hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan fjerne møkk som sitter bom fast i pelsen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Hvordan fjerne møkk som sitter bom fast i pelsen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

NinaHildingur&Wendy

» VIP

Skrevet - 23/01/2006 :  20:53:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinaHildingur&Wendy  Svar med kopi av melding
Jeg henta ikveld ei lita shettishoppe, hun har nok veldig sannsynlig ligget i sin egen møkk, og det er heeeelt hardt, får ikke børsta det bort liksom. Har aldri vært borti en så møkkete hest før så vet ikke helt hva jeg skal gjøre Bør man barbere det bort ?

Redigert av - NinaHildingur&Wendy den 03/02/2006 19:28:49

Bustetrollet

Skrevet - 23/01/2006 :  21:17:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med og prøve og fløte opp der dritten henger?
Du bør nok få det av ganske så fort! For huden innom får ikke nok luft, og den kan "dø". Om jeg ser det for meg riktig!

Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 23/01/2006 :  21:47:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vaske hesten Høres ut som hun kan trenge en vask ja, stakkar lita
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  22:10:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du bør nok vaske det først ja.
Ikke sett noe saks i sånn hard møkk.
Godt lunkent vann og litt mild hestesjampo.Bløte godt opp og tørke helt før du evt barberer.
Ellers tygger saksebladene seg bare fast.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

NinaHildingur&Wendy

» VIP

Skrevet - 23/01/2006 :  22:54:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinaHildingur&Wendy  Svar med kopi av melding
Takker for svar
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  10:11:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Hvis hesten har veldig lang pels bør du kanskje også klippe av de værste tafsene før du barbere. Men underverker kan skje med en skikkelig vask.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

NinaHildingur&Wendy

» VIP

Skrevet - 29/01/2006 :  00:57:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinaHildingur&Wendy  Svar med kopi av melding
Prøvde med lunka vann først. Hjalp veldig lite. Så endte med barbering.. Uffameg så stygt Men bedre for hesten.. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2006 :  17:33:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det er fint om dere lager litt mer beskrivende overskrifter. Nå er det to tråder her hvor begge spør om "tips", men om helt forskjellige ting. Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2006 :  18:34:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
har vært borti en sånn hest før. Vi tok det over flere dager for å bli kvitt all møkka. Først børstet vi og så tok vi og brukte en ganske hard hestebørste og vasket hesten(brukte børsten til å hjelpe til med å fjerne møkka). Etter 5 dager ell noe var det nesten ikke noe igjen. Men dette var et ganske ekstremt tilfelle(synes jeg) så det hadde nesten frodd fast på henne føltes det som. MEn vask er nok det mest effektive om man ikke vil klippe/barbere.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 30/01/2006 :  13:43:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Et lite tips til fjerning av slikt kan være showe shine. Det tar ihvertfall leirklumper som sitter i hovskjegg, hale og man effektivt. Er vel fordi det inneholder noe teflonlignende stoffer som gjør at møkka bare glir av. La det sitte litt på og så prøv å børst av. har ihvertfall fungert for min del.
Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

NinaHildingur&Wendy

» VIP

Skrevet - 02/02/2006 :  10:28:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinaHildingur&Wendy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er fint om dere lager litt mer beskrivende overskrifter. Nå er det to tråder her hvor begge spør om "tips", men om helt forskjellige ting.

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Hm ja ser det Går det an å redigere det nå da?
Gå til toppen av siden

NinaHildingur&Wendy

» VIP

Skrevet - 02/02/2006 :  10:33:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinaHildingur&Wendy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
har vært borti en sånn hest før. Vi tok det over flere dager for å bli kvitt all møkka. Først børstet vi og så tok vi og brukte en ganske hard hestebørste og vasket hesten(brukte børsten til å hjelpe til med å fjerne møkka). Etter 5 dager ell noe var det nesten ikke noe igjen. Men dette var et ganske ekstremt tilfelle(synes jeg) så det hadde nesten frodd fast på henne føltes det som. MEn vask er nok det mest effektive om man ikke vil klippe/barbere.

Opprinnelig postet av lillings

Brukte 2 3 dager på henne.. Men hun er ikke så stor da. Møkka satt veldig godt inni pelsen, var ikke lett å få det bort, men det gikk etterhvert.

(Prøvde å vaske først, men det ville ikke løsne. Helt hardt )
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  11:36:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Det er fint om dere lager litt mer beskrivende overskrifter. Nå er det to tråder her hvor begge spør om "tips", men om helt forskjellige ting.

Opprinnelig postet av Hildingur fra Kolneset

Jada, bare trykk for å redigere det første innlegget ditt (den knappen med blyant på), så kan du redigere overskriften. Men sånn generelt så er det greit å ha overskrifter som beskriver innlegget. Godt mulig det er flere som blir interessert i innlegget ditt da, da de ser at det er noe de kanskje vet noe om
Gå til toppen av siden

NinaHildingur&Wendy

» VIP

Skrevet - 03/02/2006 :  11:12:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinaHildingur&Wendy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Hildingur fra Kolneset

Jada, bare trykk for å redigere det første innlegget ditt (den knappen med blyant på), så kan du redigere overskriften. Men sånn generelt så er det greit å ha overskrifter som beskriver innlegget. Godt mulig det er flere som blir interessert i innlegget ditt da, da de ser at det er noe de kanskje vet noe om

Jepp, takk for tips :) Nå er det gjort, og jeg skal huske på det til en annen gang :D
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  12:31:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Huf, sliter litt med det samme selv jeg..! Masse inngrodd møkk på beina og under magen..! Og når jeg børster under magen får jeg meg som regel et lite napp eller en adarende for, d lugger jo stakkars! Har prøvd med vaksing, napping *sparke* og en sånn spesiell saksekam på en måte..! Ser ut som en helt vanlig liten mankam, bare at mellom takkene, er det kniver som skjærer av hårene :) Men den skjærer ikke hesten da :) ANBEFALES!
R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.03 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.