hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - brystsele
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 brystsele
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LivogZara

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  10:31:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei...

tittet som vanlig på nettet etter nytt utstyr,og kom da over en en brøstsele som det så fint heter...

http://www.skoies.no/shop.asp?p=1316002

den er ikke dyr,men hvordan er kvaliteten?

har jo en travsele, men liker den ikke helt av visse årsaker...

burde jeg velge bryst sele eller bogtre sele?

når han blir kjørt inn vil han bli brukt til tur kjøring og dressurkjøring...

tebj0

Skrevet - 31/12/2005 :  12:05:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Aner ikke noe om kvaliteten på selen, men den var veldig fin. Billig var det også.... Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  13:24:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
nemlig det jeg syns også ;)
Gå til toppen av siden

Linn&Bajazzo

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  15:16:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinn&Bajazzo  Svar med kopi av melding
Vet ikke noe om kvaliteten på denne, men den var jo billig og fin da.

Men hvis hesten skal trekke noe tungt så foretrekker jeg bogtresele eller maratonsele, som fordeler vekten bedre, og er bedre for hesten å dra med.
Brystsele bruker jeg kun sammen med lett roadcard, men egentlig er jeg ikke noe fan av brystsele i det hele tatt. Bare min mening da
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 31/12/2005 :  17:55:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hesten ikke skal dra tungt så ville jeg ha gått for en brystsele med baksele Har en selv med baksele og syns den er super- lett å sele på og hesten trives med den Passer bra til tur og vil tro den er bra til dressur(kjører ikke dressur selv så vet ikke helt hva som kreves men...)

Vet ikke kvaliteten på sela fra Skoies men jeg kjøpte min brukt og betalte ca 900kr Var lite brukt...

Lykke til

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 31/12/2005 :  19:02:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg trenger en sele til en kaldblods som skal brukes til tur-kjøring med roadcart. Hvilken sele anbefales å bruke til det? Hesten er ikke innkjørt ennå, så det blir en del tømmekjøring nå i starten og så lett kjøring når den er tilvent vogna. Syns denne selen var veldig fin, men siden den er så billig så er vel kvaliteten der etter. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  19:05:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hva er bakselens misjon egentlig? Jeg har en brystsele til gamlegutt, men ikke bakselen.
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  19:07:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva er bakselens misjon egentlig? Jeg har en brystsele til gamlegutt, men ikke bakselen.

Opprinnelig postet av Bente71

Tror vitsen med baksele er at det skal bli lettere for hesten i nedoverbakker.. TROR JEG..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 31/12/2005 :  19:40:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Tror vitsen med baksele er at det skal bli lettere for hesten i nedoverbakker.. TROR JEG..

Opprinnelig postet av Mari^_^

Riktig!
Når du ikke bruker baksele blir vekta fordelt på hele rompa, istede for at hesten må holde igjen med bare halerota.
Vet av flere som har hest som har blitt litt sky for halen får halereima har dradd så innmari i halen dens(kan også være andre ukjente grunner til også).

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  20:07:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Er vel også til for å hindre sela å bli dratt frem over manken i nedoverbakker?

Baksela burde i allefall gjøre kjøring i nedoverbakker mye mer behagelig

Therese
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 31/12/2005 :  20:15:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er vel også til for å hindre sela å bli dratt frem over manken i nedoverbakker?
Opprinnelig postet av Eikdokka

Og når sela sklir fram på manken, rykker det også i halereima.

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  23:37:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja det høres veldig fornuftigt ut.. Tror jeg skal gå til anskaffelse av baksele til gamlegutt etterhvert da
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  00:16:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja det høres veldig fornuftigt ut.. Tror jeg skal gå til anskaffelse av baksele til gamlegutt etterhvert da

Men vær litt obs på det med halereim som Kristine sier, mange hester får vondt i halerota av å ikke bruke baksele i nedoverbakke.

Edit: Litt mye misforståelse her da jeg glemte et ord.. oops

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 01/01/2006 12:17:58 Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  00:18:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Men vær litt obs på det med halereim som Kristine sier, mange hester får vondt i halerota av å bruke baksele i nedoverbakke.

Du mener vel at hesten kan få vondt dersom man ikke bruker baksele?

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 01/01/2006 00:19:29 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 01/01/2006 :  01:32:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Men vær litt obs på det med halereim som Kristine sier, mange hester får vondt i halerota av å bruke baksele i nedoverbakke.

Du mener vel at hesten kan få vondt dersom man ikke bruker baksele?

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Nå ble jeg forvirra. Hesten får mindre vondt når man bruker baksele. For der blir tyngda av vogna fordelt på rompa, ikke halereima.
Tror det begynner og bli sent for deg, Mari

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  09:47:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Så ut som en helt grei sele, iallefall til mitt bruk. Tror jeg vil ha en sånn jeg og... Men siden det ikke er størrelser på den, så er det vel gode justeringsmuligheter da??
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.