hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - JEG TRENGER HJELP/SVAR SNAREST!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 JEG TRENGER HJELP/SVAR SNAREST!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

.~**C.R Lady**~.

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  10:37:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eneste jeg brude meg om var at hesten skulle få et veldig bra hjem! Er du 18 å ikke kan ri, så er du vertfall voksen nok til å ta ansv, da bedre enn en 12 åring vile feks gjort.. Så lenge det ikke er en amatør rytter som rir med sporer å pisk å skal hoppe å alt mulig når ikke en gang rytteren klarer, så har rideferdigheter ingen grunn, da alle blir mye flinkere på hestene di rir etterhvert, å spesielt på akkurat den hesten.

Hun jenta som kjøpte henne bruker henne til et lavere nivå enn det hun ble brukt tiligere, litt mer hobby/koseridning på tur etc. Så langt du har en erfaren hest så er det langt flere som lærer riktig på akkurat den hesten, enn å få tilsendt en unghest å rytteren er ikke så langt erfaren..

Alle kan forbrede seg, å etter min mening så lærer du 100 ganger fortere og bedre på egen hest enn på slappe skolehester. (alt etter hest da selfølgelig) Men uansett så har ALLE vært nybegynnere, å etter min mening så kan di også få egen hest HVIS di får help hvis di ikke hvet om en ting, hvordan skal utføres. Mens helst ta et par ridetimer i rideskolen, el en stødig privathest for den slakks skyld.

Men mitt råd er å ri en del barbrak. Lady er en herlig hest på tur, å vertfall i galopp, fin å myk å sitte på. Å ellers trene balansen i galopp i lett sits med sal. Ellers er det bare å spør om hjelp fra folk fra stallen å kanskje di kan instruere deg litt hvis du trenger hjelp

Opprinnelig postet av .Don Pedro.

Joda jeg mener da at jeg steller henne godt.. og jeg tror hun er lykkelig... Nå har jeg ikke fått vært med henne så ALTFOR MYE i det siste.. i og med at hun står så langt borte.. men jeg har avtalt med den nye stallen her på figgjo at jeg skal komme med henne neste lørdag!! årh jeg gleder meg bare mer og mer for hver dag, jeg gleder meg til å få tilbringe hver dag med henne å bli skikkelig godt kjendt med henne!
Og ja, det du sier om at hun er fantastisk barbak, ja jeg var skeptisk til å begynne med, siden hun var ny for meg. Men jeg prøvde likevel... dette var første gang jeg har ridd barbak på en stor hest, har bare ridd barbak tiligere litt på en ponni... (sportsponni)
Men hun var fantastisk allså!
Jeg tenkte jeg kunne prøve å ri gallopp barbak, fordi da uten sal og stigbøyler er det lettere å få riktig sits i galloppen... men det tørde jeg ikke siden jeg ikke kjendt henne så godt.. jeg må jo nesten være trygg på hesten før jeg kan galloppere barbak.
Men nå skal jeg til moi i dag (04 feb 06) å være til Tirsdag.. så da tror jeg at jeg kan ta en prøvetur i gallopp på henne i barbak..
og jeg vil bare si at jeg gjør så godt jeg kan for å være en best mulig hesteeier for Lady.
Jeg gjør så godt jeg kan med å stelle henne godt, gi henne mye kos og ta meg godt av henne!!
Håper ikke folk her inne mener jeg ikke burde ha hest, bare fordi jeg ikke er en fullt erfaren rytter.
Jeg kan da skritte, trave, og ja jeg gallopperer jo men gjør det ikke helt korrekt.. litt prob med sitsen enda.. men det kommer seg..

Klemmer

Heidi --<-@ Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 04/02/2006 :  16:16:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror Lady har det fint hos deg jeg:o)
kan være du bare må ha litt tid på å komme inn i rytmen hennes.
Lykke til!
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  23:25:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
er jo ikke noe galt i at hun har hest vel?mange som lærer etter de har fårr hest,så lenge hun vet å håndtere,fore,stelle hesten ol så spiller det vel ikke så stor rolle om hun kan sitte ned i galoppen eller ikke?!
men er enig i at det høres lurt ut å få noen til å longere deg ol?sitter du bra ned i travet hennes forresten?for om du gjør det kan det hjelpe deg masse på vei i å sitte ned i galoppen=)
når eg rei på rideskole før så satt eg som klistret i salen i både trav å galopp(hadde trent på en traver som naboen hadde då og det hjalp veldig=)iogmed at travere ofte har "større" og mer "humpete" bevegelser enn ridehester...
uansett så syns eg det er bra at du spørr om hjelp og faktisk inrømmer at det er ting du ikke klarer helt for det er det nemlig ganske mange hesteeiere som ikke gjør og bare sitter der å humper og skvumper uten å gjøre noe med det!

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

.~**C.R Lady**~.

Norway

Skrevet - 08/02/2006 :  00:21:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
er jo ikke noe galt i at hun har hest vel?mange som lærer etter de har fårr hest,så lenge hun vet å håndtere,fore,stelle hesten ol så spiller det vel ikke så stor rolle om hun kan sitte ned i galoppen eller ikke?!
men er enig i at det høres lurt ut å få noen til å longere deg ol?sitter du bra ned i travet hennes forresten?for om du gjør det kan det hjelpe deg masse på vei i å sitte ned i galoppen=)
når eg rei på rideskole før så satt eg som klistret i salen i både trav å galopp(hadde trent på en traver som naboen hadde då og det hjalp veldig=)iogmed at travere ofte har "større" og mer "humpete" bevegelser enn ridehester...
uansett så syns eg det er bra at du spørr om hjelp og faktisk inrømmer at det er ting du ikke klarer helt for det er det nemlig ganske mange hesteeiere som ikke gjør og bare sitter der å humper og skvumper uten å gjøre noe med det!

Opprinnelig postet av Brun best

Jepp!
Jeg sitter godt nede i trav... jeg vet det høres rart ut at jeg klarer å sitte nede i trav og ikke i gallopp.. hehe men sånn er det nå bare
Men det kommer seg nå...
Gallopperer mer og mer på henne nå... som di sier...., øvelse gjør mester!
Så jeg kommer meg...
Takk for rådene jeg har fåt fra dere her inne!
Jeg skal kjøpe meg noen hestebøker og studere godt
Og jeg tror ikke jeg trenger folk som kan hjelpe meg med galloppen... for den kommer seg nå
Takker til alle sammen!!!

Heidi --<-@ Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  17:18:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Jeg syns kanskje du skulle skaffe deg en fôrytter som er erfaren, og kan ri hesten din noen ganger i uka, og kanskje undevise deg litt også... Men det er da min mening=)
Iiiihaa! Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.