hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - En GRUSOM mamma
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 En GRUSOM mamma
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xasup3

» VIP

Skrevet - 15/02/2006 :  16:43:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
KAST DEM UT!!!Hennes problem om hun ikke finner stallplass til sine hester...snakk om å lage ris til sin egen bak Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 16/02/2006 :  11:11:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Lag en kontrakt som følger med å ha hest i stallen. Få med i kontrakten at dersom ikke avtalen følges opp, har eier av hesten(e) en mulighet til å forbedre seg innen tre uker. Når du gir en slik varsel kan du henvende deg til kontrakten. Stalleier kan kreve hesten(e) flyttet fra stallen om ikke eier følger avtale.
Sett også opp miljøregler i stallen som skal gjelde alle for å få en triveligere stall både for to- og firbeinte.
Alle som oppholder seg i stallen av både hesteeiere og stallpassere, fôrryttere osv., skal skrive under på en egen liste at de har lest og godkjent retningslinjene for stallen. Hm, jaja, dette hørtes vel veldig strengt ut, men da har du ihvertfall det formelle i orden og noe å falle tilbake på om slike kjinkige situasjoner oppstår.
En annen ting; hun kan få bot for å sjikanere/ terrorisere deg via sms/ tlf. Ta vare på meldingene, da har du ditt på det rene!
Jeg håper det ordner seg for deg! Lykke til!

Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 16/02/2006 :  11:22:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Kom på en annen ting. Jeg vet ikke hvordan datteren hennes er eller hvor gammel hun er. Men om hun oppfører seg og gjør pliktene sine som de andre, synes jeg hun skal bli skånet for morens oppførsel. Som noen andre skrev ble en annen mamma utvist fra rideskolen mens jenta fikk fortsette og det fungerte bra. Det er synd for jenta hvis moren ikke inser at hun ødelegger for henne. Det er jo ikke hennes feil...
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  12:36:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Hva med å si at om hun fortsetter slik, så må hun faktisk betale stalleie? Siden de andre hjelper til = gratis stallplass. Og siden hun ikke hjelper til = betale stalleie :)!?
R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  20:08:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva med å si at om hun fortsetter slik, så må hun faktisk betale stalleie? Siden de andre hjelper til = gratis stallplass. Og siden hun ikke hjelper til = betale stalleie :)!?

Opprinnelig postet av *Mariiiia*

Good idè!

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  14:43:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ting roa seg til slutt... Jeg sendt dem et brev, hvor det i praksis sto at enten må dere samarbeide eller flytte. Vi hadde også et møte hjemme hos meg, og gikk gjennom punktene og jeg fikk sakt hvordan jeg ville ha det.

Nå skal hun visst selge alle tre hestene igjen... Det er mye fram og tilbake og de får aldri bestemt seg. Synes synd på ungene. Enten skal hestene selges eller slaktes eller så skal bikkja skytes, og innimellom er det alle vi andre i stallen det er noe galt med. Ungene får et veldig ustabilt liv. Tror de synes det er ganske flaut å ha en slik mor. Hadde egentlig vært en lettelse hvis de solgte hestene, så hadde det blitt fred i stallen en stund...
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 22/02/2006 :  17:56:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
si at hvis dem ikke vil hjelpe til på stallen sånn som alle andre gjør må de heller begynne å betale...det blir dyrt med 3 hester=) og har de ikke lyst eller råd må de pent pakke seg vekk...dere skal ikke måtte finne dere i at sure folk ødelegger et godt stallmiljø. Et alternativ er å få henne på tomannshånd og prate rolig med henne, hjelper ikke det synes jeg du bør få henne ut. .. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  18:35:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
stakkars unger... og dyr..
men den mora hadde jeg gitt et spark der hvor sola ikke skinner..
tenk å oppføre seg sånn, her tilbyr du gratis stalleie og greier.. tsk tsk.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.