hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er i tvil her..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Er i tvil her..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 02/01/2006 :  19:02:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
er vel ikke stort du får gjort, hvis du ikke har tid til å ta saken i egene hender. kan jo hende de har planer om å begynne trening etterhvert, men at de vil "la hesten være hest" så lenge som mulig..

Opprinnelig postet av mariie.

Kjenner jeg dem rett gjør de nok ikke noe, men jeg får vel bare late som at det ikke er mitt problem.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Du trenger ikke late som, fordi det er ikke ditt problem. Og jeg synes heller du burde si ifra til eierne, på tross at du ikke tørr, det går ut over hesten hvis du ikke spørr, men i teorien er det ikke ditt problem så lenge du ikke vil ta fatt i det.

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  19:19:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
enig^
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  19:42:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Skal se om jeg finner en anledning til å si ifra...
www.hestene.no Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 02/01/2006 :  20:59:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er du så sikker på at hesten har det så ille da? For han er jo dette det nærmeste man kommer å være urørt og være hest!! Tror ikke han lider så lenge han har utegang, har masse kompiser og får godt med mat han trenger og i tilegg ser frisk ut.... Bare vi mennesker som ønsker at de skal savne oss vet du...
Men, hvis han blir 4 år til sommeren så er det jo snart på tide å begynne med litt leietrening og div håndtering men for han sin del tror jeg ikke det er så viktig..... Hester som blir ridd inn sent lever ofte lenger og er sunnere... Hvor håndterbar han blir er jo en annen sak.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  21:19:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
oleo: Eneste som er gjort med han er at han er vant med grime.. Når han skal vaksineres/høvene skal beskjæres må han stå i tvangsboks (eller hva det nå heter).

carambee

Skrevet - 03/01/2006 :  09:41:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Det siste du skrev Mari høres ikke bra ut.
Men ellers er jeg enig med Oleo.
Han har detsikkertbedreenn mangehestersom blir håndtert hver dag. da tenker jeg på de hester som blir håndert av folk som ikke vet helt hva de gjør.
Så hvis disse slektningene sier at de ikke kan så mye om innridning er det kanskje like greit at han får gå rundt å sose som han gjør...

At de bør vurdere om de egentlig bør eie en hest hvis ikke de har interesse nok, er jo enannen sak da....

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 03/01/2006 :  12:46:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
oleo: Eneste som er gjort med han er at han er vant med grime.. Når han skal vaksineres/høvene skal beskjæres må han stå i tvangsboks (eller hva det nå heter).

Ja, dette er kjipt. Ikke særlig heldig i lengden. Uff...det må være traumatisk for han...
Hadde et eksempel på en nabostall oss en gang. En av islendingene skulle til tilridning, hadde aldri vært på henger før, enda det var planlagt i ett år at han skulle dra. Dagen kom og hesten var skrekkslagen. Ble tauet inn, og midt under transport var halve hesten kommet seg ut igjennom vinduet foran på hengeren(buster henger med stort vindu i front). Den nye eiren brukte to år på å få han i nærheten av en henger. Snakk om å lure seg selv... Litt OT men litt i samme gate, man gjør seg selv en bjørnetjeneste.

Hadde dette vært snakk om at hesten led daglig ville jeg sagt at det er lov å bry seg. Jeg driter i folka, så lenge man er vitne til at et dyr lider.

Ellers så tror jeg denne hesten har det helt fint...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 03/01/2006 :  14:37:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skal se om jeg finner en anledning til å si ifra...

Fint! Kanskje det blir litt trening på gutten etterhvert "after all" ;-)
Lykke til!

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  16:03:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Han greier seg nok, men jeg lurer på hvor lenge han blir stående der. Ikke gøy å se ham livredd hver gang veterinæren kommer..
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.