hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spørr om dette her jeg=)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Spørr om dette her jeg=)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Hanne & Reggie

Skrevet - 02/01/2006 :  23:36:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er så lei av å ri på tur og dressur at jeg snart spyr=P
Vil så VELDIG sprange litt igjen snart. Er litt kjedelig når vi ikke har ridehus, bare utebane..
Hvordan vet jeg at underlaget er bra nok til å hoppe på?
(Det er noe is under MEN det har lagt seg ganske godt lag med snø oppå nå at jeg tror det går bra, kan galoppere og alt der! Har sånne gummi "heter det pads?" under skoen sånn at han ikke skal kladde såå? ja?)

MVH. Hanne & Reggie

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  23:59:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du må nesten føle deg litt frem. Om du føler at underlaget er fast nok til sprang, så er det ingen annen måte å finne ut det på enn å prøve. Du kan jo prøve å løshoppe litt forsiktig først, for å eliminere litt av faren om det er for glatt.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  03:26:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Enig med Kristy...løshoppe først for å se an litt.
Har hoppa noen små hindere i skogen i det siste...kjempegøy for både meg og pånni.Du kan jo sette opp en liten rekke småhindere i skogen om banen ikke holder mål,er jo bare å improvisere med pinner og tynne stokker:)
Viktig å sjekke for ulendt terreng først da.
Deilig med snowpads om vinteren!De pleide ikke å ha det den gangen jeg var fôrrytter,så ridning generellt var et helvete det halvåret.

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Hanne & Reggie

Skrevet - 03/01/2006 :  11:43:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk Takk For svar:)
MEN hehe... En ting! Det med å hoppe i skogen... ELSKER DET!!!
MEN (et men der igjen, hehe) for å få hoppet i skogen må jeg ri et lite stykke og det er GANSKE kaldt ute:) + at jeg finner nok et par stokker ja! men hvordan skal jeg sette opp det til et hinder=S? Det er jo ingen sånne til å sette dem opp i høyden der! Det er liksom en vei...kan ikke feste dem til et tre der heller! Noen som vet om et triks?=)

Takk!

MVH. Hanne & Reggie<3
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  13:05:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jaaa, hoppe i skogen er bare himmelsk! Gjør jeg det med min hest over f.eks ett veltet lite tre på 20 cm, hopper han ca en meter over
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  13:27:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
På ridebanen min er det is underlag med ca 20 cm snø oppå og jeg hopper på dette med hesten min. Hopper ikke så høyt siden det ikke er den beste svikten. Men hopper noen linjer og slikt pluss at jeg rir mye over bommer.
Så lenge underlaget ikke er bein hardt og hesten ikke sklir så hopper jeg. Men jeg hopper mye lavere og er mye mer forsiktig en ellers..

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Hanne & Reggie

Skrevet - 03/01/2006 :  16:49:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
På ridebanen min er det is underlag med ca 20 cm snø oppå og jeg hopper på dette med hesten min. Hopper ikke så høyt siden det ikke er den beste svikten. Men hopper noen linjer og slikt pluss at jeg rir mye over bommer.
Så lenge underlaget ikke er bein hardt og hesten ikke sklir så hopper jeg. Men jeg hopper mye lavere og er mye mer forsiktig en ellers..

Opprinnelig postet av Lene23

Tusen takkDet var et slikt svar jeg virkelig trengte!
Klem Hanne
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  18:22:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Bare hopp små hinder og undersøk føret litt og se det ann. Lykke til.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  18:23:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
hopper ikke med ponnien min før allt is, og snø har smeltet, og at jeg er sikker på at bakken er trygg... så hindra står inne nå..;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.