hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - På kvelden i stallen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 På kvelden i stallen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ina_R

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  13:10:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Pusser lett over, tar hovene og sjekker etter hevelser evt skader før jeg slipper han ut igjen.
Så blir det tid til litt kosing:)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 02/02/2006 :  13:18:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jeg pusser ikke etter riding dersom hesten er svett og skal stå ute etterpå. Dermed blir det til at jeg pusser på kvelden når jeg tar hesten inn. Spyler bein og renser høver óg da. Min pånnis har masse vinterpels, og om hun har "luftet" pelsen sin etter tur så er det ikke spesielt hyggelig av meg å børste en ren hest slik at hårene hun har løftet på ligger flatt og hun blir enda mer svett. Børster selvsagt før tur.
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  21:34:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg børster hesten min grundig før riding, koster raskt over etter riding.

Pusser ham ikke hvis jeg skal ta ham ut/inn, da han står med dekken hele døgnet.
Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  09:45:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Jeg tar inn hesten så sent (kl 23) at det er uaktuelt å begynne å børste da. Dessuten nå på vinteren er det kaldt og jeg vil helst inn under dyna mi. (har utestall, er like kaldt inne som ute)
Så da blir det bare til at jeg tar inn, forer, retter på/bytter dekken (alt etter som) og fyller vann. Ev har inn flis om jeg ikke har gjort det tidligere på dagen og det trengs. Tar nok tid uansett og ofte er jeg ikke inne før kl 23.30 (bruker ca 25-30 minutt i stallen om kvelden)
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  11:17:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Jeg børster alltid godt over hestene om morgenen før jeg slipper dem ut. Da er de lettere å børste over når de skal ris på dagen. Om vinteren når det er kaldt får de såkalt ståpels (som hos oss er det sammen som gåshus), og da er det vanskeligere å børste av flisa ordentlig før man rir. Men jeg børster alltid litt over før og etter å ha ridd også, men da ikke så veldig nøye. Om kvelden når hestene er tatt inn (ca.kl 20.00) , lar jeg dem stå og varme seg en halvtimes tid slik at høvene får tint opp litt. Så pusser jeg igjen godt over dem, men på kvelden er jeg alltid ekstra nøye med høvene deres slik at de slipper å stå med digre isklomper under beina. Viktig å forebygge sur stråle. Pussinga gjør jeg ikke bare for å holde hestene rene og fine, men det er jo skikkelig sosialt og mye kos også da. Man benytter jo samtidig anledningen til å sjekke over dem om alt er iorden mens børsten glir over pelsen deres. Selve kveldsforet gir jeg ikke før pusse økten er ferdig for da synes jeg hestene skal få ha det rolig. Skal alikevel innrømme at jeg også har pusset dem mens de har stått og spist. Det er liksom den beste tiden når hestene står rolig og fornøyd gomler på høyet sitt. Alt er stille og det eneste man hører er hestetygginga og deres sukkende blåsing i nesa. Så sant hestene ikke blir stressa eller uroet mener jeg det er greit å strigle dem mens de spiser. Men man skal unngå mye folk og støy da selvfølgelig. Nå har vi bare to hester her så jeg er som oftest alene om kveldsstellet. Ellers elsker jeg all kontakten med hestene og pusse jobben er en stor del av moroa syntes jeg.
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.