hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Pris??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LinnMerethe

Skrevet - 08/01/2006 :  17:15:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva syns dere det skal koste for ridetimer?Her jeg bor er det et sted der de tar 120 kroner timen,dette er med en ufaglært ridelærer med ganske lite erfaring og hestene som blir brukt kan akkurat det grunnleggende.Her er det bare ridning som blir gjort i timene.Mens på en ganske stor rideskole(den første er relativt liten) så koster det 600 kr for 8 timer.Her er jeg litt usikker på nivået på hestene,men siden det er 25 stk så vil jeg tro at det er forskjellig,men hovedinstruktøren jobber i utgangspunktet på en skole,dvs kan behandle barn på riktig måte, og hun har veldig god erfaring men ingen ridelærer utdannelse,men mange kurs om rideskoledrift osv....På timene her, i tilegg til bare ridning på timene så er det teori timer og hestestell generelt..
Hvem av disse tar "riktig" pris,syns dere??

Ride with the wind

lino

» VIP

Skrevet - 08/01/2006 :  18:00:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Tja, jeg aner ikke hvor du bor, men jeg tror 120 kr timen er ganske vanlig pris!?
Men om hestene og instruktøren ikke kan noe særlig, blir det jo kanskje litt overpriset å ta så mye.

Den andre rideskolen kunne sikkert tatt mer, men er jo bra at det finnes rideskoler som ikke tar blodpriser også.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  23:18:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Her borte tar rideskolene oppimot 200 kroner for en time. Men de fleste som underviser her har vel ridelærer utdannelse osv.
Synes kanskje den første tok litt mye.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  07:08:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det avhenger av hvor god læreren er, samt standard på ridebane og hvor gode hester du rir på. Jeg vil tro at det koster mellom 90 og 200 kr. timen, alt ettersom hvor i landet du er og hvem du undervises av.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Linn_1902

» VIP

Skrevet - 19/01/2006 :  15:08:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 150kr timen hos utdannet ridelærer. Rir jeg for berider betaler jeg 250kr timen. Men da rir jeg alene og pengene skal også dekke hans flybilett for å reise til oss og ha treninger. Han står hele dagen og underviser 1 og 1 i dressur og små grupper i sprang. Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 19/01/2006 :  15:45:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det avhenger av hvor god læreren er, samt standard på ridebane og hvor gode hester du rir på. Jeg vil tro at det koster mellom 90 og 200 kr. timen, alt ettersom hvor i landet du er og hvem du undervises av.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Jeg bor på bygda,her på Østlandet.Hestene kan akkurat det nødvendige og læreren har ikke noe utdannelse i det hele tatt,knapt hatt rideundervisning selv,utenom noe dressur for noen år tilbake.Dette er på det første stedet,det andre stedet er en kjempefint ridesenter også utpå bygda,med all slags hester og pånniser.Hovedlæreren har som sagt ikke ridelærer utd. men masser av kurs også er hun førskolelærer.Jeg er ikke i tvil om hvem sted jeg syns er best!!
Også på det sistnevnte stedet er det et supert miljø,noe som er superviktig!!!

Ride with the wind Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 20/01/2006 :  10:47:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, men da velger du det sist-nevnte og ferdig med det! De innser det vel selv de på det dyre om kundene begynner å falle fra, men jeg synes hver person bør finne det ut selv. Jeg har selv vært i over ti år på et middels ridesenter. DE andre rundt er mye finere, bedre hester osv, men det er faktisk her JEG trives.....
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  13:25:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg betaler enten 150 for 30 min eller 200 for 45 min; begge er dyktige og velutdannede instruktører. Prisen blir delt mellom antall personer på timen, men hest og halleie kommer i tillegg.

Prisen på de ulike kursene som blir arrangert varierer prisen veldig. Noen ganger opp i 500 for 45 min, da kommer kjøregodtgjørelse, halleie og hest i tillegg...
Gå til toppen av siden

Arabella

Skrevet - 28/02/2006 :  22:14:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 100 kroner for privat-time med utdannet ridelærer!! :) Er heldig med det synes jeg! :) Der jeg rei før betalte jeg 100 kroner for å ri med ikke utdannet ridelærer! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.