min blir irritert og sparker siden hun har løpt på henne bakfra flere ganger. tror jeg hadde sparka jeg og hadde folk løpt rett på meg for å bremse sin egen fart
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/02/2006 :  07:21:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff ja..
Jeg bolder alltid avstanden såfremt jeg ikke vet av hestene.. Om Rosita kjenner hestene og de går sammen så er det jo ikke noe problem og ri tettere hverandre.
Rosita sier alltid klart ifra når det kommer noen nær rompa hennes.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.