hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lønn for personer under 18 år
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Lønn for personer under 18 år
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  09:58:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Hva er normalt å tjene i timen når du er under 18 år(les 16) i feks. en dagligvarebutikk?

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 25/01/2006 09:58:53

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  10:15:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke med dagligvarebutikk, men på f.eks. McDonald's tjener man vel alt fra 82 - 92 kroner, alt etter fartstid og hva du gjør - i tillegg kommer kveld- og helgetillegg. McDonald's har veldig bra lønnssystem (jeg har jobbet der i 1 år 4 mnd. og har en grunnlønn på 117,85..). Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 25/01/2006 :  12:29:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
16 år er vel litt over 80 kroner ja.
Sjekk med fagforeningen handel og kontor.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 25/01/2006 :  15:25:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Midt i uken: 89,-
Overtid: 160,-

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  15:41:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg var ekstremt heldig, og tjente 100 kr. i grunnlønn, men sluttet p.g.a. at jeg måtte prioritere skolen. ;)

Da jeg jobbet i sommer (15 år var jeg da) hadde jeg 82 kr. timen + litt mere i helgene/på kvelden.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  15:51:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
ååh, jeg har så lyst til å skaffe meg jobb jeg da=S men må si at jeg er litt kresen for jeg vil IKKE ha avis jobb eller å være telefonselger..å vaske er jo helt greit da, men alle vil jo ha folk med erfaring=S
noen som har noen forslag nå som det er en tråd her?

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  16:32:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
når jeg begynte å jobbe i dagligvarebutikk var jeg 18 (må være det for å få lov til å sitte i kassa pga røyk og ølsalg...) da hadde jeg 102 kroner, nå etter 1,5 år har jeg 104,50 i timen... får heller ikke bedre betalt i helger eller ved ettermiddag/kveldsjobbing... eneste gangene vi får bedre betalt er på varetelling, noe som foregår 1 gang i året... og syns selv det er utrolig dårlig... så er nå på leting etter bedre jobb...
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  16:39:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
En i klassen til brorern min tjener utrolig mye på Spar tror jeg det var :S Ikke sikker på hva han gjør, men han er bare 15...
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  16:59:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Utrolig mye kan det nok ikke være, for jeg tjener mer enn en jeg kjenner med 6 års fartstid i Spar ;-) Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  17:18:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Nja, utrolig mye for en på 15. Tror han har kjøpt seg egen tv for et par tusen og sånt.
Spurte brorern min, men han var litt sur :/

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

Redigert av - VictoriaTh den 25/01/2006 20:24:04 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 25/01/2006 :  17:28:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
når jeg begynte å jobbe i dagligvarebutikk var jeg 18 (må være det for å få lov til å sitte i kassa pga røyk og ølsalg...) da hadde jeg 102 kroner, nå etter 1,5 år har jeg 104,50 i timen... får heller ikke bedre betalt i helger eller ved ettermiddag/kveldsjobbing... eneste gangene vi får bedre betalt er på varetelling, noe som foregår 1 gang i året... og syns selv det er utrolig dårlig... så er nå på leting etter bedre jobb...

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Har du kontrakt? Du bør melde deg inn i en forening. Ettermiddags og helgetillegg har du da krav på!

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  21:34:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Har du kontrakt? Du bør melde deg inn i en forening. Ettermiddags og helgetillegg har du da krav på!

Opprinnelig postet av carambee

har kontrakt ja... men jobber kun deltid, så da er vell reglene litt annerledes...?

skal i allefall finne meg ny jobb, evt en jobb til, for når utgiftene blir dobbelt så store som inntektene går ting til h******.... heldigvis så har jeg utrolig snille foreldre som har lånt meg mye penger, men gjelda har etterhvert blitt veldig stor og jeg skjemmes over at den økonomiske situasjonen min er blitt en belastning for dem... *huff* ikke har jeg råd til å drive med hest heller... *snufs*

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  22:23:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg får 80 kr timen, og jeg fyller 18 i år. For å ha krav på tillegg må man jobbe over 12 timer i uken.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  23:04:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jobber i Posten, jeg. Hadde rundt 70kr i timen når jeg begynte å jobbe for 3 1/2 år siden, da var jeg akkurat blitt 17. Nå har jeg 114,70 + 21kr timen ekstra på lørdager. Jobber jeg over 7,5 time en lørdag, har jeg 100% overtid. I ukedagene må jeg jobbe over 37,5 timer tilsammen ei uke for å få overtid (da 50%). Vet ikke hva startlønna er nå for de under 18, men vet at den ligger på rundt 100kr for de over 18, så vil tro at dersom du går etter tariff, er det vel 80-90kr for de under 18...

Dragon: tror du har krav på tillegg og slikt hvis du jobber helger og kvelder...kan jo være greit å sjekke opp...
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/01/2006 :  12:32:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg begynnte vel å jobbe i fjøset som 14 åring, tror jeg hadde rundt 60/70 kr timen da. Steg til 80 kr da jeg ble 16, og etterhvert endte jeg på 122 kr per time når jeg var over 18.

Er vel veldig forskjellig etter hvor man jobber. Men har vertfall opplevd at man har veldig bra lønn som avløser, hadde 145,- i timen i helgene.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 26/01/2006 :  13:46:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Dragon 86: Mener at man iallefall skal ha xtra når man jobber helg.
Jeg fikk det når jeg begynte å jobbe et par timer i uka som 15 åring.... Kanskje de bare var greie mot meg

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.