hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilket bitt?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hvilket bitt?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Maren+Merkur

» VIP

Skrevet - 07/01/2006 :  11:57:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på om noen har tips til åssen bitt jeg burde bruke?
Hesten min tygger og gnager på bittet hele tiden, og virker ikke særlig fornøyd med det.
Bruker et helt vanlig tredelt trinsebitt (syns kanskje det virker litt tjukt??) og et med Sweet Iron eller noe.
En gang prøvde jeg et tredelt med der midt stykket var helt "flatt" (veit ikke helt hvordan jeg skal forklare det jeg...), og da tygde han ikke en eneste gang men var helt dæv i munnen...
Lurer på hvorfor han er sånn? Har ridd på hack et par ganger (mest på tur) og da er han kjempefølsom.
Har ikke lyst til å bruke noe sterkt bitt på han. Lurer kanskje på om en av grunnene til at han tygger så utrolig mye og ikke virker fornøyd med bittet er at han har blitt brukt for små/store eller feil bitt på før??

Håper på svar
Maren og Mikke

Lopke

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  11:58:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva med å ri uten? et bittløst hodelag (bitless bridle) Gå til toppen av siden

Maren+Merkur

» VIP

Skrevet - 07/01/2006 :  12:19:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tjaa.. det hadde kanskje vært no?
Men har prøvd og ri på hack da og det gikk ganske bra... Men må jo liksom ri på bitt i dressuren da....
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/01/2006 :  12:27:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjenner meg igjen i det du skriver Maren. Jeg har kjøpt tredelt bitt til hesten min, og slutt på gnaginga, nesten. Pass på at bittet er passe! For hos meg visste det seg at bittet var for lite. Så hun tyggde enda mere pga. det.

Hadde også vært lurt om en dyrlege hadde sett på tennene til hesten!! kanskje det er noe som ikke stemmer der, og da hjelper det ikke og skifte bitt..

Jeg anbefaler tredelt bitt i allefall..
Lykke til!

Redigert av - Bustetrollet den 07/01/2006 12:28:16 Gå til toppen av siden

Maren+Merkur

» VIP

Skrevet - 07/01/2006 :  15:05:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar kristine og Rosita:D

Ja rir bare på tredelte bitt, har prøvd to delt og rett også, men han virker like misfornøyd med alt
Ja det kan jo faktsik hende at han trenger og raspe tenner eller noe?? Da skal jeg få en dyrlege til å se på han... Tusen takk for svar!!!
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  15:56:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ponnien her går best på tredelt. Hun tygde og gnagde på det todelte bittet, men gjør ikke det nå på det tredelte. Sjekk tennene.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  16:42:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har du prøvd bitt med faste ringer, slik at de ikke kan klype i munnvikene? Det kan også være en grunn til at hesten ikke trives med bittet. Ellers kan det hende bittet er for langt,for tykt eller rett og slett ikke passe i munnen på akkurat denne hesten.

Men sjekk av tenner og resten av munnen er viktig, stor mulighet for at hesten ikke liker bittet pga. plager i munnen. Og i samme slengen kan du få vetrinæren til å sjekke resten av kroppen til hesten også.

Therese
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  20:46:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Litt OT; men trodde det var ett godt tegn at hesten tygget på bittet jeg, og begynte å skumme?
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.08 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.