hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tempo i skogen/terrenget ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Tempo i skogen/terrenget ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bustetrollet

Skrevet - 05/01/2006 :  23:36:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenker da på skogsveier, litt åpne sletter, der det er litt ned, opp, stubber, stener, berg, kvister?
Hvor langt kan man strekke seg?

Kommer an på hesten sikkert. Men en godt stødig hest?

Edit:

Legger inn noen bilder så det kanskje blir enklere:
1, 2, 3, 4, 5

Redigert av - Bustetrollet den 05/01/2006 23:42:13

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  23:45:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fort nok til at det er gøy, sakte nok til at det er trygt. Trav er perfekt på slike sletter, hestene får tid til å se hvor de setter beina, og det er god trening. Galopp er litt mer ekkelt, da hesten ikke klarer å sette beina i sine egne fotspor. Dette gjør at den må se over en større overflate, noe som kan bli litt vanskelig i fart. Men det avhenger helt av terrenget og ikke minst hesten.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/01/2006 :  16:31:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da blir det sikkert en del fart i skogen til sommeren. Sette opp litt naturhinder inn igjennom skogen

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  16:40:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
hadde jeg bare hatt så fint terrengn å ri i *drømme*!

hvis jeg rir i skogen går det som regel i trav, kjenner jeg terrenget godt og det er en fin sti galloperer vi gjerne. men bare vanlig rolig gallopp på lange tøyler, aldri no spurt i skogen. det tar vi på jordet eller grusveger.

men det er jo utrolig god trening for hesten å trave i skogen der det er litt ulendt, den lærer å konsentrere seg om hvor den setter beina.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/01/2006 :  16:49:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hadde jeg bare hatt så fint terrengn å ri i *drømme*!
Opprinnelig postet av mariie.

Ta med deg Tilja til meg du har stier rundt hele. Jeg har sagd av greiner og ordna opp som bare det. Der du MÅ stole på hesten, hvis du skal komme ut hel.

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  16:51:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
hørtes skikkelig gøy ut
har en slik skogtapp her å, men den er så biiitteliten, så man støter på gjerde hele tia! irriterende.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  16:59:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Synes helt klart det kommer ann på hesten, dens form og stødighet.

Gleder meg til sommeren alt jeg, da skal det ris i terrenget ja! Skal kanskje starte Miss i et veldig lett terrengritt

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  17:39:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Åååh, heldiggris som har så fint terreng å ri i!

Jeg ville benyttet meg av muligheten til å trene masse på økninger/kortinger, samt overganger.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/01/2006 :  18:01:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Åååh, heldiggris som har så fint terreng å ri i!

Jeg ville benyttet meg av muligheten til å trene masse på økninger/kortinger, samt overganger.

Opprinnelig postet av Marte&Don:)

Synes synd på deg!
Blir sikkert litt hopping i skogen også. Setter opp hinder hele den ene veien jeg bruker. Full fres innover. Kan bli intresangt..

Skulle ønske jeg kunne unne alle en slik skog..

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  18:44:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Ja, skikkelig heldig med turterrenget du
Skulle ønske det var så fint her også. Det er jo veldig fint her, men ikke alle steder vi får lov til å ri, og det er litt dumt. I tillegg er det en del myr rundt om kring, så kan ikke gå hvor som helst. *ønske seg så fin skog*

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

G**
» VIP

Skrevet - 10/01/2006 :  17:46:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rett utafor stalldøra her, møter man en helt utrolig skog.. Fint og variert terreng samt god og bred traktorvei.. Her løper vi mye, særlig på vinterstid.. Ikke noe problem siden det er så tydelig og fin vei... Fin trening for hestene også. Oppbygde "natur"hinder på en "sand"vei som går av inne i skogen, helt herlig der!! I enden av skogen kan man ri ned, over en vei og ta en ny traktor/grusvei tilbake (ikke i så mye skog der), eller man kan ri opp i skogen etter traktorveien, og ende opp ved noen gamle setrer.. Er bare kjempeidyllisk. Og gjett hvor mye man kan jobbe hestene der!!
Bare fantasien som setter grenser her!!
Kan man be om noe mer?
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  15:31:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Her jeg bor er det også kjempemuligheter! Et utrolig stinett og masse veier/traktorveier. Giga Badevann har vi og

Hoppa mi er veldig stødig i terrenget så hun avpasser farten litt selv der er "verst", men som regel går det i trav og gallopp. Har en gromsti som er kjempekul. Opp og ned, hit og dit, hoppe litt her og man må ha balansen i orden selv også. Masse kvister å dukke unna mm. Perfekt når det er kaldt og man vil ha noe å gjøre selv også..hehe
Fjordingen som står oppstallet her er ikke fullt så stø på beina, så han skritter igjennom skogen... Blida, som er vant med å løpe kjeeder seg da

Er vel inviduelt tenker jeg, hva hesten er vandt med. Ikke alle er like heldige som oss Kristine

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.