hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - På kvelden i stallen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 På kvelden i stallen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 31/01/2006 :  23:07:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Om dere har ridd tidlig og børstet hesten både før og etter ridetur. Når dere da tar inne hesten på kvelden børster dere igjen da? Eller bare setter dere inn (eventuelt skifter dekken) og forer?

Eller bare setter dere hesten rett inn på kvelden for at den skal få mest mulig ro?

Litt nysgjerrig på andres børste vaner jeg da

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 31/01/2006 :  23:29:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg er stort sett i stallen på kvelden, så hun blir ikke satt ut igjen etter treningsøkten, det er som regel tid for kveldsmat, så da får hun en omgang med børsta. Men børster ikke hvis jeg tar henne inn for kvelden (eks på helg, når jeg rir på formiddagen)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  09:32:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Børster kun hesten før tur og spyler hvis nødvendig etter tur... Når hestene tas inn for kveden er det kun dekken bytte og inn i boksen..
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  10:12:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Vi børster kun hester før og etter tur vi :)
Ikke når de blir tatt inn om kvelden..!

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  10:24:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Børster kun hestene før tur og evnt. etter tur. Hvis jeg børster til kvelds er det kun for kosen sin skyld.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  10:29:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Børster før og etter tur, om det er om kvelden er det for å kose.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  10:45:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Børster ikke når jeg tar inn eller før jeg tar ut om morgenen, bare før og etter ridning. Evnt bare for kos hvis jeg ikke rir.
Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  11:22:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
Hei alle sammen...!
Tja..jeg børster godt før tur og etter tur.
Pleier ikke børste hesten min når jeg setter henne inn, men tørker beina hennes.
Egentlig er det vigtigere å børste etter tur, husker ikke hvorfor da...men, men..var i alle fall en grunn:)
kristine og sabina:)

Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

Itago

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  11:27:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
børster om kvelden å jeg, hvis ponnisen er sølete...og tørker beina hvis de er våte... Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 01/02/2006 :  14:58:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som regel før og etter trening, avogtil ingen av delene også.

Feks. midt på vintren når det er 10-, føler inget bohov for og ødlegge fettlaget til hestens pels da.

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  18:05:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Børster kun før trening jeg. Når jeg kommer hjem er som regel hesten svett, og da er det mye deiligere å rulle seg syns han.

Han går mye ute året rundt, så jeg lar være å overdrive børstinga.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  19:51:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Børster også før trening. Etter er han somregel så svett at det ikke er noe poeng, da jeg bare vil gni inn evt. møkk mer. Spyler om sommeren hvis nødvendig, evt. bein om vinteren. Det er veldig sjeldent han settes ut etter trening, da jeg somregel rir seint. Om jeg rir tidlig børster jeg før trening, rir, setter ut, også tas han inn på kvelden av andre enn meg, og da er det bare av med det ytterste dekkenet. Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  21:49:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
Børster av dem den verste sagflisa etc. før jeg slipper dem ut om mårran,og godt før ridning/kjøring,og etterpå. Om jeg børster på kvelden,så er det bare for å kose,men sjekker beina hvis de har vært ute :)
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  21:56:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
børster kun før og etter ridning. Tar ut snø av hovene da, så han slipper og vakle på stylter hele natta

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  22:56:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Børster over hesten før ridning (formiddagen). Etter middag er det på med utedekken og ut i frisk luft. Børster kjapt over kroppen når hun kommer inn før jeg igjen legger på stalldekkenet. Kroppen blir bare tre-fire børst børst, den er jo egentlig ren, mens bena blir spylte om de er møkkete, ellers striglet til de er helt rene.
Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 02/02/2006 :  13:01:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg børster raskt av dem flis og evt. møkk om morgenen før de slippes ut.

Pusser raskt over før bruk, men etter bruk sjekker jeg bare beina, så er det ut å rulle seg

Om kvelden børster jeg man og hale, så det holder seg fint, og rensker høver/sjekker beina.

Så blir det litt kos og stell da, og kanskje litt skjæring av man/hale hvis det trengs.

Synes kvelden er den triveligste tiden i stallen, når hestene gomler høy og jeg er ferdig med alt annet for dagen
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.