hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tullete folk som blander seg borti...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Tullete folk som blander seg borti...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 10/07/2003 :  10:50:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Jeg blir overrasket over hvor mange merkelige kommentarer jeg har faatt fra hestefolk. Greit nok at jeg faar dumme spoorsmaal fra de som ikke vet bedre, men fra hesteeiere...

For eksempel idag gresset jeg gutten min. Han hadde paa fluenett for det er veldig til fluer for tiden. En man som har hest red forbi. Saa stoppet han aa begynte aa kjefte paa meg som blindet hesten saa den ikke kunne se! Jeg proovde aa forklare han hvordan en fluemaske virker, men han hoorte ikke. Saa fortalte han en annen rytter om hvor dum jeg var som gjorde saa hesten ikke kunne se! Jeg tror den andre rytteren viste hva ett fluenett var, og de red videre. Men dessverre hoorte moren til en av rideskoleelevene historien hans, og hun ble helt hysterisk og klaget til kontoret om at jeg var slem med hesten min!? Saa senere sa hun paa kontoret at om jeg ikke skjerpet meg, fikk jeg ikke ha hesten der lenger!!! Heldigvis fikk stallmesteren hoore om saken, og hun lo faktisk ganske raatt av det;) hehe... gaar det ann...

Har andre eksempler og: En forrytter saa paa hesten min som ble skodd og synes saa synd paa hesten fordi de skjaerte i den! En rytter skjelte meg ut fordi jeg red med pisk(jeg brukte den ikke engang, men naar jeg bruker pisken er det ikke som straff)! En annen synes det var grusomt at hesten maatte staa i sagflis fordi "det stikker saann"(han hadde nemlig faatt sagflis i skoene). Ei jente sa hun synes synd paa hesten min fordi det "rooyk av den"(hadde nettopp vasket den, og vannet fordampet). En turrytter synes d var grusomt at jeg tvang hesten min over store hinder(er ABSOLUTT IKKE slik jeg rir!). En annen mente hesten min var alvorlig syk fordi han skummet i munnen, paa brystet og mellom bakbeina(svette under trening), og han synes jeg var var slem som puttet maling paa hesten saa han fikk saa(jeg brukte blaaspray paa ett saar!)...

Det som er mest irriterende er naar folk kommer opp til meg og spoor om hesten min er blind, synes frysemerking er dyremisshandling, synes synd paa hesten min fordi den er svett, eller mater hesten min fordi den er tynn: Hesten min har ett arr paa hornhinnen fra en ooyeinfeksjon, han kan se, og det er ikke noe aa gjoore med arret. Han er frysemerket, og det er ikke jeg som har gjort det, og han lider ikke av den grunn. Hesten min blir svett naar jeg trener den, men det gjoor ingenting saa lenge den faar riktig for, ikke blir utslitt, og jeg skritter av godt etter paa. Jeg klarer fint aa mate hesten min selv, og han har lagt paa seg en del siden jeg fikk han, det er ikke noe som plutselig blir bra, og det jobber jeg med. grr...

Men det som ER greit, er naar noen som vet hva de snakker om gir meg noen vennlige tips. For eksempel om noen sier ifra at salen er blitt litt for liten, og at det er lurt aa kjoope ny. Det er jo kjempe fint at de sier ifra, spesielt hvis det er noe eieren ikke ser selv. Men jeg tror de fleste eiere ER klar over at hesten demmes er for tynn, og det er ofte veldig saarende aa bli skjelt ut paa grunn av det:(

Jeg tror faktisk det er derfor vi hestefolk blir litt sure naar noen kommenterer hesteholdet vaart: fordi mesteparten av tiden er det noen tullinger som ikke aner hva de snakker om. Hvordan skal vi si vennlig ifra om problemer vi ser uten aa selv bli skjelt ut av leie hesteiere? Jeg regner med at det er flere en bare meg som har opplevd dette...

Mi

» VIP

Skrevet - 11/07/2003 :  16:07:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff...Så tragisk å si noe sånt!!!
Det høres jo ut som hesten din har det helt topp!
Prøv heller å forklare hvorfor du gjør det, men det har du vel allerede gjort...
Har sett i et av dine tidligere inlegg at du sa du bodde i Malaysia, kansje de har et anderledes syn på dyrehold og slik...
Men det virket alikavel rart!!

Lykke til videre "der nede" da! =)
Gå til toppen av siden

Tussilago

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2003 :  10:58:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann..
Har aldri hørt no så dumt!!!!"hesten kan stikke seg på sagflisen"!! hva er det forno sprøyt da? har selv sagflis jeg,og mine hester har aaaldri stukket seg liksom så...

Det er sikkert ikke så irriterende for en hest å ha en fluemaske enn det er å ha de "fluejagerene" som dingler forann øya demses...men begge deler tror jeg hesten setterpris på!!

Nei jeg tror du må bare ignorere sånne kommentarer! Har selv fått bemerkninger om at jeg duller for mye med dem osv,det skal visst ikke være bra...så jeg er visst en dyremisshandler for jeg strigler hesten min masse....

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 12/07/2003 :  17:46:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Når det kommer til dyr (og i særdeleshet hest føles det som innimellom) mener veldig mange veldig mye. Begrunnet eller ikke. Har selv vært borti det utroligste slik du nevner. Men samtidig har jeg også vært borti alle de som _ikke_ vil ta imot råd for alt i verden.

Man må bare vende det døve øret til og late som man ikke hører. Ikke at det er så lett når folk beskylder deg for å mishandle hesten din selvfølgelig, men man får trøste seg med at folk flest skjønner opp og ned på en hest og vil derfor skjønne at du tar vare på hesten din.

Guro

Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2003 :  15:42:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Det er jo egentlig ganske komisk da, alle disse rare meningene fra folk som tror de har veldig peiling! Men jeg skjønner at det er litt slitsomt i lengden hvis du blir beskyldt for å behandle hesten dårlig, noe som jeg ikke tror du gjør. Opp med hodet, smil og forklar hvorfor det du gjør er riktig

Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 06/08/2003 :  14:03:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Haha, jeg må le litt når jeg hører d med den fluehetta!! Han hadde vel tatt med hestene mine da siden de er dekket med fluedekken og hette..!:P Man ser hvor lite greie på hest noen har men d er fint at d ordna seg etter hvert men jeg skjønner at sånne ting er slitsomt

Gjør livet til en fest, ri islandshest!
Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2003 :  16:57:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
seriøst?! syns ikke folk skal blande seg inn i sånnt som de ikke er 110% sikker på. da går det heller an å spørre om hvorfor du gjør ditt og datt...... hadde jeg vært deg "beauty" hadde jeg kjempe lei meg.... liker ikke folk som tror de er bedre fordi de tror de kan så mye.....

koziz@
Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 04/09/2003 :  21:53:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Hei!

En kan egentlig ikke gjøre annet enn å le av det.
De folka som komenterer slike ting er jo helt sprø i hodet...Jeg forstår at det må være enormt irreterende.
Jeg har ikke andre tips, enn at du må ignorere dem, prøv og overse, og glem det de sier, herregud, du vet jo at det er helt sprøtt...For jeg tror ikke det vil nytte å snakke til dem å prøve å forklare, de er jo helt sprø i hode, bare hør kun det du vil høre du, å le av dem, de er jo helt tåpelige!!

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.88 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.