hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er i tvil her..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Er i tvil her..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  21:45:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har snublet over en hest som ikke har det så veldig bra. Hesten er blandingshest, og 02-modell. Er en skjønn valakk, med et herlig utseende. Problemet er bare at han er parkert i paddocken døgnet rundt. Sammen med andre hester selvfølgelig, men han har bare lusket rundt der siden han var føll.. Ikke noe trening eller noe.. Ikke engang leieturer.. Han får bra fòr, og ser frisk ut, men han virker rastløs og ulykkelig, dessuten er han vàr og redd. Eierne er alltid opptatt med andre ting, og ingen bryr seg.. Hva skal jeg gjøre og si? Kjenner de som eier han bittelitt, men ikke nok til å si til dem hva de bør gjøre..
www.hestene.no

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  21:51:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Dette høres jo akkurat ut som Aromayo før dette :)! Dersom du ikke kjenner dem så godt, er det litt vanskelig å si i fra om slike ting syns jeg.

Men det er rart at de ikke ser det selv, hva skal de egentlig med en hest som bare står der? Ser ikke noe glede i å hest da, dersom man er så opptatt at man ikke har tid til hesten uansett.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  21:55:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
De hadde 2 før, men fikk solgt den ene. Bryr seg ikke om han noe særlig, enest ungene deres, men de er veldig små. Hesten er jo snart 4 år, og kunne ha trengt litt trening snart, ellers vet jeg ikke hva det blir av ham..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 01/01/2006 :  21:59:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er du helt sikker på at han ikke får den treningen han skal ha? Er du der formiddag-ettermiddag-kveld, eller bare bortom en gang i blandt? Om denne hesten er 02-modell, så er han bare 3 år gammel. Altså behøver den ikke så mye trening/ridning enda. Kanskje de leier og trener han en times tid hver gang de tar han ut og inn fra luftegården?
Hvordan virker den rastløs og ulykkelig? Hvordan var og redd?
Synes det er litt skummelt å si sånn og sånn, eller tro det eller det, om folk du kjenner bare bittelitt som du sier, det er slik rykter oppstår!!! Desverre som oftest usanne rykter!!!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  22:14:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
For å være ærlig er jeg i slekt med dem, er vel mest derfor jeg ikke tør si ifra. Jeg VET sikkert at han bare står der, er der en gang iblant, men han som eier stallen sier at den hesten bare er til pynt, og at den aldri er blitt så mye som leid en tur. Han står på utegang hele året. De var på besøk hos oss (eierne) og da sa de at de kanskje burde begynne å håndtere han snart, men de sa at de var tilfredse så lenge de fikk av og på han grima..

Han tripper rundt og når han først står inne slår han seg aldri til ro. Han tråkker rundt hele tiden og er veldig spent. Skvetter unna for ingen ting, og er veldig nervøs. Snakket med bror til eier, som sa at de kjøpte han som føll, og at de nærmest ikke har tatt i ham.

Jeg er klar over dette med rykter, men her er jeg sikker. Bombesikker.

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 01/01/2006 22:14:47 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  23:22:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Sendte melding til eier nå: "Hei, jeg bare lurte på hvor ofte dere trener Sokken?". Fikk tilbake: "Hei du! Ja, si det.. Vi trener ham vel ikke.. Er dessverre alt for opptatt til å trene ham, men han trives jo fint sammen med vennene sine der nede på utegang. Dessuten har vi ikke stort greie på innridning". Har omformulert litt på meldinga, men sånn er det asså.

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  23:33:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dersom hesten vanligvis står på utegang synes jeg ikke det er så veldig rart om den er anspent og rastløs når den blir satt på boks. :-) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  23:38:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dersom hesten vanligvis står på utegang synes jeg ikke det er så veldig rart om den er anspent og rastløs når den blir satt på boks. :-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Han er sånn hele tiden, men ekstra mye når han står inne.

lino

» VIP

Skrevet - 02/01/2006 :  01:02:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Synes ikke du skal skrive navnet på hesten her inne, det er som tidligere sagt alltid noen som kjenner noen osv.

Jeg synes dessuten i grunnen ikke det er noe å blande seg i hvor mye folk trener hestene sine, så lenge hesten ikke er mishandlet eller vanskjøtet på noe vis.
Slik du beskriver hesten, ville mange beskrevet min også. Problemet for min del er at de snakker uten å kjenne historien hans, de vet ikke hvorfor han er slik og antar årsaker som er helt latterlige.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  01:11:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Synes ikke du skal skrive navnet på hesten her inne, det er som tidligere sagt alltid noen som kjenner noen osv.

Jeg synes dessuten i grunnen ikke det er noe å blande seg i hvor mye folk trener hestene sine, så lenge hesten ikke er mishandlet eller vanskjøtet på noe vis.
Slik du beskriver hesten, ville mange beskrevet min også. Problemet for min del er at de snakker uten å kjenne historien hans, de vet ikke hvorfor han er slik og antar årsaker som er helt latterlige.

Opprinnelig postet av lino

Hesten heter noe heelt annet enn det jeg skrev.

Jeg synes bare det er dumt at en slik flott hest bare går og labber rundt i en paddock...

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  04:18:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Pånnin min stod i 3 år(fra han var 9-12...han var liksom for vill til å kunne ries på)Han hadde virkelig ikke godt av det(for det har resultert i en enormt masete pånni som vil ha oppmerksomhet heeele tiden)Men det er jo selvsagt noe annet med unghester.
Islendinger går jo gjerne villt på island til de er 5.
Bare de tar ansvar når det er tid for innridning ol.er det vel ikke noe problem.
Viktig at hesten har nok mat/vann og kontakt:)
(men selvsagt er leieturer lurt med unge hester!Vinner endel om man har hatt leieturer før de første rideturene!):)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  10:44:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Pånnin min stod i 3 år(fra han var 9-12...han var liksom for vill til å kunne ries på)Han hadde virkelig ikke godt av det(for det har resultert i en enormt masete pånni som vil ha oppmerksomhet heeele tiden)Men det er jo selvsagt noe annet med unghester.
Islendinger går jo gjerne villt på island til de er 5.
Bare de tar ansvar når det er tid for innridning ol.er det vel ikke noe problem.
Viktig at hesten har nok mat/vann og kontakt:)
(men selvsagt er leieturer lurt med unge hester!Vinner endel om man har hatt leieturer før de første rideturene!):)

Opprinnelig postet av Lise&Vindur;)

Ja, det jeg også tenkte på. Kanskje litt smart å gå turer, venne den til hodelag, visitere osv.

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 02/01/2006 :  15:42:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du synes så synd på hesten, kan du jo tilby deg å trene den for dem! ;-)
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  15:51:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis du synes så synd på hesten, kan du jo tilby deg å trene den for dem! ;-)

Opprinnelig postet av Isabel och Perla

Nei, har allerede nok med de jeg har. Må nok bare late som ingenting.

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  18:02:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
er vel ikke stort du får gjort, hvis du ikke har tid til å ta saken i egene hender. kan jo hende de har planer om å begynne trening etterhvert, men at de vil "la hesten være hest" så lenge som mulig..
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt

Redigert av - mariie. den 02/01/2006 18:03:29 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  18:47:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
er vel ikke stort du får gjort, hvis du ikke har tid til å ta saken i egene hender. kan jo hende de har planer om å begynne trening etterhvert, men at de vil "la hesten være hest" så lenge som mulig..

Opprinnelig postet av mariie.

Kjenner jeg dem rett gjør de nok ikke noe, men jeg får vel bare late som at det ikke er mitt problem.

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.