hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - En GRUSOM mamma
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 En GRUSOM mamma
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

tabrathe

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  08:59:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg eier en liten stall. De som har hestene sine hos meg betaler ikke noe leie, men de må være med å drive stallen. Alle som står hos meg er koselige mennesker, bortsett fra en mamma som er helt forferdelig. Hun terroriserer oss andre med sinte telefoner og sms'er. Hun har skjelt ut alle som står i stallen nå, p.g.a. små ting. Siden ingen betaler noe, må alle ta sin del av jobben i stallen, men hun lar bare vær å gjøre det hun skal.

Hvis en hest har stått i deres boks mens eieren møkka, da er helvete løs! Hvor mye skade kan en hest gjøre inne i en boks i løpet av 15 min.?

Det har kommet en del snø på østlandet de siste 14 dagene, og det fikk jeg skylda for??? Snøen var høyere enn gjerdene noen steder, og da ble hun sur på meg...

Hvis noen har brukt en bøtte eller et litermål som er deres er det krise! Selv om de lånte sånt av oss andre da de fikk seg hest.

Hun legger seg opp i foringsrutiner og selve drifta av stallen, selv om de kun har hatt hest noen få år. Jeg har hatt hest i ca. 15 år, jeg har utdannelse innen hest og har jobbet på et par ridesenter. Likevel skal hun ha vilja si, og for å unngå bråk tilpasser vi oss ofte etter henne.

Nå er alle i stallen dritlei av henne, men de har tre hester så det er ikke så lett å kaste dem ut. Vil ikke gjøre noe som går ut over hestene, og tre nye stallplasser er ikke så lett å få tak i over natta.

HVA SKAL JEG GJØRE????

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  09:06:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Be dem finne seg et annet sted? I og med at dere driver "dugnadsstall", og hun ikke ønsker å være med på det. Om de har tre hester og ikke gjør en dritt er det vel bare bedre for dere å bli kvitt dem. Mindre jobb for dere..

Sikkert andre som vil være med på en slik ordning, for dette høres jo veldig bra ut.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  10:05:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
helt enig med spoff. og blir det borte tre hester, så er det litt mindre arbeid allerede der. og tror mange som har hest er intr i å betale stalleia via litt dugnadsjobbing. de fleste andre steder har man dugnad + stalleie
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  10:44:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det går vel kanskje den veien ja...
Ganske dumt, for hestene og jentene er greie. Det er jo bare mora som er gal.

Har ikke lyst til å ha en stall der det alltid er bråk, vil jo helst at stallen skal ha et bra rykte. Liker ikke hverken å krangle eller kaste ut folk, men jeg orker ikke å ha det sånn det er nå.

Vi andre går jo hele tiden og venter på neste eksplosjon. De møter stort sett opp til sine foringer da, men alt annet arbeid virker det som de helst vil slippe unna.

Alle små og store oppgaver må jo fordeles, men de andre i stallen vil helst ikke gjøre sine oppgaver heller, for da regner de med å få kjeft. Dermed blir mange oppgaver lessa over på meg i øyeblikket.

Skal snart få ei ny jente inn på stallen, og hun måtte jeg jo bare advare. Jeg syntes nesten at jeg måtte si i fra om at hun måtte regne med å få sinte telefoner og sms'er fra denne mamman.

Det kan da ikke være normalt å oppføre seg sånn som henne???
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 30/01/2006 :  10:49:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har også en slik mor på stallen. Tilslutt måtte eieren ta seg en prat med henne og si at datteren og hesten fikk bli, men moren ville bli utestengt om ikke hun roet seg ned. Hun har vært grei lenge nå etter det, men er likevel ikke den jeg frivillig begynner å krangle med.... =)
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 30/01/2006 :  15:12:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kast henne ut, øyeblikkelig!
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  15:18:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Jeg ville nok ha kastet henne ut med tanke på at du driver en dugnadsstall og ingen betaler noe. Da er syns jeg det er en selvfølge at man hjelper til i stallen. (som også er meningen, da bør man ikke sluntre unna)

men istede for å kaste dem ut over natten kan du si noe som at du vil ha dem ute innen "da og da" slik at de får tid til å finne seg nye stallplasser.

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 30/01/2006 15:23:43 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 30/01/2006 :  15:42:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med de fleste her.

Når det er en "dugnadsstall" må alle være enige! Dere sammarbeider og holder kontakt, noe som er viktig!
Dette ødlegger nok for dere, så det beste er nok at hun roer seg kraftig ned eller at dere kaster henne ut.

Snakk med de andre og bli enige om hva dere skal gjøre!

Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 30/01/2006 :  15:49:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ta en prat med henne, forklar hvordan dette påvirker miljøet i stallen, og si at dette ikke er akseptabelt, så får hun en mulighet til å forandre situasjonen.
Hvis ikke noe skjer kaster du dem ut.
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  16:22:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Ja, hun bør nok få en sjanse til å roe seg først. Gjerne skriftlig. Og hvis hun ikke kan ta seg sammen, så er det rett ut.
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 30/01/2006 :  18:41:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ta en prat med henne, forklar hvordan dette påvirker miljøet i stallen, og si at dette ikke er akseptabelt, så får hun en mulighet til å forandre situasjonen.
Hvis ikke noe skjer kaster du dem ut.

Opprinnelig postet av rapplilja

Enig, gi vedkommende en sjanse, på en real måte til å endre oppførsel, og skjer ikke dette så kan du heller hive ut vedkommende da.

Guro
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  19:38:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Går det ikke ann at dere andre som er på stallen går sammen å skriver et brev til denne dama? Så skriver dere under alle sammen. Da burde hun iallefall skjønne alvoret av det... La henne få et par måneder i å rette opp ting, og klarer hun det ikke er det ut med henne...

Off-Topic: Forsvinner denne dama, så har jeg 5 hester jeg er på jakt etter stallplass til...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 31/01/2006 :  00:19:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff kinkig situasjon.Om det ikke nytter å ta en prat med dama hadde jeg skrevet et brev.
Dessverre er det midt på vinteren,ellers hadde jeg bitt tennene i sammen og ikke tatt de inn igjen til høsten.Dette hadde jeg opplyst om litt i tid før beiteslipp.Det kan hun ikke bite hode av noen for.Selvfølgelig har sånne mødre koselige snille jenter,de ser vel galskapen stakkars.
Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 31/01/2006 :  09:39:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har akkurat skrevet lang liste om hvordan jeg vil ha det i min stall, og sakt klart i fra om at de må flytte hvis de ikke kan akseptere det! Føler meg som en skikkelig bitch! Siste nytt er at de ikke vil ha hestene ute i paddock... For hvis ikke deres hester skal ut, mener de at de ikke trenger å slippe ut de andre hestene i stallen (vi slipper seff. våre ut selv). Så nå står hestene deres inne hele tiden. D er greit at man kan bli uenige i en stall, men jeg har sakt til dem før at det ikke skal gå ut over hestene! Blir så gretten at jeg blir helt skjelven av sånnt!!!

Takk for gode tips, ser ikke ut som om jeg er den eneste som har litt problemer...
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 31/01/2006 :  21:42:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Oioioi!! ekkel situasjon!! og at hestene deres må stå inne hele døgnet er jo ikke lov! ville nok ha kasta ut denne kjærringa (ja, jeg mener at slike mødre er kjærringer)
du driver en dugnadsstall, og det er DIN stall, da kan jo ikke denne dama komme å bestemme hv som skal gjøres og ikke?!?!
om du ikke vil kaste henne ut, kan du jo fortelle henne (evt skrive en mail eller liknende?) om at om de ikke tåler at noen låner et litermål, får de skaffe seg låsbart skap og låse inn alle tingene sine til enhver tid! og om hun ikke vill gjøre de pliktene som hører til i en dugnadsstall får hun hversågod å betale leie! så kan dere eventuelt dele pengene på de som faktisk gjør pliktene sine? eller bruke de til å dekke strømleia, og bruke resten til en liten påskjønning til de som gjør sitt (f.eks en billig sjabrack eller liknende?) evt bruke pengene på å stelle til et kurs for de som gjør sitt...)

ble rotete... sorry...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  21:09:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
og om hun ikke vill gjøre de pliktene som hører til i en dugnadsstall får hun hversågod å betale leie! så kan dere eventuelt dele pengene på de som faktisk gjør pliktene sine? eller bruke de til å dekke strømleia, og bruke resten til en liten påskjønning til de som gjør sitt..

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Skulle til å skrive noe lignende..

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.