hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Drømmehesten!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Drømmehesten!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Cessa

Skrevet - 19/01/2006 :  10:53:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCessa  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har lenge lurt på følgende, og derfor lager jeg nå en tråd om dette. Om det er en gammel tråd om samme emne, eller jeg legger denne på feil plass så unnskylder jeg, håper da noen kan "rydde" i rotet mitt

Jeg lurer på hva slags hest dere helst vil ha, om dere nå kunne bestilt en hest helt etter ønske. Jeg lurer ikke på rase, da dette blir litt "ullent", men helt konkret type, temperament, størrelse, eksteriør m.m.
Det er mulig drømmehesten deres passer rett inn i en rasebeskrivelse, men det er altså ikke rase jeg er ute etter.

Får vel kanskje starte med min drømmehest da, siden jeg spør
Min drømme hest skal være ca. 150cm mkh. Høyreist og elegant, men kraftfull. Rett neserygg, bred panne og liten mule. Høyt ansatt og godt buet hals. Kraftig og bred bringe, skrå skulder og middels høy manke. Kort og sterk rygg som ender i et sterkt kryss som heller ganske godt mot haleroten. Kraftig og godt muskelsatt bakpart. Beina er rettstilte og tørre, ganske finbygde, men godt muskelsatt. Sterke høver og en del hovskjegg. Kraftig man/halevekst.
Farge gjerne sølvsvart eller ekstremt mørk sotrød med lys man/hale, snipp og stjerne.
Av temperament skal den være snill og tillgiven av natur. Livlig og glad. Gjerne med en god posjon egen vilje, vil ikke ha en likegyldig sak....

Fantasi og drømmetenkning? Ja, antageligvis, men det er da lov å drømme?

Nå vil jeg høre deres drømmehester!

"Wherever man has left his footprints, from barbarism to civilization, my hoofprints are found beside them"

Kurre

Norway

Skrevet - 19/01/2006 :  11:01:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Àrvakur....gjerne 10 år yngre.
Heldige Nina har nemlig funnet drømmehesten hun...

http://i30.photobucket.com/albums/c343/NinaFesche/Arvakur/Hekla11.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c343/NinaFesche/Arvakur/Kurravlsvisning.jpg

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/01/2006 :  11:34:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg og.. en flott frieserhoppe!! Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 19/01/2006 :  15:59:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Hesten må være godt bygd med de gode gangartene som er nødvendig i dressur. Den må like sprang.
Liker heller ikke hestene for høye. Burde ikke være mye større enn 170 cm.
Ellers må de ha en herlig personlighet, være kvikke og intelligente.

Tror egentlig jeg har funnet drømmehestene mine =)

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/01/2006 :  17:04:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Rasen spiller ingen rolle for meg, det er hva som er mellom hest og eier som gjør det til drømmehesten. Kort sagt;)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/01/2006 :  17:05:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Min drømmehest? Har møtt min drømmeponni, og jeg har møtt det nærmeste jeg har kommet en drømmehest, men hun ble tatt fra meg igjen (Glittra).

Hvordan den perfekte hesten for meg skal være?

Av en eller annen grunn må min drømmehest være blakk --> Fjordhest. Det bare MÅ bli en fjordhest. Punktum.

En hoppe, som rager ca. 140 cm. over bakken, og er sprek og godlynt. Gjerne ganske ung og uhåndtert. God stamme og lette bevegelser, men må også være robust og "seig". Skal bruke den til litt "alt mulig" ;-)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 19/01/2006 :  18:26:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
En yngre utgave av Gia. Det hadde vært noe det.

Men: hesten må kunne litt innen dressur, og kunne hoppe litt, (ikke så store krav der) snill tvers igjennom. Fin på sjenkel og det viktigst er kjemien mellom rytter og hest da:)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Karen&Missy

» VIP

Skrevet - 19/01/2006 :  19:55:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaren&Missy  Svar med kopi av melding
Min Drømmehest er ein liten welsh ponny ved navn Miss Viola.
- Karen & Missy - Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/01/2006 :  21:48:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min drømmehest er Rosita. Kan ikke tenke meg en annen hest!
Helt perfekt!

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 19/01/2006 :  22:26:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Min drømmehest er selvsagt Eikdokka, eller enda bedre; Et føll etter Eikdokka!
Som jeg forhåpentligvis får, hvis alt går etter planen

Men hvorfor?
Masse personlighet, rundt 1.50 høy, blakk (ingenting annet enn en fjording her heller), gode gangarter (behagelig), villig til å lære, kvikk og nysgjerrig, kald i hodet og kan brukes til alt. Gjerne også lederhoppa i flokken.

Therese
Gå til toppen av siden

Stettson

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  05:37:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStettson  Svar med kopi av melding
Ingen andre enn Stettson <3
Hesten min har kapret den beste plassen i hjertet mitt <3 Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  12:37:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Har funnet han:)
Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  13:16:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Funnet min jeg også, og selvfølgelig er det en blakk med ståman(ingenting annet enn fjording på meg heller).
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  14:10:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Har funnet min jeg også, nemmelig Stjerneskudd

Det helt optimale hadde vært om han var litt mindre skyggeredd og noen år yngre!!

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 20/01/2006 :  17:55:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min drømme hest en vellridd ridehest på ca 160 cm, skinnende hvit i fargen og lang bølgete man og hale, like hvitt som resten. En hest som til og med lyser opp i mørket.

Romanca om noen år??
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  17:59:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde det slik en gang, jeg oxo. Så fikk jeg Mulan, og jeg kan ikke si at det var kjærlighet ved første blikk. Men nå er hun bare sååååå skjønn, og jeg tro ikke jeg skal kvitte meg med henne med det første [;-)]
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.