hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - thats my luck......=(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 thats my luck......=(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tussilago

» VIP

Norway

Skrevet - 28/08/2003 :  22:54:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det slår ikke feil asså....

Først så dør min lille pus..moren ville ikke ha han så jeg passer på han til han kunne spise vanelig kattefor...Han blei rundt 10 mnd....
Han diltet etter meg uanset hvor jeg gikk...blei med og henta hestene og kom alltid og møtte meg når jeg kom...en dag kom han aldri...

-hvil i fred min kjære Smèagol-

Mason skiftet leddvæske i mai mnd og har stått ute på sommerbeiete bare slappet av og spist...Når jeg hentet han og sjekket han ordtentelig...hva skuet mitt øye....joooooda....gallen han hadde der var blitt værre..og "kulen" lignet på en tennis/golf ball...Og i går var Caltex halt...var ikke tegn til noen hevelser eller no......
alt har bare gått til H****** hva har jeg gjort som fortjener en slik skjebne.....trur gud hater meg...
Skal ringe til vetrinær i morgen..de må jo tro jeg misshander de...

Håper dere andre her litt mere flaks enn meg...

Ida KR

» VIP

Skrevet - 28/08/2003 :  23:42:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, så utrolig uheldig du og dyra dine er da.. Det er vel ikke bare deg som opplever perioder der alt går gærne veien.. Får håpe hellet ditt snur snart!

---------

~ Ida ~
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 29/08/2003 :  08:25:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

He,he slik er livet dessverre-ikke overraskende når man driver med hest..Men det er når det har gått nedover, det går oppover og du får bare se fremover og nyte hver dag dyrene er friske! Behandling og medisinering på hest idag er kommet veldig langt så det meste kan fixes med litt tålmodighet.Men alderdom er det ikke så mye å gjøre med, det må jo bare gå sin gang.Intet dyr kan erstattes 100%, men det er verdt å prøve å finne en ny kamerat så bearbeider du savnet lettere og har nye ting å se fram mot.VÆR OPTIMIST SÅ GÅR ALT LITT LETTERE!
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2003 :  09:10:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Lucifer!
Har du hørt noe fra dyrlegen eller?
Er hestene dine bedre?
Hesten min, Tropical Girl har vært halt hun også. Uten noe tegn til noe. Ingen hevelse, sår eller noe varm. Skikkelig irriterende. Men hun ser ut til å bli bedre. Halter bare i trav nå :( Menmen... Vi får se. Dyrlegen kommer i dag og skal vaksinere hestene mine, så jeg skal be de sjekke beinet hennes også.

Klem Meg :)

TrOuLtEy
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2003 :  16:00:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
æ skjønne godt kozz du føle d... hæstn æ hadd i fjor ble oxo halt utn noen grunn... hu va halt o over ei måna da i vinter, da trudd dyrlægen at hu bærre hadd strækt muskeln i eine framfotn... så vart a halt ijænn like før skolen slutta, å d va da my vær... da fikk æ en annja dyrlæge oppover, ein som e ækspært på hæst, å hannj fannj ut at hu hadd forfangenhet:( hu e frisk no da, men d va forferdeli my arbei, å æ vart ganske lei i å m at hu mått stå in på 10cm tykt lag m flis... æ hadd hu bærre på for da, å no ska vænninna mi ha a i vinter... no hi æ æi dølamærr på for, å tru du itj hu vart halt å når hu vart skodd!!! hu sto å løfta på fotn å æ va helt fortvila... d vist sæ heldivis at hu bærre vart øm av skoinga, hu hadd næmli stått utn sko læng, å va vældi sårbeint... no e a heldivis frisk ijænn da, å sprek som aldri før... lykke t m hæstan din da, håpe dæm bli frisk...

mvh lille meg

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2003 :  10:37:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Off så drit for deg da!
Min hest blei også sprøyta, og har nettopp hoppt med hun nå igjen :) Hadde ikke hoppt på 3 mnd. da.... Buhu...
Jaja... Slikt sjer
Lykke til,og håpe d går bra da!

*** =) Trine =) ***
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2003 :  12:57:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hei du!!!
Håper det ordner seg med hesten din :( Har aldri hatt så mye som en skramme eller sykdom på hestene mine.. Så jeg har alltid vært heldig, Så langt! Derimot er venninnene mine stadig uheldige med hestene sine.. Den ene går på kortison sprøyter nå!
Så jeg krysser fingrer og tær for alle syke og skadede hester der ute!

Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 30/08/2003 :  17:30:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du er ikke den eneste med uflaks i år.

I Mars ble Molly halt, skadet senene skikklig kraftig, og hun har haltet helt til nå, et halvt år senere. Og hun vil nok altid ha en svakhet i den foten fra nå av.

I juli døde min kjære Vingur av kolikk, bare et år gammel. Han var føllet til den første hesten min, Bruna:(

Dette har vert et år med bekymringer og sorg.

Lykke til med hestene dine, håper det ordner seg.
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 30/08/2003 :  23:02:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg har også hatt uflaks...for 3 år siden døde en hest jeg hadde...inovember døde en annen... og i juli kom jeg på sykehus etter å ha fått hesten over meg...nå kan jeg ikke ri ordentlig på 1 år...

Gå til toppen av siden

Tussilago

» VIP

Norway

Skrevet - 31/08/2003 :  18:14:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
font=Verdana][/font=Verdana]Liver er så uretferdig at det skulle ikke vært lov..en vennine av meg f.eks..hesten hennes "kunne" ikke hoppe mere enn 1m og 110 på stevner,derfor var ikke den god nok og fikk seg ny...
Begge mine er ute av trening...kan ikke skritte dem engang..har ikke ridd på over 4mnd..kjiiipt...
Caltex halter enda,men ikke så ille faktisk...men vet ikke hva det er..plutselig så blir ho stokkhalt så går det over!=/ vet ikke hva det er..ho har en medfødt benskade i bakbenet,men ho er halt på frambenet..Merkelige greier...

Så er det en faens hurpe av en rådgiver på skolen som mener at jeg burde avlive Mason for at jeg ikke skal få så mye fravær på skolen!! For jeg fortalte henne at hesten skulle skiftes leddvæske på,men det var ikke god nok grunn for ho nei.Fortalte at Mason var redd for vetrinæren,men det kjærring-monsteret dreit i det og ba meg avlive han. jeg begynte og hylgrine og kjefte som bare det..så begynner ho og legge ut om faren sin,at ho ikke skulka jobben hvis han var syk og bla bla bla...bare gikk til slutt!!!!!! fins så mange helt på tryne mennesker..
De andre "vennene" mine sier at jeg burde selge/avlive texmex for at ho har vært traver og ikke kan noe...da er jeg døv..jeg elsker hestene mine over alt på jord.og DRITER langt i hva de mener om dem!

Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 31/08/2003 :  19:39:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
IKKE avliv hesten hvis d ikke er nødvendig!!!! Til og med mamma sier at et liv (hesteliv feks) går forann skole!!!!!!!! samme hvor mange skoledager d tar så ikke gi opp hvis d er et håp..! d kan alltids tas igjen!.... avlive en hest fordi han ikke kan noe??? d er bare å lære han d "noe" STÅ PÅ!!!!!!!!!

Gjør livet til en fest, ri islandshest!
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 31/08/2003 :  20:35:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
helt enig med moi!!! en hest er et liv og en venn uansett om den kan bli ridd eller ikke... hvis den ikke har det for vondt så kan du heller beholde den som selskap...

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***
Gå til toppen av siden

Tussilago

» VIP

Norway

Skrevet - 31/08/2003 :  21:29:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fortalte det til foreldrene mine det ho merra fortalte og de sa oxo det at ho var helt på tryne,for når ho ikke kjenner hesten engang!! Ja ho syns han var for gammel til og LEVE! greit han er gammel 27 faktisk,men han er livsglad enda og skifting av leddvæske skjer jo i alle "aldersgrupper" det liksom så..
Nei jeg gjør alt for hestene mine,uanset. Uanset om det er en livsviktig eksamen så hadde jeg ikke godt,hvis en av hesta mine trengte meg!

Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 04/09/2003 :  21:11:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig. En eksamen kan du ta opp igjen men du kan aldri få et hesteliv tilbake om den er død. Et liv er viktigst.

Så lenge dyrlegen ikke mener at hesten din lider selv om den er gammel, så ser jeg ingen grunn til at du skal avlive den. Jeg ville vert stolt om jeg var deg, ikke mange gidder å ofre tid og ikke minst penger på en gammel sliter.

Og de som mener at du må avlive den som er traver bare fordi den er en traver, må du bare be kysse seg i ræ....

Lykke til med hestene dine
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.