hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spessielt tilfelle! Må blande!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Spessielt tilfelle! Må blande!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  22:53:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Det har oppstått er kjkedelig tilfelle der Brave Star kanskje må slaktes på grunn av forfangenhet.. (Som der igjen var på grunn av GRUNDIG FEIL fôring)!

Men jeg klarer ikke å gi slipp på han uten å ha avkom etter han, så jeg spekulerer på om jeg skal bedekke Daytona med han. Han er ikke kåra og det vil bli en blanding mellom Welsh og Varmblodstraver. Kan hoppa ta noen som helst form for skade om jeg bedekker henne med Brave Star?
Er det større sjangse for at hun kaster?
Er det mulig å få solgt det, for så å kjøpe det opp når det har blitt litt gamlere?
Vil folk kjøpe en slik blanding?
Trenger virkelig masse argumenter fpor å så snudd situasjonen og forholdene rundt dette hjemme!

Kan ikke la han dø fra meg uten at jeg har noe som helst etter han!

Og en ting til: Om hesten ikke klarer å bedekke Daytona, kan jeg da be dyrlegen ta sæd fra Hingsten og insuminere hoppa?

KJEMPETAKKNEMLIG for alle svar!!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  23:07:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Welsh x varmblodstraver er nok en blanding jeg selv ville tenkt meg både tre og fire ganger for om jeg skulle lagt pengene mine i. Hvorfor avle blanding dersom du uansett vil selge den og "kjøpe den tilbake når den er eldre"? Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  09:20:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
er det aktuelt å vite om du kan få føllet solgt når du absolut må lage denne blandingen din fordi du ikke vil miste det som er igjen av hingsten?? Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  10:33:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Skjønner godt at du vil ha ett avkom etter hingsten din, men kan du ikke btuke en varmblodstraverhoppe?

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 24/01/2006 :  10:57:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skjønner godt at du vil ha ett avkom etter hingsten din, men kan du ikke btuke en varmblodstraverhoppe?

Opprinnelig postet av Stjerneskudd

Såvidt jeg vet er vel hingsten welsh, og hoppa hennes er varmblodstraver, så det du mente var vel heller: kan du ikke heller bruke ei welshhoppe? Dette syntes jeg også virker mye bedre. Se om du kan finne ei welshhoppe å ha på fôr, evt leie for et år for avl. Går sikkert an å finne en avtale med noen.

Uansett hadde jeg nok prøvd å finne en annen hoppe enn en varmblodstraver, en annen form for sportsponni hadde vært bedre om du på død og liv må blande.

Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  11:26:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Å, var det sånn det var ja? Misforsto litt jeg

Enig med deg Anniken!

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 24/01/2006 :  14:22:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
å prøve å få lånt en eller annen form for ponni kan jo være en bedre ide? Araber/welsh er vel en ganske populær form for blanding, tror jeg. ( I england, i alle fall, tror jeg,-Anniken, kan du fortelle?)

Ellers så tror jeg kanskje en blanding mellom Welsh og varmblodstraver er en blanding det kan være vanskelig å få solgt.

Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 24/01/2006 :  14:41:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
å prøve å få lånt en eller annen form for ponni kan jo være en bedre ide? Araber/welsh er vel en ganske populær form for blanding, tror jeg. ( I england, i alle fall, tror jeg,-Anniken, kan du fortelle?)

Ellers så tror jeg kanskje en blanding mellom Welsh og varmblodstraver er en blanding det kan være vanskelig å få solgt.

Opprinnelig postet av LisaFi

Hehe, her blandes det meste over en lav sko.. Men araber/welsh er ganske populært ja, evt welsh/fullblods. De blander veldig mye med fullblods egentlig, spesielt litt større ponnier og tyngre hester for å få litt edlere hestetyper egna for ridning. Welsh cob (sec D) kryssa med fullblods er umåtelig populært da, vi har flere av dem på skolen. Nå vet ikke jeg hva slags welsh du har Andrea..?

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  15:46:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Siden han er welsh, hvorfor ikke finn ei sportsponnihoppe/welshhoppe? Men det haster kanskje, siden han er syk..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  16:53:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner fortsatt ikke hva trådstarter skal med avkom når hun uansett skal selge det? Fill me in on that one. Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  17:27:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg skjønner fortsatt ikke hva trådstarter skal med avkom når hun uansett skal selge det? Fill me in on that one.

Opprinnelig postet av Formosissima

Ikke jeg heller...
Det jeg skjønner desto mindre er at trådstarter "MÅ" gjøre noe ulovlig og i tillegg be folk om råd for å begå denne kriminelle handlingen.
Hva med å ta noen flotte bilder av ham og gjøre hans siste tid så hyggelig for ham som mulig fremfor å stresse med avkom?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 24/01/2006 :  19:11:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Å tro at man kan selge et føll og siden kjøpe det tilbake når noen har gjort all jobben blir i beste fall dyrt, i dårligste fall umulig. Derfor ville jeg nok grått mine bitre tårer men innfunnet meg med at jeg måtte la hingsten min gå hvis dette er den eneste muligheten du har. Hvis ikke må du evt finne ut om du har muligheten (penger osv.) til å sette hesten vekk til tilriding osv. i perioder, hvis det er det du ikke vet om du får til. Hvis du ikke vet om du har råd til å ha begge ville jeg nok også ungått å sette føll på hoppa, av den enkle grunn at det kan hende du må beholde føllet, fordi du sjelden kan ta det for gitt at du får solgt føllet.

Iom at det er mor som er størst og far som er minst tror jeg ikke at det vil bli noen større problemer i forhold til kasting osv. Men det er som du nevner visse muligheter for at damen ikke vil la han komme til, om dyrlegen da vil hjelpe deg vet jeg ikke. Men det jeg vet er at det i tilfelle helt sikkert kommer til å koste penger, da hingsten må tappes, og hoppa må insimineres. Videre er det heller ikke sikkert at alle veterinærer vil gjøre det. Men det skal jeg ikke gjøre meg så mange tanker om.
Tror også at man må ha en eller annen form for fantomhest for å klare å tappe hingsten.

Så: Selvom han er din, og din lille øyesten, hva er grunnen til at han ikke er kåret? Hvis det er fordi man ikke har forsøkt? Eller er det fordi han har klare feil og mangler?

Guro

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  15:25:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
hvis du allikevel skulle ha tappet han så er det vel mulig å fryse ned sæden?! da trenger du vel ihvertfall ikke å stresse, men jeg kan ikke si at jeg vet hvordan det fungerer da:S
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 26/01/2006 :  14:29:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvis du allikevel skulle ha tappet han så er det vel mulig å fryse ned sæden?! da trenger du vel ihvertfall ikke å stresse, men jeg kan ikke si at jeg vet hvordan det fungerer da:S

Opprinnelig postet av susanne

Frosset sæd holder lenger, men fruktbarheten synker dramatisk. Det blir da nødvendig å inseminere med ei ung og godt fruktbar hoppe, og prosessen er også ganske mye dyrere når man skal fryse ned. Man trenger mer utstyr, og en veterinær som vet hva h*n driver med..

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 27/01/2006 :  21:35:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
og en veterinær som vet hva h*n driver med..

Tviler vel også på at du får en seriøs veterinær til å utføre dette

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 27/01/2006 :  23:01:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et tips fra meg er å la det være,beklager.Vet selvfølgelig at det har med følelser å gjøre.

Uannsett kommer dette til å koste mer enn det du får for føllet .Når den tid kommer at den skal vennes i fra er det ikke sikkert at noen er inntressert i å kjøpe den.Om det blir hingst og den må plasseres borte,så koster dette også penger .Om den står hjemme eter den mest det første året,og man får ikke særlig mer penger for en åring enn for et føll.

Når man selger så er det som regel et endelig vedtak,man kan ikke bestemme at nå vil jeg ha den tilbake.
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.