hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Eik igjen.. Klør meg i hodet her nå
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Eik igjen.. Klør meg i hodet her nå
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  17:27:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Driver å finner ut av hvorfor hestene mine absolut skal ete denne eiken, eller iallefall de to ponni gutta med dårlig mage... At de heller spiser eik enn gress osv...

Equitarapauten min snakket noe om en gang at hester spiser ting fordi det er noe de trenger...
Så har jeg lest litt om eik, og det fører til blant annet forstoppelse...

Også tenkte jeg litt tilbake i tid, og da prøvde vi jo ut noe grått pulver vi fikk av dyrlegen mot diare som jeg ikke husker helt navnet på i farten, men som jeg kan prøve å spore opp om jeg finner igjen boksen...
Det tror jeg inneholde eikebark om jeg ikke tar helt feil...
For jeg har også hørt noe om at eik kun er giftig i større mengder...

Så da har jeg kanskje forklaringen på hvofor de er så desperate etter å spise eik?? Om det gjør så de blir fastere i magen?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  11:06:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Hva av eika er det de spiser? Bare barken? Kan du ikke gjerde rundt trærne i tilfelle?

Det finnes noe som heter Aspbarkpellets (orker ikke finne link nå, prøv google) som kanskje kunne vært verdt å prøve sånn mest for "forskningens del". Jeg tror ikke det er mulig å få kjøpt i Norge, hun jeg kjenner som bruker dette henter i Sverige. Hun får bestilt en palle med det eller noe og får det sendt innen sverige og kjører over selv. Jeg vet hun solgte noen sekker sist hun hentet inn fordi hun ikke trenger så mange selv men at det blir håpløst å kjøpe det en og en. Kan jo høre med henne om du får lest litt om det og finner det interessant.

Ellers er det noe sånt fra gammelt av som sier at hester som spiser mye bark har mark, og det kan nok stemme litt for aspbarkpelletsen skryter av at den hjelper for dette (husker ikke ordrett hva det står)
Gå til toppen av siden

Keida

» VIP

Skrevet - 10/01/2006 :  12:22:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene dine spiser eik fordi de er avhengig av det. Eik er et slags narkotikum. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  12:24:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
?? små narkomaner altså..
får ikke håpe du har dyrket hampplanter på engen din Roxira :)
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  15:59:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Ja vet at de blir avhengige av eik, og er sikkert derfor de fortsetter å spise det....

Har gjerdet vekk eika jo, men satt her og tenkte... Hvorfor de egentlig begynner å spise dette...
Og hvis det gjør så de blir faste i magen så er kanskje det forklaringen...???

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.75 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.