hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hööks Hestesport Vår/Sommer 2006
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hööks Hestesport Vår/Sommer 2006
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  17:55:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jaa, fant du noe du likte i vårens katalog?

Selv likte jeg godt det nye bittløse hodelaget (har vært diskutert såvidet her en gang).

Ja, og så likte jeg godt det ponnis stæsjet

www.hestene.no

Lopke

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  17:58:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
har de det??? juhuuuu har nettopp fått det, skal kose meg med det nå.. men kan uansett si at bittløst finner jeg veldig interessant. kommer tilbake med mer. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  18:03:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
har de det??? juhuuuu har nettopp fått det, skal kose meg med det nå.. men kan uansett si at bittløst finner jeg veldig interessant. kommer tilbake med mer.

Opprinnelig postet av Lopke

Jepp, det var et sånt et du snakket om i en annen debatt (iallefall noe som lignet veldig - samme effekten og sånn) ! Skal sjekkes ut her ihvertfall.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  18:08:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Her er Høøks hodelaget

Bustetrollet

Skrevet - 06/01/2006 :  18:25:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
har de det??? juhuuuu har nettopp fått det, skal kose meg med det nå.. men kan uansett si at bittløst finner jeg veldig interessant. kommer tilbake med mer.

Jepp, det var et sånt et du snakket om i en annen debatt (iallefall noe som lignet veldig - samme effekten og sånn) ! Skal sjekkes ut her ihvertfall.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Britless bridle, noe sånt ..

Likte egentli ikke noe spes. Samme gammle.

Redigert av - Bustetrollet den 06/01/2006 18:26:09 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  18:26:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Britless bridle, nos sånt ..

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Har du prøvd det?

Bustetrollet

Skrevet - 06/01/2006 :  18:30:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Britless bridle, nos sånt ..

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Har du prøvd det?

Har det.

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  18:32:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bitless Bridle heter det.

De hadde kjempemye fint denne gangen, og jeg holdt på å dø av kjøpelyst *ønske meg millioner*. Blant annet det blå sommerdekkenet var kjempefint, og den rutete ridebuksen med store ruter. Og jakken på fremsiden, og flere andre dekken. Og ikke minst var jeg veldig glad over at de har fått inn Kineton nesereim, det har jeg ønsket meg lenge!

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  18:38:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
hva er kineton nesereim og hvorfor brukes den?

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  18:44:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Juhuu jeg må få tak i det hodelaget. Lopke skal innrid og bitt uff a mei det likte hun ikke. Kunne starte med å lære henne press på denne måten. Det i hööks er "bitless bridle" eller et "nobit" og må ikke forveksles med sidepull og andre som legger hovedpresser på den tynne neseryggen.

Av samme grund reagerte jeg på hodelaget på siste side et såkaldt Kineston.. uff!!! å legge presset på en så lav neserem SAMTIDIG med trykk i munnen. Nesebenet er utrolig tyndt og er du hard nok kan du brekke nesen på hesten. Hack og sidepull har neseremme litt høyere men denne minner mer om et hannoveransk nesebånd som sitter veldig lavt (bruker ofte på islender) på dette stedet må en IKKE presse for mye hvilket et hannoveransk heller ikke gjør for man rir med bitt. uf nei denne neseremme likte jeg IKKE!!!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  18:53:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg vil kjøpe jodhpur pleasure rider.. dem har jeg ventet på.
teddy til grimen, ny lær? grime..
ny stallgreip, knekte en idag :(
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  18:58:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mariie: En Kineton er en nesereim som har en 'innsving' til bittet, og dermed legger press på nesen når du tar i bittet.

Du skal dra hardt for å brekke nesebeinet til hesten med en Kineton. Det er et hjelpemiddel, som alt annet. Hadde jeg visst om denne nesereimen da jeg hadde en av de foregående hestene mine, så hadde jeg unngått mange farlige situasjoner. På hesten jeg har nå er ikke denne nesereimen nødvendig, da hun er så følsom. Kineton kan være veldig god hjelp for travere som skal støtte seg på bittet, og derfor oppfattes som 'harde' i munnen.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  19:06:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Av samme grund reagerte jeg på hodelaget på siste side et såkaldt Kineston.. uff!!! å legge presset på en så lav neserem SAMTIDIG med trykk i munnen. Nesebenet er utrolig tyndt og er du hard nok kan du brekke nesen på hesten. Hack og sidepull har neseremme litt høyere men denne minner mer om et hannoveransk nesebånd som sitter veldig lavt (bruker ofte på islender) på dette stedet må en IKKE presse for mye hvilket et hannoveransk heller ikke gjør for man rir med bitt. uf nei denne neseremme likte jeg IKKE!!!

Heilt enig der Lopke, hadde aldri funne på og brukt det!

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 06/01/2006 :  19:20:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mariie: En Kineton er en nesereim som har en 'innsving' til bittet, og dermed legger press på nesen når du tar i bittet.

Du skal dra hardt for å brekke nesebeinet til hesten med en Kineton. Det er et hjelpemiddel, som alt annet. Hadde jeg visst om denne nesereimen da jeg hadde en av de foregående hestene mine, så hadde jeg unngått mange farlige situasjoner. På hesten jeg har nå er ikke denne nesereimen nødvendig, da hun er så følsom. Kineton kan være veldig god hjelp for travere som skal støtte seg på bittet, og derfor oppfattes som 'harde' i munnen.

Opprinnelig postet av kristy

OT: Hva skal du da med Kineton Neserem? Stiller meg også litt undrende til at du her skriver at du hadde ungått mange farlige situasjoner med din forrige hest med denne neseremen, mens du svarer i et annet innlegg at neserem ikke er en løsning og at det ofte er noe annet som ligger bak. Litt uenig med deg selv?

Hadde ikke kommet til å brukt denne neserema!
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  19:35:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Enig, enig Lopke. Likte ikk den. Men likte godt den bitløse greia

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  19:36:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Her er Høøks hodelaget

Jeg kjøpte denne bitless bridle i Skoies for en stund siden, og det levde ikke opp til mine forventinger, det legger press på haka (og opp mot nakken), samt nesa, problemet er bare at når man gir etter på tøylen, så slipper ikke trykket under haka, tøylene går liksom ikke tilbake, slik at trykket vedvarer (hvis noen skjønte hva jeg mente nå)

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.05 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.